Ik ben begonnen met een ZX 81 van Sinclair.
Was toen al luisteramateur en toen Radio Elra een simpele PLL Telex decoder maakte + software om telex te ontvangen was ik helemaal in de wolken.
Dat je alleen (door de storing)de keiharde stations kon decoderen maakte niet uit.(TASS 50 Bd-850 Hz shift,24/7 USSR propaganda gebral,TANJUG,idem dito)
Maar het werkte.!!
Bij het laden van de softwaretape naar de ZX 81 kon je aan het Z\W patroon op je scherm ongeveer zien of het goed ging.
Later nog zo'n wiebelende 16 K uitbreiding gekocht die je het best maar met plakbandjes vast kon zetten.
Later kreeg ik een VIC 20 cadeau van een neef ,die was van een vrachtwagen gevallen.
Hij zei: Dat ding is bestemd voor de UK, daar heb je hier niets aan.Het beeld is prima maar je hebt geen geluid.
Even aan een trimmertje gedraaid op de modulator rond kanaal 36 en toen had ik wel audio.
In die tijd bestond de Commodore 64 al een poosje en alle zendamateurs gingen daar software voor schrijven.
AMTOR FEC en ARQ en zelfs AX25 (packet) hadden ze al werkend voor zowel zenden als ontvangen.
Net op het moment dat ik een C64 wou gaan kopen werd met veel tamtam de MSX aangekondigd.Sony,Philips en nog legio wereldmerken.
Ik dacht,dat wordt de toekomst en kocht een Goldstar MSX.
Een wereldmachine voor spellen en andere toepassingen,helaas niet voor mijn hobby.Er werd gewoon weinig of geen software voor geschreven voor de radiohobby,ze hadden immers de C64 al.
Mijn schoonvader was een leidinggevende bij een groot bouwbedrijf en moest(volgens het bedrijf) ook aan de computer en kreeg voor nop een complete PC opgestuurd.Ik denk 83 of 1984.
Stond de volgende dag bij mij voor de deur met een paar dozen.
Een Laser XT 4,7 MHz,10 MHz turbo,20 Mb HD, 5,25 " floppydrive en monochroom amber monitor.Splinternieuw.
Doe er wat mee zij hij.Ik ben te oud voor die rotzooi.
Ergens in de berging moet ik nog een notebook hebben liggen voor DOS 3.x,LCD,geen HD,alleen floppy.Acura?
Anyway,mijn bijdrage aan dit topic is dit.
Ik heb mijn Siemens IC-35 zakcomputertje die ik in een bureaulade vond even afgestoft voor de foto.