Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

maartenbakker

Golden Member

Iemand een goede suggestie voor elco's 6800u 40V 30x30mm? 32mm gaat ook maar 35mm is al teveel. Origineel was een type van Samwha dat ik niet kan vinden, en van Vishay/BC bestaan ze wel maar nergens voorradig.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

'Gewone' of low-esr? En 30 hoog/30 breed? Radial/axial?

[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 12 april 2018 12:36:43 (47%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Ik had wat duidelijker moeten zijn, low ESR is gewenst, ze zitten in de schakelende voeding van een autoversterker.

Origineel zat er snap-in in, maar gewoon radiaal mag ook (al zullen die misschien niet bestaan in deze afmetingen vermoed ik).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fatbeard

Honourable Member

(vrijwel) idereen kent 'm, en veel van jullie (ikzelf incluis) gebruiken hem ook: de glasvezelpen.
Nix bijzonders, behalve dan dat de 'standaard' pen met z'n 4mm veel te dik is...

Er blijkt gelukkig ook een dunnere variant (2mm) te bestaan die wel geschikt is.
Maarreuh... waar koop je zoiets voor een normale prijs (€18 ex BTW is wel veel) zonder exorbitante verzend- of orderkosten?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Misschien heb je hier iets aan:
3x VSHAY 40/105/56 6800 μF (35x30mm 63V) en
5x VSHAY 40/105/56 6800 μF (26x31mm 35V)

Frans

Ik heb wat dingen die ik aan wil sluiten... en vanwege de wat grotere stromen heb ik voor M8 bouten en moeren gekozen. Nu zie ik dat ik zo'n verende ring er bij krijg als ik een dikke condensator of een grote contactor koop. Hoe heten die dingen? Waar kan ik die kopen? (liefst bij Farnell: die komen het lekker snel brengen).

Edit: Natuurlijk krijg ik het voor mekaar om net na het posten de juiste zoektermen te bedenken. "veerring". EUR 1.63 per 100 bij Gijzs. "serrated washer" in het engels, en dan vind ik deze bij farnell. Farnell komt morgen een pakje van 100 stuks brengen.

[Bericht gewijzigd door rew op maandag 16 april 2018 13:40:55 (36%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Op 12 april 2018 13:56:41 schreef Lupus:
Misschien heb je hier iets aan:
3x VSHAY 40/105/56 6800 μF (35x30mm 63V) en
5x VSHAY 40/105/56 6800 μF (26x31mm 35V)

Frans

Dank voor het opzoeken, neem aan dat het ebay is. De eerste is net te groot, de tweede is krap qua spanning (niet gemeten, maar er zal weinig marge inzitten). Andere wegen hebben ook nog niet echt wat opgeleverd. Ik denk dat ik er voorlopig 4700u of 5600u inzet, daar zal hij in elk geval mee spelen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Hoe heet dit fan connectortje? (sunon, 1.5mm pitch)
Bij zoeken vind ik er veel, maar net iets anders. Deze heeft een schuinlopende verdikking aan 1 kant, meeste hebben een nok in het midden...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik zoek altijd op JST en dan 1.5 in dit geval. Dan krijg je de naam van de serie en als je die weet, meestal makkelijker zoeken. Maar of dit nu een JST is... dat-weet-ik-niet.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 16 april 2018 13:34:20 schreef rew:Farnell komt morgen een pakje van 100 stuks brengen.

Die kosten EUR 1,91 ex btw PER STUK bij Farnell. Ik zou toch geen EUR 200 uitgeven aan 100 van die ringen, bij de ijzerhandel heb je ze voor een fractie van dat bedrag.

pa3gws

Golden Member

Op 21 april 2018 17:28:15 schreef Roland11:
[...]
Die kosten EUR 1,91 ex btw PER STUK bij Farnell. Ik zou toch geen EUR 200 uitgeven aan 100 van die ringen, bij de ijzerhandel heb je ze voor een fractie van dat bedrag.

Dat heb je niet helemaal goed gelezen er staat Prijs voor: PAKKET à 100 ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 21 april 2018 17:28:15 schreef Roland11:
Ik zou toch geen EUR 200 uitgeven aan 100 van die ringen,

Ik ook niet! :-)

Ondertussen mee kunnen liften met een bestelling van iemand anders bij Gijzs. Dus ook de iets ander model dingen van Gijzs binnen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@Maarten

Ik denk dat ik er voorlopig 4700u of 5600u inzet, daar zal hij in elk geval mee spelen

Die Chinezen maken soms elco's die eigenlijk niet kunnen: extreme C/V/size combinaties. Gaan dan ook snel stuk en zijn niet bij een A-merk te vinden. Ook bij mijn PC-voeding een kleinere C waarde (-30%) moeten kiezen om aan de vereiste afmeting te kunnen voldoen.

[Bericht gewijzigd door markce op maandag 23 april 2018 01:08:50 (15%)

@Arco
Die connector lijkt een Molex Pico-spox, alleen is hij zwart.

Tidak Ada

Golden Member

Op 16 april 2018 13:34:20 schreef rew:
{....]
Edit: Natuurlijk krijg ik het voor mekaar om net na het posten de juiste zoektermen te bedenken. "veerring". EUR 1.63 per 100 bij Gijzs. "serrated washer" in het engels, en dan vind ik deze bij farnell. Farnell komt morgen een pakje van 100 stuks brengen.

Die bij Gijzs zijn inderdaad veerringen, die van Farnell zijn getande borgringen

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

@Jeronimooo: Dank, dat lijkt 'm inderdaad te zijn... ;)
(jammer dat ze nooit wat op die connectors drukken, vergemakkelijkt het zoeken wat...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 22 april 2018 12:26:18 schreef Tidak Ada:
Die bij Gijzs zijn inderdaad veerringeen, die van Farnell zijn getande borgringen

Klopt.

Vraagje: Het doel is om een een automotive omgeving er voor te zorgen dat het 100A stroompad zonder onderhoud goed vast blijft zitten. Daartoe is "gestandaardiseerd" op M8 verbindingsbouten. De fabrikant van de contactors die we gebruiken doet dat ook. En daar worden veerringen meegeleverd. Dus die zijn geschikt, en de borgringen niet? Of is het andersom?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Ze hebben beide voor en nadelen... ;)
Een veerring heeft een veel groter contactoppervlak; een tandring veel minder maar 'bijt' zich beter vast en heeft dus weinig overgangsweerstand...
Bij Philips gebruikten we altijd contactolie tussen koperbaren en kabels voor optimaal contact.

[Bericht gewijzigd door Arco op zondag 22 april 2018 15:21:43 (21%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Wat heeft

Op 22 april 2018 15:15:15 schreef Arco:
... een veel groter contactoppervlak;

voor zin als het niet leidt tot:

weinig overgangsweerstand...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Daar is ook de genoemde contactolie voor uitgevonden... :)
(verbetert contact en voorkomt corrosie)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Ik heb bij een 200A shunt bronzen veerringen( en bouten) meegekregen.
Die getande ringetjes zie je m.i. meer bij zwakstroom om contactcorrosie te verminderen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

bij oude verdeelkasten zaten ook messing bouten, moeren en ringen, later was het ijzeren bevestigings materiaal. toch is de contact oppervlakte bepalend, klein oppervlak is dikker materiaal, en groot oppervlak mag het materiaal dunner zijn.

de ringen zijn minder belangrijk voor de overgang. de ogen, strips, aderhuls maken het contact met onderliggend metaal waar het vermogen over loopt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Jeepse,

Ik zoek een W28-XT1A-15 van TE connectivity.

https://benl.rs-online.com/web/p/products/7826565?gclid=Cj0KCQjw8YXXBR…

Deze is te vinden op RS-oline maar zonder btw-nummer kan je er niet bestellen. Iemand nog een idee waar ik deze makkelijk kan vinden. Heb ze gevonden op een engelse site maar lever tijd is 28 weken en kost dan meer dan 50euro.

Alvast bedankt!

I love it when a plan comes together !
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten