Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Er zijn veel van dat soort tangen en scharen die schijnbaar speciaal zijn ontwikkeld voor zelf-mutilatie... :)
Ik heb vroeger een blikschaar van dit model gehad:

Daar zijn in de loop der jaren ook flink wat lelijke woorden gevallen tijdens het gebruik i.v.m. pijnlijke handpalmen...
Meeste kleine snoeischaren lijken ook wel met opzet zo gemaakt, dat er altijd wel iets van je hand tussen de twee handvaten komt te zitten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Doen ze expres. Des te eerder gooi je dat gereedschap weg,en des te eerder koopt men dan weer nieuw..(ook meestal nutteloos) >:)
Ik had eens een schaar, van Blokker.Je kon er alles mee doen, blikken openmaken, schroeven ergens indraaien, ging prima.. Maar knippen ging niet ;; :+

[Bericht gewijzigd door mel op zondag 22 oktober 2017 14:57:49 (38%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
bprosman

Golden Member

@Arco, is dat een blikschaar ? Het lijkt me namelijk meer een "Latoenschaar". Wat ook wel weer een blikschaar is maar meer voor koper.
Overigens is niet alles "meuk", had dit tangetje besteld voor mijn Kynar bedradings avonturen en het bevalt me prima. Knipt perfect en de kracht is heel goed te doseren (strippen).

https://www.banggood.com/ProsKit-115mm-Stainless-Steel-Diagonal-Cuttin…

[Bericht gewijzigd door bprosman op zondag 22 oktober 2017 15:32:21 (53%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
maartenbakker

Golden Member

Proskit is over het algemeen best aardig spul en als je Prosman heet dan laat je dat niet liggen zeker ;) Onze Belgische vriend Pros zou waarschijnlijk duurder en geelgekleurd spul kopen maar voor niet-dagelijks gebruik is het toch echt prima.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 22 oktober 2017 16:59:12 (23%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 22 oktober 2017 13:53:13 schreef vincent1971:
[...]

En bedankt voor je belediging van de linkshandigen ( ook ik ben er 1 van ).

toch sportief dat je van je zelf toe geeft 2 linker handen te hebben .;-)

Tidak Ada

Golden Member

Heb jij ècht 2 (twee!) linkerhanden?
Dan zou je twee eeuwen geleden een goede boterham kunnen verdienen op een kermis, samen het de Siamese tweelingen....

Maar zonder dollen, scribent had het dus inderdaad over (twee!) linkerhanden, dat is echt iets anders dan iemand, die linkshandig is! Die is dus 'handig met zijn linker hand' en daar kunnen rechtshandigen niet aan tippen....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Jinny

Golden Member

He, verdorie, is het topic al gesloten...
Maar het is toch handig als je met twee handen boutjes aandraaien kan.
Ik kan dat.
Ooit in een vroeger leven aangeleerd.
Maar links schrijven is onleesbaar.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Lambiek

Special Member

Op 23 oktober 2017 09:39:31 schreef Jinny:
He, verdorie, is het topic al gesloten...

Ik heb twee rechter handen, is nog makkelijker. Maar voel me niet gediscrimineerd. :)

Op 22 oktober 2017 15:23:10 schreef bprosman:
Overigens is niet alles "meuk", had dit tangetje besteld voor mijn Kynar bedradings avonturen en het bevalt me prima.

Is ook een mooi tangetje om de uiteinden van gesoldeerde componenten te knippen, kun je lekker kort afknippen met zo'n plat tangetje.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 23 oktober 2017 10:06:55 schreef Lambiek:
[...]
Ik heb twee rechter handen, is nog makkelijker. Maar voel me niet gediscrimineerd. :)

[...]
Is ook een mooi tangetje om de uiteinden van gesoldeerde componenten te knippen, kun je lekker kort afknippen met zo'n plat tangetje.

tjeee... ik heb wel wat op gang gebracht met mijn grapje :?
ik zal voortaan iets minder bijdehand zijn .
sorry voor de gene die zich aangesproken voelde, al kun je die op 1 hand tellen .

Arco

Special Member

ik zal voortaan iets minder bijdehand zijn .

In dit geval is beidehand(en) misschien passender... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lambiek

Special Member

Op 23 oktober 2017 12:11:33 schreef klaasy:
tjeee... ik heb wel wat op gang gebracht met mijn grapje :?

Ik heb er totaal geen moeite mee. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ik ben zelf ook niet zo handig en heb dus een derde handje uit china besteld.
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/2/9/3/6/9200000042746392.jpg

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
pa3gws

Golden Member

Ik ben linkshandig.
En nooit vergeten hoe linker hoe flinker. :-p
Hoe rechter hoe slechter. (ik hoop dat de tenen niet te lang zijn)

[Bericht gewijzigd door pa3gws op maandag 23 oktober 2017 17:48:57 (34%)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Thevel

Golden Member

Op 23 oktober 2017 17:40:46 schreef benleentje:
Ik ben zelf ook niet zo handig en heb dus een derde handje uit china besteld.
[afbeelding]

Handig!!

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 23 oktober 2017 17:40:46 schreef benleentje:
Ik ben zelf ook niet zo handig en heb dus een derde handje uit china besteld.
[afbeelding]

Ik heb er jaren terug zo eentje gekocht bij de LIDL, de soldeerbouthouder en loupe zijn er meteen afgegaan, anders is het ding zo instabiel als de pest. Ik gebruik hem eigenlijk alleen nog als ik stekkers aan een kabel moet solderen.

Lambiek

Special Member

Op 23 oktober 2017 18:53:08 schreef Ruben_Lichtenvoorde:
..., anders is het ding zo instabiel als de pest.

Hier zit een bakje onder, die kun je volstorten met beton. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Net zoals er vaak staat Battery not included, moet je zelf naar wens een stelcon betontegel nog apart aanschaffen.
Ik moest mijn bureau iets verstevigen :).
http://www.dambeton.nl/upload/dd9b1fa0-a81a-4a13-954c-15c246c44714.jpg

[Bericht gewijzigd door benleentje op maandag 23 oktober 2017 19:45:05 (11%)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
High met Henk

Special Member

Ik ben niet LINKShandig
Ik ben niet RECHTShandig

Ik ben ONhandig

Even terug naar de chinezen
Ik heb nu een probleempje: heb een magneetventiel bij ome aliexpress besteld..

Netjes bericht dat verzonden is
Netjes bericht dat 19 okt afgeleverd is
Ook via postnl bericht dat 19 okt afgeleverd is..

Probleem dat ik niets ontvangen heb!!
Ali zegt pas na 30e geschil openen...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
pa3gws

Golden Member

Kan post.nl niet aangeven waar en hoe laat het is afgeleverd?

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Arco

Special Member

Kun je niet bij postNL vragen waar het dan is afgeleverd? (gaat een stuk sneller...)
Ik had een pakje waar ik al 6 weken op wachtte. Vandaag gekeken op track&trace. Bleek al een week geleden aangekomen.
Pakje was naar een afhaalpunt gestuurd. Helaas had de postbode vergeten een kaartje in de bus te gooien... :(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Als postnl zegt dat het is afgeleverd dan heb je dus een tracecode. Even opbellen en vragen waar ze dat hebben gedaan, via hun systeem moeten ze meer kunnen zien.

Zo hadden ze hier laatst iets gebracht voor een paar huizen verder en het werd maar niet opgehaald. Bleken zij dus ook zijn gaan klagen bij de leverancier maar de postbode was een kaartje vergeten.

Mijn bestellingen van Ali moeten altijd met handtekening en kreeg ik een kaartje dat ik het bij de supermarkt kon ophalen met legitimatie. Misschien heb je het kaartje gemist.

@benleentje: ik zou met versterking van de vloer beginnen, anders krijg je pijnlijke knieën.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Dikke kans dat die bij een PostNL punt ligt. PostNL bezorgt steeds minder pakketjes uit China aan de deur. Er gaat tegenwoordig veel rechtstreeks naar het postkantoor.

Een paar weken terug kon ik zelfs een pakket uit Engeland ophalen bij het postagentschap, ik kreeg zonder bezorg poging direct zo'n briefje in de bus met een foto van het adres erop.

Dat met de bezorging op het PostNL-punt (Bruna), en niet eerst aan de deur, hebben ze hier in Borne ook een tijdje gedaan, maar daar zijn ze gelukkig weer vanaf gestapt.
Ik denk dat er erg veel klachten bij PostNL binnen zijn gekomen over deze werkwijze en ook de lokale Bruna was er niet over te spreken om het maar netjes te zeggen.

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
High met Henk

Special Member

Ik heb hem naar de werkplaats laten sturen: daar is altijd iemand aanwezig en die fungeren als onofficieel depot: dwz postbode levert voor ca 6 adressen daar af, omdat op die andere adressen niet altijd iemand is..

Lijkt mij dus heel stug dat ze nu ineens in dorp afgeven..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Op 23 oktober 2017 22:36:25 schreef High met Henk:
Ik heb hem naar de werkplaats laten sturen: daar is altijd iemand aanwezig en die fungeren als onofficieel depot: dwz postbode levert voor ca 6 adressen daar af, omdat op die andere adressen niet altijd iemand is..

Lijkt mij dus heel stug dat ze nu ineens in dorp afgeven..

Die keus heeft de bezorger niet, het wordt door PostNL opgelegd. Wat ik uit een topic op het China Shopping forum en de uitleg van mijn oude bezorger kon opmaken komt dit doordat PostNL geld toelegt op de pakketjes uit China. Hierdoor voelen ze zich genoodzaakt om het op deze manier op te lossen.

Dit topic is gesloten