Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Op 23 oktober 2017 19:44:11 schreef benleentje:
Net zoals er vaak staat Battery not included, moet je zelf naar wens een stelcon betontegel nog apart aanschaffen.
Ik moest mijn bureau iets verstevigen :).
[afbeelding]

Daarvan ligt er nog genoeg op Eindhoven Airport. Ik heb gehoord dat ze er daar vanaf willen, dus sla uw slag >:) (Niet teveel opzetten, want ze willen nogal eens breken)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
mel

Golden Member

Wij zijn van het rijtje huizen waar ik woon, ongeveer de enige die altijd thuis zijn.
Heb een speciaal plekje in de schuur gemaakt voor pakketpost, die voor de buren bestemd is >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ik zeg het nog maar een keer: Voor bepaalde klasse van aangetekende post is de afspraak met de aanleverende partij dat ze het direct-naar-post-punt-in-de-buurt sturen. Geen poging tot afleveren. Niet thuis/wel thuis maakt niet uit.

De dag (of soms 2) na aflevering aldaar, maken ze een kaart aan met dat er een pakketje voor je gekomen is. Die wordt soms slordig geadresseerd. Maar die heb je dus op z'n vroegst 2 dagen na "aflevering" bij het postpunt.

Als je me je postcode en tracking code mailed kan ik IETs meer vertellen dan wat de site van postnl publiceert. (ze hebben iets wat een API van hun aanroept, daar komt allerlei data uit, maar niet alles wordt op de site gerenderd!)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lambiek

Special Member

Op 23 oktober 2017 21:38:42 schreef Roches:
Dat met de bezorging op het PostNL-punt (Bruna), en niet eerst aan de deur, hebben ze hier in Borne ook een tijdje gedaan, maar daar zijn ze gelukkig weer vanaf gestapt.

Hier gaat het ook zo, heel vaak krijg ik een briefje door de deur waar ik het dan op kan halen. Maar gelukkig niet met alles, er worden ook nog gewoon pakketten bezorgt.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Arco

Special Member

Mijn pakje kwam uit Japan, 10 euro verzendkosten. Wordt gewoon op het afhaalpunt neergekwakt. ("kom maar halen..." :( )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

en heb dus een derde handje uit china besteld.

Links of rechts... ? :+ Sorry kon het niet laten :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 24 oktober 2017 10:16:04 schreef Arco:
Mijn pakje kwam uit Japan, 10 euro verzendkosten. Wordt gewoon op het afhaalpunt neergekwakt. ("kom maar halen..." :( )

Ik zou dan toch met een eigen factuur in de hand naar dat afhaalpunt gaan en die aan de baliemedewerk(st)er overhandigen: "Als ik jullie werk als postbesteller moet gaan doen, ga ik er ook voor factureren!".

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

IK heb het een keer met Kiala gehad dat ze het verkeerd hadden afgeleverd en dan ook echt goed verkeerd in Heinkenszand. En ik woon zelf in Schiedam. Ik Kiala gebeld en het zou na 2 weken worden bezorg, ik kon echter geen 2 weken meer wachten. Het kwam van regio Antwerpen dus het was voor mij geen meter dichterbij gekomen.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
mel

Golden Member

Alles word duurder, en de service holt achteruit,
Het word tijd dat de gewone man dat gaat inzien, maar dat geldt over de hele linie.
Bestellen maar, komt wel goed,,Tot het verkeerd bezorgd word..
Ik kreeg eens telefoon van iemand, die wilde wat bestellen..Helaas was hij verkeerd verbonden, want ik lever geen producten.Dat heb ik m 4 keer door de telefoon proberen duidelijk te maken, maar hij luisterde gewoon niet.Hij bleef maar zeuren dat hij dat ding morgen moest hebben.
Ik was het zat, en zei toen, ok, morgen heb je het, en legde neer..\
Hij moet het nu nog krijgen..>:) (ik heb nog steeds geen idee wat hij wilde hebben.. :) )

[Bericht gewijzigd door mel op dinsdag 24 oktober 2017 19:14:13 (52%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

code:

bekijk deze mail in uw browser

Dit is wat PostNL als "niet HTML, dus kan geen links o.i.d. bevatten" stuurt voor mensen die geen HTML mail lezer hebben.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 24 oktober 2017 10:06:04 schreef rew:
Ik zeg het nog maar een keer: Voor bepaalde klasse van aangetekende post is de afspraak met de aanleverende partij dat ze het direct-naar-post-punt-in-de-buurt sturen. Geen poging tot afleveren. Niet thuis/wel thuis maakt niet uit.

De dag (of soms 2) na aflevering aldaar, maken ze een kaart aan met dat er een pakketje voor je gekomen is. Die wordt soms slordig geadresseerd. Maar die heb je dus op z'n vroegst 2 dagen na "aflevering" bij het postpunt.

Als je me je postcode en tracking code mailed kan ik IETs meer vertellen dan wat de site van postnl publiceert. (ze hebben iets wat een API van hun aanroept, daar komt allerlei data uit, maar niet alles wordt op de site gerenderd!)

Dit.

Probeer de code eens in te vullen op www.internationalparceltracking.com . Hier zie je veel meer info dan op PostNL.
Als je code met 3RSE begint ligt het waarschijnlijk op het postkantoor.
Hier kon ik aflezen dat het pakketje dat de lokale PostNL vestiging (boekenzaak) beweerde nog steeds niet te hebben, al na 42 minuten DOOR HEN retour was gestuurd 'vanwege het niet ophalen'... (daar wordt dus duidelijk geen extra tijd-check op uitgevoerd... zou minimaal 2 weken moeten blijven liggen)

Overigens vermoed ik dat het '42 minuten' pakketje dat ik hierboven noem, bijna een half jaar eerder ook al eens als 'afgeleverd' werd gemeldt door Aliexpress waarna ik een flinke discussie heb gehad met de verkoper. Destijds wist ik nog niet dat PostNL al sinds 2015 sommige aangetekende pakketjes bij een PostNL service punt neerkwakt i.p.v. aan de deur te komen. Ik had destijds echter geen Nederlands trackingnummer en heb ook nooit een ophaalbericht gehad.

High met Henk

Special Member

Op 24 oktober 2017 10:06:04 schreef rew:
[...]

Als je me je postcode en tracking code mailed kan ik IETs meer vertellen dan wat de site van postnl publiceert. (ze hebben iets wat een API van hun aanroept, daar komt allerlei data uit, maar niet alles wordt op de site gerenderd!)

postcode: 4691 SG
trackingnummer: LX266378425NL

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
flash2b

Special Member

Zie: https://packageradar.com/courier/postnl/tracking/LX266378425NL

October 19 14:49
Package delivered
PostNL
October 17 20:54
In transit - Departed waypoint
PostNL
October 17 06:25
Imported to the country of destination
PostNL
October 17 06:21
The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
PostNL
October 16 01:36
Electronic shipment information received
PostNL
October 16 01:35
Package accepted
PostNL

High met Henk

Special Member

Nogmaals: hij is dus NIET aangekomen bij dit adres!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 25 oktober 2017 13:20:48 schreef High met Henk:
Nogmaals: hij is dus NIET aangekomen bij dit adres!!

Je kunt postNL op Facebook of twitter een berichtje doen of ze het nummer kunnen omzetten naar een 3s nummer. Als er voor is getekend kun je met dat 3s nummer in de app of onder je postnl account in ieder geval de handtekening bekijken. Of er bij staat dat het elders is afgeleverd weet ik niet.

Edit: ook buitenlandse zendingen zonder handtekening die bij de buren bezorgt worden zijn terug te vinden.

[Bericht gewijzigd door Ruben_Lichtenvoorde op woensdag 25 oktober 2017 13:30:20 (12%)

rob040

Golden Member

Het vervelende is dat PostNL die zendingen omnummert naar een 3S nummer. Daarmee kun je het poststuk binnen Nederland volgen. Maar dat 3S nummer kom je alleen te weten als je het poststuk fysiek in handen hebt.
De koppeling tussen 3S nummer en het oorspronkelijke track&trace nummer is er alleen bij PostNL om de verzender te kunnen updaten via hun T&T nummer.
Als ontvanger heb je altijd het nakijken bij PostNL als het fout gaat. Waardeloze club, ik ga er niet meer mee in discussie.

Print jouw track & trace uit en ga naar het dichtst bijzijnde postNL pakket punt. daar zal het pakket liggen.
Dit hebben ze mij ook al een paar keer geflikt. afleveren op het postNL punt en zelf tekenen.

RTFM, dan pas vragen...
High met Henk

Special Member

@ruben_lichtenvoorde.

Ik heb geen FEESBOEK en wil dit niet ook! zou het erg schofterig vinden als ik alleen via FEESBOEK bij post nl kan reageren. Houd niet van Asociale media!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Als je naar de internationale track & trace site gaat van postnl, krijg je beide codes te zien. (die van de originele verzender, en die van PostNL...)
https://www.internationalparceltracking.com/#/search

Je kunt trouwens ook chatten bij problemen, dat werkt heel snel.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
rob040

Golden Member

Hey Arco,

Je hebt helemaal gelijk, dank voor de tip! Nooit geprobeerd, omdat er "3S barcode" boven staat, maar het werkt inderdaad ook met het originele T&T nummer.

High met Henk

Special Member

@arco: pakket niet gevonden: geeft aan dat ik ook alleen 3S codes in kan voeren!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Ik vul daar gewoon nummers uit China (beginnend met LX...) en Japan (beginnend met RT...) in, zonder problemen...

Track en trace info klopt ook niet altijd. Ik verwacht een pakje uit China.
Track en trace zegt: op 24-10 succesvol afgeleverd... (maar ik heb niks gehad)
Maar eens met postNL gechat. Blijkt dat pakje nog op schiphol ligt en nog niet eens aan postNL is overgedragen... :(

Track & trace is leuk, maar al je daar onzin uitkraamt kun je er beter niks neerzetten...

[Bericht gewijzigd door Arco op woensdag 25 oktober 2017 17:40:13 (62%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 25 oktober 2017 00:38:54 schreef r-p:
Als je code met 3RSE begint ligt het waarschijnlijk op het postkantoor.

Bij mij is het vaak "3SRETA" die naar het post-agentschap gaan. dus wat mij betreft gan die in ieder geval naar het postagentschap (tenzij ze het vergeten. Doen ze ook wel eens).

Dat je met de internationale tracking codes ook op internationalparceltracking.com terecht kan dat is een "recente" toevoeging. Dat ging vroeger niet. Maar ondertussen werkt het inderdaad wel. (ondertussen een jaar of zoiets).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten