Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

Hugo Welther

Moderator

Zoeken naar/op Wire Wrap headers.
Ik zou het gelijk naar male en female ombouwen. Scheelt voor de toekomst.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

https://www.digikey.nl/products/en/connectors-interconnects/rectangula…

Enkele rij, 50 pins, 22 mm hoog, steek 2.54, verguld.
(TE connectivity 5-828082-0)

RES

Er zit al een female op de onderste print alleen was er iets teveel lack gebruikt waardoor de header niet uit de female te trekken was. Pennetje voor pennetje en het laatste stukje van vier is het uiteindelijk gelukt. 20 mm lijkt me ook wel voldoende want de female is zo'n 10 mm hoog dus zal het zeker voldoende contact gaan maken. Het exemplaar bij Digikey vandaan lijkt me helemaal het goede model. Ik heb nog niet eerder bij deze toko besteld dus maar eens uitvinden hoe dit werkt.
Bij nader inzien blijkt DigiKey die dingen niet op voorraad te hebben en de min bestelgrootte is 1800 st. Een beetje teveel van het goede. Nu besteld bij Sparkfun. Iedereen bedankt voor de hulp.

[Bericht gewijzigd door bobbes1 op donderdag 2 november 2017 13:21:34 (17%)

Ik zoek een alternatief voor de MUR360AX (Sangdest Microelectronics) of de 31GF6 (Vishay).
De 31GF6 is al een vervanger voor de MUR360AX, maar die is inmiddels ook al niet fatsoenlijk meer verkrijgbaar. :(

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@Arco: thanx! Dat ziet er wel uit als een geschikte vervanger.

@Jeronimooo: heb die SATA plug besteld en inmiddels gemonteerd: SSD werkt weer! :)

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op donderdag 9 november 2017 21:22:45 (41%)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ik ben opzoek naar een set crocodilen klemmen waarop ik geïsoleerde 4 mm bussen kan aansluiten en losse geïsoleerde bussen.
Komt neer op deze set:
http://nl.farnell.com/fluke/fluke-tl220-1/test-lead-kit-industrial/dp/…
Maar dan alleen deze klemmenhttp://nl.farnell.com/fluke/fluke-ac220/test-jaw-clip-fluke-ac220/dp/4…
met dan een paar losse (1 rode 1 zwarte) male geïsoleerde bananenstekkers

Ik kan die set wel stuk knippen, maar het prijsvershcil is nogal groot.

Of eigenlijk zoek ik dus alleen nog die bananen stekkers. bij voorkeur bij farnell.

Uiteindelijk heb ik deze gevonden:
http://nl.farnell.com/pomona/6721-2/banana-plug-multi-stacking-20a/dp/…

Het grappige was dat farnell ze zelf niet kon vinden, maar wel suggestie deed, en deze weer daar onderaan stonden bij de similar products.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op donderdag 16 november 2017 11:07:14 (19%)

zit sinds 2009 in de PV.
Arco

Special Member

Wat bedoel je met 'geisoleerde 4mm bussen'? Zijn dat contra banaanstekers?

http://www.electrabreda.nl/3460-home_default/banaan-stekker-contra-4mm-rood.jpg

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

dat zijn die zoals onderaan op het plaatje van de bovenste link. Een mannetje banaan, die aanraak veilig is. en dan een variant die te solderen of te schroeven is die ook dan nog in die krokodillenklem past.

Ik heb een Eazy PVmeter, en die heeft speciale aansluitingen op de meter kant zitten, en die gaan over in MC4 stekkers, maar ik moet ook meten aan omvormers die geen MC 4 stekkers hebben maar een adereindhuls aan het eind van de solarkabel. Vandaar wil ik een kabel maken die van MC4 naar geïsoleerde banaan male gaat, waarop een krokodillenklem kan worden gezet.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op vrijdag 10 november 2017 19:04:30 (47%)

zit sinds 2009 in de PV.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Ik zoek metalen E27 fittingen met steatit isolatie, zoals in bijgaande afbeldingen.

http://www.aurora-kontakt.nl/produkten/314092.jpg

http://www.aurora-kontakt.nl/produkten/314292.jpg

Als je er eentje hebt is dat natuurlijk ook mooi ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

zoek je er 1 of 100 en moeten ze nieuw zijn? als je er weinig zoekt en niet perse nieuw, dan op naar de kringloopwinkel

zit sinds 2009 in de PV.
maartenbakker

Golden Member

De bovenste fitting lijkt hardkunststof isolatie te hebben, is dat ook goed genoeg? Zo ja dan zou ik in de oude winkelvoorraden moeten duiken - er is een kansje dat daar wat rondzwerft.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Bovenste heeft voorkeur om de kleur (is geheel metaal) en de onderste vanwege de vorm.
De bedoeling is hem te gebruiken in een hele grote defecte buis. Er komt dan een LED-filament buislamp in de anodecilinder.
Een tijdelijke oplossing voor een project waar ik vanwege 'moeilijke onderdelen' al lang mee bezig ben.

Kringloop is een idee, maar hier niet (meer) in de buurt.

Foto's komen van de site van Aurora-Kontakt in Den Haag; ver weg en duur.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Duur valt reuze mee (4.99 euro). Alleen de verzendkosten tikken aan.
Kan ook zonder verzendkosten: https://www.banggood.com/nl/E27-Vintage-Industrial-Lamp-Light-Bulb-Hol…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

That 'makes sense' :)

Bedankt!

Nu moet ik alleen nog weten of hij niet dikker is dan 40mm, anders past hij niet in de fles....

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 11 november 2017 15:07:49 (60%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hugo Welther

Moderator

De bovenste liggen ook bij Hornbach in het schap. E27 en E14. Prijs ongeveer gelijk aan Banggood,
Toevallig van beide twee gehaald voor mijn ombouw project uit Deurne.

De E27 heeft een diameter van 38,25mm de E14 27,5mm.
De hoogte is van beide 44mm.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op zaterdag 11 november 2017 16:33:54 (21%)

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Tidak Ada

Golden Member

OT
Ah, het baken!? Is dat nog wat geworden? Foto!

Ik heb heb dergelijk project.... :)
/OT

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Tidak Ada

Golden Member

OT
Fraai!!! :)

Heb je er nu een tweede, of heb je ze indertijd allebei meegenomen?

Mag hij zomaar in de woonkamer!? ;)
/OT

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hugo Welther

Moderator

OT

De tweede moet nog. Ja één mag er zo maar in de woonkamer. LOL
De (v)echtgenote vindt het deze keer ook mooi.
Ik moet nog wat kleine aanpassingen doen. De spoel zit niet netjes gelijk met de lamp en zonder dimmer is het net een vuurtoren.

De tweede gaat naar mijn landgoed.

/OT

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Hier nog in Jinny's handen.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten