Audiofiele High-End nonsens, deel 2

Dit topic is gesloten

Hubie

Special Member

Ik ook,voor dat geld wil ik er wel honderd maken. ;-)

Op 23 augustus 2017 23:05:29 schreef Dok:
Net een mooi kabeltje gezien, maar dan heb je wel wat..

Ik heb er gelijk 10 besteld, leuke kortingscode 5 euro scheelt toch weer...

leuk versterkertje https://www.iear.nl/audio-en-hifi/versterker/eindversterker/mcintosh-m… erbij 54.999 euro (mono dan he! )

Audio streamer erbij voor je illegaal gedownloade mp3 https://www.iear.nl/audio-en-hifi/audio-bronnen/audio-streamer/naim-hd…

wat moet zo'n apparaat erbij verzinnen om je mp3 op dit apparaat voor 7300 euro goed te laten klinken als het origineel.

[Bericht gewijzigd door Peter112 op donderdag 24 augustus 2017 01:02:01 (21%)

mel

Golden Member

Bij die eindversterker zit zeker een generator bij? 8000 W piek, dat is nogal watt :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Jinny

Golden Member

Zal wel PMPO bij blikseminslag zijn...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Op 24 augustus 2017 00:53:01 schreef Peter112:
[...]

Audio streamer erbij voor je illegaal gedownloade mp3 https://www.iear.nl/audio-en-hifi/audio-bronnen/audio-streamer/naim-hd…

Uh? Een audiofiel die naar digitaal opgeslagen muziek luistert? Dat moet toch een gruwel voor ze zijn? Al die bij het samplen verdwenen informatie moet er toch voor zorgen dat het klinkt als een cirkelzaag in graniet.

Shiptronic

Overleden

Man man man, en dan ook nog met een PS2 aansluiting voor Toetsenbord en muis? Ok, wel weer een RS232 COM poort aan boord.

[edit] nog even beter na de specs gekeken, dan val je helemaal van je stoel.

code:


Afspeel mogelijkheden:

Spotify    nee
Tidal      nee
Qobuz      nee
Deezer     nee
DAB+ radio nee
FM radio   nee

Afspeel formaten:

DSD nee
MQA nee

Functies:

DAC            nee
Voorversterker nee
Wifi           nee
Airplay        nee
Bluetooth      nee

Digitale aansluitingen:

Optisch digitaal in   geen
Optisch digitaal uit  1
Coaxiaal digitaal in  geen
Coaxiaal digitaal uit 1
AES/EBU digitaal in   geen
AES/EBU digitaal uit  geen
USB B in              nee
USB A ingangen        5
RS232                 ja

Analoge aansluitingen:
RCA uitgangen          1
XLR uitgangen          geen
Pre out RCA uitgangen  geen
Hoofdtelefoon          nee

Ondersteunde resoluties:
DSD128 (via USB B)  geen ondersteuning
DSD64 (via USB B)   geen ondersteuning
DSD64 (via LAN)     geen ondersteuning
DSD128 (via LAN)    geen ondersteuning
PCM (via USB B)     geen ondersteuning
PCM (via USB A)     16-24bit / 44.1-192kHz
PCM (via LAN)       16-24bit / 44.1-192kHz
PCM (via AES/EBU)   geen ondersteuning
PCM (via Coaxial)   geen ondersteuning
PCM (via Bluetooth) geen ondersteuning

Het ding kan meer niet dan wel, beetje Raspberry Pi (met KODI oid)lacht het ding 4kant uit :)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op donderdag 24 augustus 2017 20:24:43 (84%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
High met Henk

Special Member

en als je dan de HDMI uitgang van je PI gebruikt heb je HD audio... digitaal, dus kan bijna niet storen...
alles digitaal (imo hebben kabels daar geen invloed op, hoewel ik weet dat de high end goeroes zelfs een cat5 kabel kunnen verpatsen voor een ton of 2

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Dok

Golden Member

Echt naar gekeken heb ik niet,zal wel pisbakstaal zijn.
En ja, ik weet dat pisbakken van AL316 gemaakt worden.

Wie niet horen wil moet TV kijken.
Tidak Ada

Golden Member

@Hoeben:
Dat komt dat veel speakers met van die snelklemmen zijn uitgerust (zoiets als bij je elektrische trein, maar dan groter).
Valt me tegen dat die pennen niet van verguld massief zilver zijn gemaakt (lefst cold plated).

@Dok:
Dat is in ieder geval beter dan koolstofstaal of Corten-A staal.
Dat laatste moet namelijk juist roesten om mooi te zijn.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

psst speakertjes kopen....
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1232218208… van 83000 voor 32500 :X

Beste geluid is hollo tik geluid van de spaarpot.

dan nog wat van deze luidspreker aanbieder, " De luidsprekeraansluitingen zijn van WBT en de dure Tellurium uitvoeringen"
https://wetenschap.infonu.nl/scheikunde/155112-tellurium-het-element.h…

Blijkt een halfgeleider te zijn, wat is het voordeel hier in vredesnaam van

[Bericht gewijzigd door Peter112 op dinsdag 12 december 2017 21:17:14 (35%)

This is the world we know best, the world of madness
eSe

Honourable Member

psst speakertjes kopen....
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m...ousPage… van 83000 voor 32500 :X

Uit de beschrijvende text:

...De bass gaat echt serieus diep. Maar eigenlijk valt de bass helemaal niet op, deze is er gewoon. En dat geldt voor het gehele hoorbare en onhoorbare spectrum...

Voor slechts 32500 valt er helemaal niks op :-) , goed zo, ik wil geen opvallend geluid in huis.

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
High met Henk

Special Member

tja, toch speakers kan ik me wel in vinden....
Dat kan heel persoonlijk zijn. Als er ergens winst is te behalen is het daar wel!

En of je dan dit geld eraan uit wilt geven vindt ik een andere vraag...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
mel

Golden Member

Tegenwoordig heeft men aan een transistorradio'tje genoeg..
Het signaal wat ze in de "studio" zodanig verpesten dat het in de "eater "komt, is van dien aard, dat zelfs een dove dit nog mooi vind.. >:)
Een nieuwslezer klinkt als stoomradio uit de jaren 30 ..Om nog te zwijgen van al die soorten compressie enzo.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
RAAF12

Golden Member

Ik vind flinke kwaliteitskasten toch wel beter klinken omdat de vervorming van de bass/middle/treble unit lager is én de bass verder doorloopt in het laag. Ik had eerst een paar Bowers&Wilkins DM802's maar die vond ik erg groot en via MP een paar mooie (vintage) B&W DM7's gekocht. De bron is digitaal (TV-Radio-Youtube) maar best te pruimen.
De interne luidsprekers van een platte (LCD) TV laten beneden 100Hz ook niet veel horen. Bij dure merken zit soms een basskast ingebouwd.

Op 13 december 2017 12:35:43 schreef RAAF12:
Ik vind flinke kwaliteitskasten toch wel beter klinken .....

Is wel waar natuurlijk. Maar zo'n kast hoeft geen 80 mille te kosten, zelfs geen 30. Dat zijn absurde bedragen die nergens op slaan.

RAAF12

Golden Member

Nee, € 30k voor een paartje Nautilus is voor mij ook wel voldoende.. Naargelang de interesse stoppen/lenen mensen de al of niet aanwezige pecunia in een huis/boot/auto/vakantie/kunst/electro/sieraden/vliegtuig/ :-)
https://www.hifiklubben.nl/luidsprekers/vloerstaande-luidsprekers/bowe…

Thevel

Golden Member

Nee, € 30k voor een paartje Nautilus is voor mij ook wel voldoende..

Ik vind de achterkant mooier dan de voorkant. :)

RAAF12

Golden Member

Edit: dat is de 800 serie..
De Nautilus C1 vind ik pas spuuglelijk en wel €32k p/st...

Dat wordt alvast Oudejaar Staatsloten kopen :-)

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op woensdag 13 december 2017 16:40:33 (23%)

eSe

Honourable Member

Toen ik het huidige appartement betrok heb ik tijdens de verfraaingswerken ook nieuwe kasten gebouwd voor mijn 2 "Tannoy Monitor Red" speakers. De oude kasten zagen er niet meer uit, hoeken eraf, diepe groeven... Ze hadden enkele jaren in een discotheek gestaan voor ik ze heb gekregen als betaling voor uitgevoerde werken toen ik 16 jaar was, ik ben nu 60.

Deze Tannoy's zijn gemaakt tussen 1957 en 1963 en zijn het geld echt waard om er nieuwe behuizingen voor te maken. En nog steeds komt er een heerlijk geluid uit voor enkele 100'den euro aan kwaliteit MDF, geen veredeld stuifmeel.

Goede luidsprekers zijn duur, de kasten ook. Maar 32K?

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
fred101

Golden Member

Op 12 december 2017 21:11:59 schreef Peter112:
psst speakertjes kopen....

dan nog wat van deze luidspreker aanbieder, " De luidsprekeraansluitingen zijn van WBT en de dure Tellurium uitvoeringen"

Dat is geen onzin, het wordt in "volt-nut" grade meetapparatuur ook gebruikt voor connectors ivm het lage seebeck effect. Het maakt daarnaast het koper harder waardoor het beter te verwerken is en duurzamer wordt. Puur koper is te zacht en oxideert te veel.

In hoeverre het zinvol is ? Geen idee maar als merken zoals Fluke, Keysight en Keithley het in hun top producten gebruiken zal het best functioneel zijn. Maar dan wel zorgen dat je banaanstekkers van het zelfde material zijn.

Voor audio toepassing is het onzin, de signalen zijn veel te hoog om last te hebben van seebeck gegenereerde spanningen en slijtvaster ivm veelvuldig in/uit pluggen is ook niet belangrijk

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Gezondheid en tellurium
Tellurium en zijn verbindingen zijn licht toxisch, hoewel acute vergiftiging zeldzaam is. Het is niet bewezen dat ze kankerverwekkend zijn. Mensen die lucht inademen met 0,01 mg/m3 tellurium, krijgen een "tellurium adem."Dit wordt veroorzaakt door tellurium dat in het lichaam wordt omgezet in Dimethyltelluride, (CH3) 2TE, een vluchtige stof met een sterke knoflook geur. De slechte adem kan weken aanhouden.

Dus niet alleen "uit de nek" ,... maar ook nog eens aan de voorkant.. :-)

Re-integratiecoach uitgerangeerde en degoutante electronen

iear doet toch wat goed, netto waarde van het bedrijf (holding) ligt boven de miljoen..
ze zullen toch af en toe nog zo'n setje verkopen.

RTFM, dan pas vragen...

Dit topic is gesloten