Hi,
Mijn mening dan nog maar een keer...
Let op! het volgende stukje kan cynisme en sarcasme bevatten.
Alle electronica met goede componenten maken die in een goed gekozen ontwerp geplaast worden.
Daarbij komt dan ook nog bij dat deze ook mechanisch/electrisch op de goede manier wordt opgebouwd.
Wat ik hiermee bedoel is b.v. aardlussen, pad van de ontkoppel stromen enz.
Voor connectoren kan je heel goed 9-polig subD connectoren gebruiken voor zelfbouw, zoveel mogelijk parallel gezette contacten
Bijna alle variaties in geluid die je kan horen heeft met de mix van het bovenstaande te maken.
Of ik nu de eene netstekker gebruik of de andere bij een voorversterker, maak jezelf maar gek, maar niet mij!
Bij 1KW eindtrappen kunnen er extra verliezen optreden in alle verbindingen in de 230V kant door de grote stromen die er daar dan lopen.
Ik zie niet in dat zeg 0,1 Ohm verschil in een netstekker iets doet op het totale Ri van het 230V net.
Ik zou de lasverbindingen in de dozen dan ook maar gaan aanpakken...
De smeltpatronen in de groepenkast aanpassen voor het geluid?
Dan heb je echt een flink aantal sessies nodig bij een Psygiater.
Er zijn voldoende goede afgeschermde kabels te koop waar je zelf je interlinks van kan maken met wat nette Neutrik tulp connectoren
of zoals ik al eerder aangaf bij zelfbouw, subD, BNC met goede RG59 gebruiken tussen voor en eindtrap als je dat hebt.
Wat luidspreker kabels betreft, 2x2,5 kwadraad is mooi zat, zorg er wel voor dat het koper is en niet ijzer,
wil je het nog iets beter, twist de kabel dan, blokjes met losse draden Whoehahahahahhaha.
Van de vele CD's die ik heb, zijn er maar een paar exceptioneel wat geluid betreft, zeg 10 stuks van de paar honderd en dat is triest...
Mijn ervaring is dat je er voor moet zorgen dat de voorversterker en eindversteker op zijn sloffen het gewenste signaal kunnen leveren.
Dit leverde voor mijn oren het meest (sorry voor het buzz woord) "transparante" geluid op.
Dus zowel de voorversterker als deze nodig is, als de eindversterkes ruim 100KHz bandbreedte bezitten.
Het geneuzel dat we gaan filteren bij 22KHz omdat daar toch geen info zit moet je bij mij niet mee aankomen.
Het gaat er om dat de versterkers de 5 a 10 KHZ frequenties echt op hun sloffen doet, dus voldoende loop bandbreedte moet hebben.
Oja, tegenkoppeling is natuurlijk erg slecht, als je dat denkt, ga dan maar met je poppen spelen of neuzelen of facebook.
Ik had de kwaliteit van mijn systeem dermate goed gekregen, dat het plezier van het luisteren meestal verdween, zie mijn opmerking over de CD's
Oja niet vergeten, het belangrijkste, goede luidsprekers en een goede akoestiek.
Hier had ik 4 B300 zandgevulde Bas kasten, een hele mooie Focal bas/midden luidspreker en een Dynaudio Tweeter, allemaal goed spul en redelijk betaalbaar.
Beneden de prijs van de hier getoonde Interlinks *grin*
Iedere luidspreker had zijn eigen 150-Watt versteker met een fase lineaire scheidings filter
Yep, het meeste zelf gebouwd.
Ik denk dat ik weet waarover ik neuzel, maar je zal mij niet horen over dat je beter een MKP condensator kan gebruiken i.p.v een polystyreen of een olie gevuld blik...
Of dat je Holco weerstanden moet gebruiken en nog beter, de door 3 maanden zwangere maagden gemaakte draadgonden weerstanden. (ja die zijn speciaal!)
Het is voor mij onmogelijk en wil het ook niet eens proberen iemand van zijn geloof te halen of dit nu een Jehova getuige is, Audio-neuroot, politieke dwaling enz.
Daar van gaan de hakken in het zand en die zijn wat mij betreft mentaal beschadigt, onze Lieve Heer kan daar zelfs niets meer mee. *grin*
Dan heb ik het nog niet gehad over het EM veld, afscherming, krakende potmeters/schakelaars, DSP units in versterkers Brrr enz enz, ieeeekekekkek Bose luidspreker.
Ik hoop dat dit epistel een glimlach bij jullie heeft opgewekt.
Groet,
Bram