Bij Seeed en Elecrow kan je een "CAM" file vinden. Die gebruik ik ook voor de concurrenten en dat gaat tot nu toe prima.
Ik ben er afgelopen week even iets dieper ingedoken dan voorheen: Als ik een "maak de gerbers" opstart dan duurt dat minuten lang. En gedurende die tijd doet eagle, de GUI vervelend. Ik kan wat anders gaan doen, maar hij haalt de focus terug naar ZIJN window. Zit je ineens weer tegen eagle te typen ipv wat anders....
Dus ik wilde eens proberen om commandline de cam files te genereren. Dat is gelukt. Het werkt nu lekker. Het is (mooi megenomen ... ik heb het op slechts 1 project gemeten) zo'n 20% sneller. En gaat dus rustig in de achtergrond verder, terwijl ik m'n computer kan gebruiken. Daarnaast gebruikt het 1 CPU voor 100%, terwijl ik er vier heb. Dus drie of 4 tegelijk is geen bezwaar. Via de GUI wel.....
Dusss..... die 2.4 herken ik als het nummer formaat. Deze formaten zijn van uit de prehistorie. Men bespaarde ruimte op de schijf door de decimale punt in de coordinaten in het RS-274X bestand weg te laten. 1.234 inch wordt dan dus doorgegeven als 012340 (Ja inefficient, want 1 karakter meer dan het origineel!) Ik denk dat die ELA een random toevoeging is. Ik denk dat je een eind komt met de CAM file van Seeed of Elecrow, OF de handleiding van JLCPCB. (maar ik zelf gebruik dus de elecrow CAM voor JLCPCB!)
Ik stuurde tot nu toe de filetjes die ook gegenereerd werden: .dri en .gri mee naar china. Doen ze niet moeilijk over. Maar daar staat "niets nieuws" in. Zo'n "waar moeten de gaten komen" bestand (".TXT") bevat gewoon aan het begin: Je hebt 5 boren nodig, de maten zijn: 0.3, 0.5, 1.2, 1.6 en 3.0 . En precies DAT staat nog een keer in de .dri. Idem voor de .gri: Voor iedere laag ontstaat dat bestandje en vertelt wat voor vormpjes gebruikt zijn. Maar dat staat ook aan het begin van het bestand van de laag zelf. (GBL, GTL, GBO enz.) En dus omdat ik 7 van die lagen opstuur, wordt dat ding 6x overschreven voordat ik hem in m'n zipfile stop. Ben ik dus zaterdag achtergekomen.....
("Camfiles maken duurt toch niet lang?" -- Bij mij wel: Ik heb een bitmap logo op m'n printjes staan. Dat duurt lang. ).