Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

Dok

Golden Member

@ Retiredat55,
Ik denk/ga zeker weten dat je doorgaat voor de kleurenmagnetron :)
Dit is wat ik zoek!

Wie niet horen wil moet TV kijken.

@Dok,
Ik weet niet hoe zo'n ding eruit ziet, maar ik ga ervoor!
Succes!

Tidak Ada

Golden Member

Het lijkt mij dat die zekering boven de brugcel en die BT131 ook is opgeblazen.... Even checken!
Check en/of vervang die condensatoren links van de zekering ook.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 21 december 2016 21:52:59 (25%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
duck-tape does miracles...so do I

Ik ben opzoek naar een goede kwaliteit 12V 20 Ah accu met rechtop staande M5 aansluiting, zoals op de link.
Alleen deze vind ik wat prijzig.
https://www.allekabels.nl/loodaccu/1061/1283010/loodaccu-12-volt.html?…

http://nl.farnell.com/yuasa/np18-0-12/battery-vrla-12v-18ah/dp/174816

Heeft iemand een adresje waar ze wat beter geprijsd zijn? Heb natuurlijk reeds bij Farnell en Conrad gekeken.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op zondag 25 december 2016 20:35:16 (10%)

zit sinds 2009 in de PV.
fatbeard

Honourable Member

Bij een rechtopstaande M5 aansluiting denk ik eerder aan deze: http://www.rebatt.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/1200x/9df…

Maar wellicht kun je hier iets tussen vinden...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

@andre1973
Ik zocht op dezelfde manier als @fatbeard en op MP zag ik er zelfs
een voor €36

Op 25 december 2016 20:33:06 schreef andre1973:
Ik ben opzoek naar een goede kwaliteit 12V 20 Ah accu met rechtop staande M5 aansluiting, zoals op de link.
Alleen deze vind ik wat prijzig.

Probeer het bij Yess Electrical
En een wens voor jouw hier (is via WeTransfer) .
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
jerome

Golden Member

Voor een motor of zitgrasmaaier?
DIT soms?

Het is voor een starthulp (als je met een lege accu staat)
De accu die er nu in zit, daarvan is een cel fysiek stuk.
Ik verbaas me vooral over het prijsverschil van die Yuasa (E110), en de rest welk je i.d.d. via marktplaats etc kan vinden (E40,00 ongeveer).
Omdat ik m niet vaak gebruik, en m lang maar weinig hoop te gebruiken (in de winter klaar staan voor gebruik), vraag ik me af wat het kwaliteit verschil is.
Kan ik die goedkope ook jaren (laag intensief) gebruiken?

zit sinds 2009 in de PV.

de goedkope accu's kunnen minder piekstroom leveren als de duurdere, gelaccu's zijn niet gemaakt voor piekstromen als auto's starten eigenlijk.

belangrijk is dat ze aan de lader hangen, men gebruikt zo'n ding na aankoop en pleurt het dan in de schuur. soms wel aan de lader, maar die zijn zo slecht van opbouw dat de accu door overladen al snel nekt. een goede lader inbouwen die temperatuur compensatie heeft icm een goede accu en je kunt wel even mee.

het punt bij accu's is dat het teruglopen van de interne weerstand een normaal proces is. en die heb je nu net zo laag mogelijk nodig in dit geval. wil je een goede starthulp die lang meegaat dan is overdimensioneren het beste. zo'n oma boodschappenkar voorzien van 60Ah startaccu die winterrot is werkt prima, kun je ook weer omruilen voor een andere. kost niks en die werkt prima als deze warm staat en vers geladen is. of zet er 3x 7,5Ah gelaccu's parallel in om de interne weerstand laag te houden zodat ze langer bruikbaar blijven.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Arco

Special Member

Als het niet sealed hoeft, kun je goedkoper uit: http://www.batterymegastore.co.uk/products-by-manufacturer/exide-yb16-…
(ze hebben een nederlandse site (accumegastore), maar die doet vreemd momenteel (virusje te pakken?).

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Weet iemand welk type connector dit is, en waar ik deze kan bestellen? Ooit kocht ik deze bij een lokale electronicashop, die ondertussen met pensioen is.
Op de foto staan 3 keer het zelfde connector , 1 en 2 zijn beide kanten van het insteek deel, 3 is het stuk op de print. Iemand een idee???

Zoek eens op JST. waarschijnlijk is het een 2.5 mm pitch maat.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Gek genoeg kan ik deze niet meer vinden. Ik heb een zakje liggen, kennelijk niet geadministreerd waar ie vandaan komt. En nu wil ik ze gaan gebruiken en moet ik er meer kunnen inkopen. Liefst SMD, liefst (ruim?) onder een euro. Ebay/Aliexpress geen bezwaar. Farnell/mouser/digikey ook niet.

Het is een SMD RJ45 connector. Suggesties?

(Ik heb er ongeveer evenveel in het zakje zitten als dat ik nu PCBs heb besteld. Dus ik kan leven met een iets andere footprint, dan moet ik maar de PCB aanpassen voor de volgende bestel ronde).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Heeft iemand nog een setje meetsnoeren over van een Pantec universeelmeter?
Ik heb dit ding gekregen, en wil m compleet maken.
Het zijn dus dunne pennen, voor in de meter zelf.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Arco, MNM: Beiden bedankt! Die Kinsun dingen zijn prima betaalbaar, ik ga er een stelletje scoren. En voor de onmiddelijke behoefte kan ik bij digikey terecht om de laatste 4 printen te bestukken mocht dat nodig zijn. De kinsuns hebben een iets andere footprint, ik pruts wel een dual-footprint in mekaar zodat ze straks alletwee passen. :-)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

@Arco: Interessante site, maar hebben die een Minimum Order Amount?
Ik zoek me suf op die website maar kan dat niet vinden...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Zo te zien hebben ze geen MOA, want standaard zit er 1 stuks in de winkelwagen. Bovendien geven ze de prijs van 1 stuks ook aan.

Arco

Special Member

Denk het niet, maar weet het niet zeker. Meestal bestellen we voor 100+ euri...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 26 december 2016 13:36:58 schreef ecofablab Brugge:

Mocht je het nog niet gevonden hebben, ik gok op JST-XH. Worden o.a. gebruikt voor balance leads voor lipo accu's.
Farnell heeft ze: http://nl.farnell.com/webapp/wcs/stores/servlet/Search?st=jst%20xh
maar ze zijn ook via ebay te bestellen.

fatbeard

Honourable Member

OK, ik had het fout: de net-niet-helemaal defecte tor is T406, een BC880.
Maar die is door NXP (toen nog Philips) al eens vervangen door de BC878 (die ook niet meer te krijgen is)...
Wie weet waar ik een BC880 of 878 te pakken kan krijgen? Die van Aliexpress vertrouw ik niet: verkeerde pinout.

[Bericht gewijzigd door fatbeard op zaterdag 31 december 2016 17:53:56 (13%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Dit topic is gesloten