Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Tellertjes loshalen is 1 maar de bedrading is vaak zo kort dat je er nog niks mee kan.
En ik denk dat het toerensignaal daar niet voorkomt. Dat zal wel Canbus zijn.
Je hebt kan dat die pen A28 nu leeg is.
Vaak is het dashboard kastje te verwijdeeen met een paar parkers en/of de scharnier pennen eruit te trekken.
Dat scheelt veel gebuk.
Ok dank voor het meedenken.De ECU zit bij mijn Honda in de motor ruimte met de stekkers vrij laag hoop dat ik er nog bij kan om er een draad aan te solderen en veel pijnstillers nemen dan maar.
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Dat vermoedde ik al de ecu daar zat. Als je hem losmaakt en verwijdert kan je er redelijk makkelijk bij.
De tape bij de stekkers verwijderen dan voorzichtig het kapje van de stekker losmaken dat zit met weerhaakjes vast.
Als de positie wel bedraad is kan je op het schema evt. zien waar deze heen loopt, als je mazzel hebt kom je bij een loze connector uit, en kan je jou draad daar op aansluiten. het mooist is met een originele tegen connector, anders idd erbij aan solderen. misschien kan je hem dan ergens opvissen bij een voor jou meer comfortabele positie. Ben alleen bang dat de positie leeg is, en dan word het zoeken naar de juiste terminal die in de connector past. wellicht kan die uit een sloop auto halen, maar bij de meeste connectors moet je dan wel de juiste demontage tool hebben om de terminal (heel)uit de connector te krijgen. Anders proberen te bestellen bij de Honda dealer, ik weer niet hoe makkelijk dat daar gaat, bij VAG is dat geen probleem.
succes