Opruiming elektronica'verzameling' Deel 2

Dit topic is gesloten

pietplof

Golden Member

Zou het de belangstelling vergroten als de uitverkoren leden ook eigen spullen kunnen meenemen voor verkoop aan de aanwezige collegae?
Ik ben mijn hok heel voorzichtig aan het opruimen en vandaar de vraag.
Bovendien is dit topic weer ophooggeschopt en wellicht worden er weer enige lieden wakker die toch naar Deurne willen afreizen.
Is een minibarbecue mogelijk Tidak? Net als twee jaren geleden toen het zo onfatsoenlijk heet was?

festina lente
Bert_Camper

Golden Member

Als de datum 12 augustus blijft, moet ik helaas afhaken. IJs en weder dienende, zitten we dan op onze stalen rossen in de buurt van Zwitserland.
Na de eerste week in september kan ik wel.

Hoi allemaal
ik wil me wel aanmelden voor de lijst .
maar hoe weet ik nu of het voor mij lonend is?
gr marcel

pietplof

Golden Member

Bc108; de enige die daar een paasend antwoord op kan geven ben jezelf nadat je ,,Deurne" hebt bezocht.
Een klein tipje van de spreekwoordelijke sluier .
Mocht je belangstelling vooral uitgaan naar apparatuur , is de kans dar je jodelend thuis komt tamelijk gering.
Zoek je vooral onderdelen, connectors, printboortjes enz. Kun je heel aardig slagen.
Zoek je ook nog gelijkgestemden met bijbehorende gezelligheid heb je leuke middag.

festina lente
Hewlett

Honourable Member

Zelf spullen meebrengen en een soort van mini radiomarkt onder gelijkgestemden zou ik zeker appreciëren. Mag dat op dat terrein in Deurne?

@bc108. Als je usernaam al bc108 luidt dan vind je veel spullen in Deurne interessant. Echt waar.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
Tidak Ada

Golden Member

Op 23 juni 2017 21:18:07 schreef Bert_Camper:
Als de datum 12 augustus blijft, moet ik helaas afhaken. IJs en weder dienende, zitten we dan op onze stalen rossen in de buurt van Zwitserland.

Na de eerste week in september kan ik wel.[/quote] Nog steeds zwaar staal? De meeste trekking fietsen zijn tegenwoordig van aluminium os koolstofvezel.

@bc108:
Dat hangt er vanaf wat je denkt nodig te hebben. Uitsluitend onderdelen en/of bruikbare ouwe meuk en/of gezelligheid en sfeer
(Er wordt natuurlijk wel verwacht dat je ook wat koopt). (Heer P. Plof was me voor).

@Piet P. en Hewlett:
Ik denk dat je dan toch ook een deel van de kosten van Desiree zult moeten dragen. Je bent dan immers een concurrent....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Vind het nu al leuk
ik kom ook, als er nog imand mee wil ? Omgeving aalten of op de route?

Hewlett

Honourable Member

Concurrent? Ik zie het meer als een katalyse. :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
pietplof

Golden Member

Tidak; over je mening inzake een soort provisie is discussie mogelijk.

Door de aanwezigheid van vers materiaal is de belangstelling vermoedelijk iets groter en dus de kans dat ook haar spullen in wat ruimere hoeveelheid aan de man wordt gebracht navenant. Dus geen afdracht.

Zij stelt als het ware ruimte ter beschikking voor de handel en derhalve ook recht op een aandeel(tje) . Wel afdracht.

Zij profiteert van de aanwezige catering zonder een vergoeding; geen afdracht

Haar ,vrouwelijke" aanwezigheid werkt meestal versoepelend op de mannelijke geest en geldbuidel en dat pleit voor een afdracht.

En zo zou ik nog wel een poosje door kunnen gaan en ik heb nog maar één glaasje port naar binnen genipt.

festina lente
Bert_Camper

Golden Member

Tidak: Ja, ik rij op redelijk licht staal, haha. De aluminium fiets van mijn vrouw weegt precies even veel! Met een koolstof frame is denk ik niet verstandig met volledige kampeer uitrusting.
Back on topic...

Ik heb het al gezegd en ben blijkbaar niet de enige die het zich afvraagt. Maar is het mogelijk om een 'beter' idee te krijgen van wat er nog te koop is? Want een dag onder gelijkgezinden is plezant maar als de afstand ver is kom je liever met iets fijns naar huis :) dan alleen verhalen.

Tidak Ada

Golden Member

Ik heb begrepen dat Desiree momenteel quite- speelt.
Haar bedoeling is om toch zo snel mogelijk van de opslagruimte af te komen.

Om een markt te houden speciaal voor CO-ers is er intern al eens gesproken om naast Rosmalen toch nog ergens anders iets te doen. Daar is ]ook geopperd dat in combinatie met privé verkoop te doen. Alleen is er het punt dat de CO-onderdelenmarkt er is om de servers en ander kosten van het forum te betalen. Dus daar is het laatste woord nog niet over gesproken.
In eerste instantie werd gedacht aan Meppel, maar het zou ook kunnen dat het de nieuwe locatie van de 'Jutberg'-markt (omgeving Tilburg), dan zouden de zuiderlingen er ook van kunnen profiteren.

Pffft Port..... Ik ga binnenkort van (de) Madeira genieten :9~ (Natuurlijk niet die je gebruikt om bedorven vlees eetbaar te maken :r).

@Kridri:
Voor nieuwelingen is er zeker nog wel wat te vergaren. Verder komt er toch steeds een nieuwe vondst onder de troep vandaan.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Schimanski

Golden Member

Op 24 juni 2017 09:35:46 schreef Kridri:
Ik heb het al gezegd en ben blijkbaar niet de enige die het zich afvraagt. Maar is het mogelijk om een 'beter' idee te krijgen van wat er nog te koop is?

Zo uit het hoofd is wat moeilijk, maar ik doe een poging.

  • Er is nog wel een beetje apparatuur. (mobilofoon, 27MC bakjes, microfoons, meetapparatuur, zelfbouw, etc.)
  • Omgebouwde telefooncentrale schakelvoeding (12V veel amps)
  • Elektronische apparatuur waarvan doel onduidelijk is maar erg leuk voor loop of sloop.
  • Boeken, tijdschriften allemaal elektronica gerelateerd maar wel jaren '80 - '90
  • Heeel veel onderdelen (weerstand, condensatoren, elco's, transistoren (power, klein signaal, etc.). Ook allemaal jaren '80 - '90. Het betreft vaak fabrieks overschotten, dus professioneel spul (nog niets uit China). Mooi spul, maar een PIC of Arduino zul je er niet vinden.
  • paneelmeters, lampjes, schakelaars, etc.
  • heeeeel veel pluggen en verlooppluggen (BNC, PL, HF, Audio, PC, etc.)
  • ong. 1000 kilo printboortjes (0,2 t/m 3mm)
  • Ferriet in soorten en maten.
  • plastic buizen met IC's (vele type's liniear, TTL, IC-voetjes, etc.)
  • nog veel meer spul waarvan wij ook niet wisten dat het er lag.
  • vakkendozen met inhoud (kan van alles zijn).

Het is dus een soort combinatie van een elektronica winkel en een vlooienmarkt.

Let wel, je wordt losgelaten in de loods en mag zelf alles uitzoeken, laatjes opentrekken, dingen besnuffelen, etc. Je gooit het maar in een doosje en aan het einde van de dag wordt er een totaalrpijs bepaald.
Wij weten NIET waar bepaalde onderdelen liggen. Een vraag à la "waar liggen de BC547's" kunnen we niet beantwoorden om dat we het vaak gewoon niet weten. Maar vaak weten mede CO'ers die al eerder geweest zijn wel in welke hoek je moet zoeken voor bepaalde dingen.

Blader eens terug in dit topic (en in deel 1) en bekijk de foto's die CO'ers geplaatst hebben van hun "buit"

Alles bij elkaar schat ik dat het ooit meer dan 100 kuub was, we zijn nu 5 jaar bezig dus er is wel e.e.a. weg, maar nog steeds voldoende over.

De prijzen zijn zeer laag

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Op 24 juni 2017 16:26:15 schreef Schimanski:
[...]Zo uit het hoofd is wat moeilijk, maar ik doe een poging.

  • Er is nog wel een beetje apparatuur. (mobilofoon, 27MC bakjes, microfoons, meetapparatuur, zelfbouw, etc.)
  • Omgebouwde telefooncentrale schakelvoeding (12V veel amps)
  • Elektronische apparatuur waarvan doel onduidelijk is maar erg leuk voor loop of sloop.
  • Boeken, tijdschriften allemaal elektronica gerelateerd maar wel jaren '80 - '90
  • Heeel veel onderdelen (weerstand, condensatoren, elco's, transistoren (power, klein signaal, etc.). Ook allemaal jaren '80 - '90. Het betreft vaak fabrieks overschotten, dus professioneel spul (nog niets uit China). Mooi spul, maar een PIC of Arduino zul je er niet vinden.
  • paneelmeters, lampjes, schakelaars, etc.
  • heeeeel veel pluggen en verlooppluggen (BNC, PL, HF, Audio, PC, etc.)
  • ong. 1000 kilo printboortjes (0,2 t/m 3mm)
  • Ferriet in soorten en maten.
  • plastic buizen met IC's (vele type's liniear, TTL, IC-voetjes, etc.)
  • nog veel meer spul waarvan wij ook niet wisten dat het er lag.
  • vakkendozen met inhoud (kan van alles zijn).

Het is dus een soort combinatie van een elektronica winkel en een vlooienmarkt.

Let wel, je wordt losgelaten in de loods en mag zelf alles uitzoeken, laatjes opentrekken, dingen besnuffelen, etc. Je gooit het maar in een doosje en aan het einde van de dag wordt er een totaalrpijs bepaald.
Wij weten NIET waar bepaalde onderdelen liggen. Een vraag à la "waar liggen de BC547's" kunnen we niet beantwoorden om dat we het vaak gewoon niet weten. Maar vaak weten mede CO'ers die al eerder geweest zijn wel in welke hoek je moet zoeken voor bepaalde dingen.

Blader eens terug in dit topic (en in deel 1) en bekijk de foto's die CO'ers geplaatst hebben van hun "buit"

Alles bij elkaar schat ik dat het ooit meer dan 100 kuub was, we zijn nu 5 jaar bezig dus er is wel e.e.a. weg, maar nog steeds voldoende over.

De prijzen zijn zeer laag

Als ik dit lees dan wordt de interesse steeds groter en groter om de volgende keer mijn agenda vrij te maken en af te komen :)

bprosman

Golden Member

Van veel onderdelen zijn er rollen of buizen.
Er liggen een paar honderd buizen met IC's.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Hewlett

Honourable Member

Hoeben is er meerdere keren geweest en heeft er spullen gekocht (en op radiomarken verkocht), beetje vreemde vraag.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Ik dacht zo dat er nieuwe voorraad is opgedoken uit de stapels achteraan de hokken? Ik had verwacht dat die buizen wel weg zouden zijn. Er zaten veel mensen in te zoeken en ik ben al meerdere keren niet geweest.

pietplof

Golden Member

Maar, al met al, schiet het met de aanmeldingen niet op.
Kom op collegae denk aan die arme Desiree met al haar voorraden en volgend jaar kun je ook vacantie houden; toch?!

festina lente

Op 25 juni 2017 13:53:50 schreef pietplof:
Maar, al met al, schiet het met de aanmeldingen niet op.
Kom op collegae denk aan die arme Desiree met al haar voorraden en volgend jaar kun je ook vacantie houden; toch?!

Mij mag je onder voorbehoud op de lijst zetten voor 12 Augustus als ik welkom ben.

mel

Golden Member

Zet mij maar op de lijst..
Ik wil wel weten over welke bedragen ik (ongeveer) rekening mee moet houden...
(ouwe L*l in de Fut) :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Tidak Ada

Golden Member

Beter in de FUT, dan zonder fut ;)

Ik kan het iig nog wel opbrengen met m'n AOW plus pensioen

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Schimanski

Golden Member

https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1918643#1918643

Let met name even op de onderstreepte opmerking:

aanmelden bij mij en ALLEEN per e-mail, je krijgt dan ook adres + route toegestuurd.

Deelnemers 12 augustus 2017

  1. Markce
  2. GerardMonique
  3. Hewlett
  4. rfhead, Stuur mij nog even een mail!!!
  5. Kazt
  6. Blackdog
  7. TonHek
  8. PietPlof
  9. Peterr
  10. Benleentje
  11. Cyrano
  12. Glenntronics
  13. Erik78

Op 25 juni 2017 13:58:48 schreef mel:
Ik wil wel weten over welke bedragen ik (ongeveer) rekening mee moet houden...
(ouwe L*l in de Fut) :)

De prijzen zijn erg laag. Er zijn een paar dingen "vast" Alle HF (verloop)pluggen zijn € 1,00. Printboortjes setje van 10 stuks (verschillende maten, zelf uitzoeken 5,00). De rest wordt on the fly door mij bepaald. Tot nu toe alleen maar tevreden klanten ;)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
pietplof

Golden Member

Geachte collegae koopjesjagers en gezelligheidszoekers,
Met ,ongeveer, één maand is de gedachte snuffelzaterdag in Deurne aan de orde.
Gezien de ,,radiostilte" die is ingetreden krijg ik de indruk dat de meeste lieden al denken dat ze mogen ronddarren en zoeken naar unieke onderdelen.
Maar dat staat allerminst vast kijkende naar de laatste aanpassing van Schimanskie's lijst.
Zoals geschreven...nog slechts vier weken dus of nu aanmelden of Vergeet het.

festina lente
benleentje

Golden Member

Het is soms zo jammer he, dat ik volgens de forum regels maar 1 account mag aanmaken.

?

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Dit topic is gesloten