Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

Arco bedankt voor je snelle reactie. Waar zou het weerstandsverschil in kunnen zitten.

Zoek een datsheet van een familie van die dingen. Kijk of die 4 of die 0 ohm beter in de richting zit van zoals het hoort. Van de raspberry pi werd gezegd dat de resettable fuse wel eens een dag nodig had om zich te "herstellen".

In de huidige situatie heb ik de indruk dat die 0 ohm niet klopt, en er dus een kapot element je resettable fuse kortsluit.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dank je wel rew voor je uitleg. Ik ga ermee aan de slag.

Ik zoek de S-AV36, een RF-module. Het mag een vervanger zijn en ik heb ook niet het volledige vermogen nodig. Ik heb ze al gevonden, maar dan kosten die dingen gelijk 50 euro ofzo...

Ik heb de eindtrap van een Yaesu FT-5200 gesloopt, ik krijg er niets meer uit op de 70 cm en de 2M band. Ik vraag me ook af of ik er niet gewoon een andere module in kan stoppen... daar zullen vast nog wel wat haken en ogen aan zitten ;-)

Eigenlijk zelf ook nog op zoek naar iets: Ik heb voor m'n licht op de fiets een 5V stepdown nodig. Vin > 50V en Vout=5V, 2A, liefst wat marge: 3A. Weet iemand een adresje op ebay of Aliexpress waar ik goedkoop zoiets kan regelen?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik zoek een USB apparaatje dat je tussen een USB powerbank en een load kan zetten dat meet en logt hoeveel stroom er gebruikt is. Dit om te meten hoeveel een capaciteit USB powerbank nog ongeveer heeft, als indicatie. Ik vindt er regelmatig in batterijen bakken en zou het leuk vinden om ze te kunnen testen en weten hoeveel capaciteit ze ongeveer nog hebben.
Ik weet dat ze bestaan en heb er ooit hier gezien in een topic. Ik weet niet meer waar. Hoe noem je die dingen zodat ik er eentje kan bestellen op eBay?

Paar euro bij action, moet je wel zelf loggen.
Fcapri had laatst een hele mooie.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Zo'n action usbmetertje heb ik een tijdje geleden al gekocht, erg handig test apparaatje om te zien of bv een meter/USB powerbank/USB-poort er werkt. (Ondertussen nog eentje besteld in China) Maar ik zoek er eentje die zelf zou kunnen loggen. Zoete zal vast ook kunnen met een Arduino of zo maak ik kan niet programmeren. Een "kant en klaar" Arduino projectje zou ook kunnen (kan met behulp van vrienden die wel kunnen programmeren wel bouwen vermoed ik)
Ik ben ook benieuwd fcapri zijn reactie. Die heeft veel ervaring met China producten (voordeel van een Chinese vrouw is natuurlijk dat je (iets) gemakkelijker aan leuke dingen kan raken ? )

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Ik ben al weer een tijd bezig met de revisie van een Harman Kardon 680 versterker en loop telkens weer tegen nieuwe uitdagingen aan. Ik loop nu tegen twee onderdelen aan waar ik of een goede vervanger voor zoek of een adresje waar ik ze kan bestellen. eBay heeft niet echt de voorkeur omdat er een hoop fake in omloop is.

Ik zoek een alternatief voor de 2SC1775A (in het schema 2SC1775A-F), deze zitten in de eerste trap volgens mij kan ik daar met een KSC2383YTA af.

Tijdens het inschakelen wordt het ingangssignaal van de eindversterker links en rechts met een fet naar ground getrokken. Daar zaten 2SK366 fet's in. Ik heb ze voor nood vervangen voor BF254C's (die had ik liggen) en dat werkt prima. Ik zoek alleen een beter passend alternatief.

Iemand suggesties?

Wat is er op tegen om de "dat werkt prima" onderdelen gewoon te laten zitten? Het is niet zo kritisch wat daar zit: Gewoon als schakelfet naar nul trekken dat kan toch iedere FET?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 16 oktober 2017 20:44:37 schreef rew:
Wat is er op tegen om de "dat werkt prima" onderdelen gewoon te laten zitten? Het is niet zo kritisch wat daar zit: Gewoon als schakelfet naar nul trekken dat kan toch iedere FET?

De BF245 heeft een andere pinout en zit dus nu op z’n kop als een dead bug gemonteerd, dat zint mij niet zo. Inmiddels heb ik een paar 2N7000’s gevonden, de pinout daarvan is exact 180 graden gedraaid maar die kunnen er zonder kunst en vliegwerk in.

Als vervanger voor de 2SC1775’s is een zakje 2SC2240’s onderweg. Daar kan ik er dan 4 van matchen.

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Paneelmeter +/- 10-15 Amp DC

Ik had het al opgegeven, in mijn vliegtuigje zit nu een +/- 60 amp voor de laad/ontlaadstroom van de batterij maar eigenlijk zegt die niks, ik zie hem meestal maar wat trillen rond de nul. Enkel vlak na het starten is er een beetje uitslag te zien om de "klap" van het starten weer bij te laden; en dan nog te klein om leesbaar te zijn.

Maar nu zag ik op de zitmaaier van de buurman een +/- 15 amp paneelmeter en dat zou ideaal zijn. +/- 10 zou ook best goed zijn, tenslotte is de spec MAX 180 watt bij 12 volt dus 15 amp wordt het enkel als de batterij helemaal leeg is én de motor maximaal toeren draait.

Waar koop ik zoiets? Al eens rondgekeken bij wisselstukken voor grasmaaiers maar zo direct geen sukses.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Zoiets?

Of deze? (dan wel even doorzoeken naar 1 die iets groter ampere bereik heeft).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Huh, bedankt @rew, maar nee, een analoge meter is veel zinniger in deze toepassing. Dat mocht ik wel duidelijker gesteld hebben, sorry.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Oh. Ik heb effe gezocht op Ebay voor je om bovenstaande meters te vinden, maar de mechanische heb ik er met de hand voor je tussenuit moeten vissen. Daarnaast zijn er veel 75mV meters en shunts te krijgen. Des noods plaats je 2 10A shunts parallel om 20A bereik te krijgen. Dan moet je zelf even een een schaalverdeling printen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Even voor de goede orde. Er staat inderdaad structureel +/- voor de getallen als 15A. Is het de bedoeling dat ook -15A aangegeven kan worden? I had het eerst als "ongeveeer" gelezen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Is in een voertuig vrij normaal dat je lading en ontlading beide kunt zien...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Oei, ik heb echt onvoldoende duidelijk gepost. Herhaald excuus!

Ja ik bedoelde echt laden vs. ontladen. Die 12-0-12 amp is dan ook een prima antwoord. Alleen heel wat groter dan de 15-0-15 die ik op de zitmaaier zag, en dat is relevant want er is geen overschot aan plaats op het instrumentenbord.

Welbedankt voor het noeste zoekwerk!

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Arco

Special Member

Wat voor maat moet het dan zijn? (1¾" en 2" zijn standaardmaten voor dashboardklokjes en meters)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Hoe kleiner hoe beter! Die zitmaaier had een rechthoekje van ruw geschat 3 bij 4 cm, misschien zelfs nog kleiner. Maar spaar je de moeite, ik begin me te schamen voor al die inzet :) !

NB in de vliegerij zijn de standaardmaten:

* 80 mm voor de belangrijkste instrumenten
* 57 mm minder belangrijke instrumenten, en meer en meer ook voor communicatieapparatuur zoals bv. de Trig radio en transponder
* 52 mm motorinstrumenten Rotax (overgenomen van de auto-industrie)

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Uit eerlijke schaamte ben ik wat verder gaan zoeken... Wat ik gezien heb zou wel eens deze kunnen zijn:

https://www.amazon.com/Original-Craftsman-Husqvarna-122822X-AMMETER/dp…

Helaas, "does not ship to Belgium" ...

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
Arco

Special Member

Die is niet veel kleiner als die 12-0-12 van 44mm... (alleen zit hier het grootste stuk onzichtbaar achter het paneel...)
Ik dacht altijd dat je in vliegtuigen alleen gecertificeerde electronica mocht gebruiken? (en geen grasmaaier onderdelen... :) )
Of geldt dat alleen voor grote(re) toestellen?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Dat geldt enkel voor gecertifieerde toestellen à la Piper, Cessna, ... Mijn ultralight valt daarbuiten. Bv. mijn toestelletje gebruikt - van de fabriek uit! - de startmotor van een Japanse motorfiets, en electronische onsteking uit een Italiaanse motorfiets...

En inderdaad, dat onzichtbare ruimtegebruik onder het paneel lijkt op valsspelen; maar misschien valt er iets op te vinden met iets dat enkel aan de voorkant gemonteerd wordt, en toch het zicht op de meter niet bederft. Ik bekijk het effe.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Dit topic is gesloten