Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

Ik zoek de naam van een antenne plug.
Het is net zo klein als bv een 3.5 mm microfoon jack.

Ja bedankt, nu weet ik dat het een smc connector is.

Arco

Special Member

Een SMB of SMC connector is het zeker niet; MCX is inderdaad een goede candidaat.
(wel goed kijken, want er zijn tientallen van die kleine plugjes waar er veel van op mekaar lijken)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Je hebt helemaal gelijk.
Het is een MCX en ik heb gelukkig al een verloop naar bnc gevonden.

flash2b

Special Member

Ik ben met een reparatie van een Kyoritsu K200 FET VOM meter bezig. Deze heb ik verleden jaar voor €5 gekocht bij de lichtmis.

Er is een dual fet IMF3958 defect. Deze werkt nog maar half, één kant is goed de andere kant is 'lek'.

Weet iemand waar deze IMF3958 (Intersil) voor een schappelijke prijs te koop is?

Is zo'n dual fet ook zelf te maken met BF244's of BF245's waar ik er wel een aantal van heb. ?

Is een 2N3958 waar wel datasheets van zijn iedentiek, en waar zijn die voor een schappelijke prijs te krijgen ?

Arco

Special Member

De 2N5459 schijnt ongeveer gelijk te zijn. Twee met een dropje thermische lijm aan elkaar plakken.
Die zijn gematched te koop: https://www.banzaimusic.com/2N5459-matched-transistors.html

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
blackdog

Golden Member

Hi,

De 5459 is in het geheel geen vervanger.

Veel te hoge IDSS en ook niet gemaakt voor lage lekstromen zoals de orginele Fet.

Bij Mouser is een 2N3958 te koop.
https://nl.mouser.com/ProductDetail/InterFET/2N3958?qs=sGAEpiMZZMv4z0H…

Maar dat moet je wel willen :-)

Groet,
Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
flash2b

Special Member

Mouser prijs is €14,61 excl. btw.

Is de 2N versie hetzelfde als de IMF versie ?

Na jouw antwoord ga ik er vanuit dat met 2 geselecteerde BF244 of BF245 het ook niet gaat lukken ?

Arco

Special Member

De 5459 wordt als vervanger gebruikt, maar dat zal ook wel van de applicatie afhangen...
Er is ook nog een IFN3958: https://www.mouser.com/ProductDetail/InterFET/IFN3958/?qs=sGAEpiMZZMv4…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
blackdog

Golden Member

Hi Flash2b,

Veel fabrikanten maakten de zelfde soort Fets, e nde 2N versie zal vrijgoed op de IMF type lijken.
DE IDSS van de Fets heeft een spreiding van 0,5 tot 5mA en dat is vrij grof.

De BF245A valt hier binnen, maar de gate bias stroom is te hoog, die is bij de 3958 typen juist mooi laag.
En ik denk dat dit van belang is in jouw meetinstrument.

Maar laat mij je in het geheel niet afhouden, om als experiment een handvol BF245A proberen te selecteren.
Misschien is de gatestroom redelijk en dan toch goed bruikbaar.
Wat houd je tegen de gate direct op je multimeter te meten, ik dacht dat jij ook een 5,5 of 6,5 digit meter hebt.

Zet dat meetintrument op zijn gevoeligste U, DC stand laat minstens 1 uur aan staan, input impedance, selecteer 10Meg.
Sluit niets aan op de meter, sampletijd zo lang mogelijk en dan lees je nu dus de biasstroom van de meter zelf af.
Zoveel mV bij 10Meg is zoveel pA.

Als je nu kort bedraad je testfet aansluit gevoed vanuit zeg een 9V batterij en pas de source weerstand zo aan dat er ongeveer 0,5mA loop, hoeft niet precies.
Uiteindelijk wordt dus de DMM 10Meg ingangsweerstand, jouw Gate weerstand, de aangegeven waarde die je ziet op de DMM trek je van elkaar af.

let op statische elektriciteit!
Kort bedraden op een testprintje dat je zo op de DMM kan prikken.

Lijkt mij een leuke testopset :-)

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
flash2b

Special Member

Dank je wel Blackdog. Ik ga hiermee aan de gang. Ik heb ook al wat info gelezen op internet over het matchen van JFETs. Misschien dat ik hiervoor een nieuw topic open.

Anoniem

Hier in het laadje. U402,2n6485,en bfq 12.of je er wat mee kunt doen ?
Zelf even de data vergelijken..

flash2b

Special Member

Intake, dank voor je reactie, ik denk het zeker.

Anoniem
Anoniem

Ja stuur maar ff een mail,ook nog gevonden BFQ13,BFQ14 U405.doe ik erbij
heb je genoeg om te vergelijken..

Tidak Ada

Golden Member

Wie weet er nog van die vierkente keramische UX4 Jumbo buisvoeten (ook bekend als thyratron-voeten) te krijgen?
BACO heeft ze niet meer. Kostten daar € 3,-
Bij ePay doen ze alsfof ze van goud zijn :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hubie

Special Member

Op 27 januari 2018 20:17:39 schreef Tidak Ada:
Wie weet er nog van die vierkente keramische UX4 Jumbo buisvoeten (ook bekend als thyratron-voeten) te krijgen?
BACO heeft ze niet meer. Kostten daar € 3,-
Bij ePay doen ze alsfof ze van goud zijn :(

Zit hier mss iets bij?
UX4 zie ik zo gauw niet maar hij heeft niet alles op de foto gezet.

https://www.tweedehands.nl/zendamateur/componenten/buisvoeten/div-buis…

[Bericht gewijzigd door Hubie op zaterdag 27 januari 2018 20:37:33 (13%)

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

De enige, die er op lijkt is die witte 'Septar' voet, onderaan de tweede rij, maar dan met 4 gaten in trapezium configuratie.

@Arco:
Daar zit hij helemaal niet bij ;(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik zoek eigenlijk goedkope low esr condensators waar reparaties waar het minder nauw komt. Ik gebruik altijd panasonic fm serie maar soms is dat "te duur" voor een eenvoudige reparatie b.v. van een goedkope smp voeding. Maar ik vindt het zonde om ze toch af te danken als ik ze kan hergebruiken voor een projectje maar als dure condensators niet meer de moeite zijn. Iemand een ideetje waar (mag gerust ebay zijn) ik goedkopere low esr condensators vind die toch bruikbaar zijn voor dit soort doeleinde?
Of kan ik beter condensators hergebruiken van sloopprinten voor dit doel? Ik bezit een goede esr meter (bob parker variant) en capaciteit meter om na te meten dus het hoeft geen probleem te zijn om de werkende er uit te vissen.

Arco

Special Member

Hoezo Panasonic FM duur? Per 10 stuks varieert de stuksprijs van 17 tot 47 cent, da's toch goedkoop voor een prima condensator?
http://nl.farnell.com/search?st=panasonic%20fm

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten