Philips codeletters productiecentra/vestigingen/fabrieken

Dit topic is gesloten

Deze radio/de speler uit een bak gevist. Wil hem nog repareren zodat ik die kan weggegeven aan een vriendin die er eentje kan gebruiken. (Probleempje in de voeding. Werkt gewoon goed op batterijen)
Meteen even een foto gemaakt voor jou. Op de interne printplaat geen nummer of iets te zien. Op de voeding PCB wel zie foto.
Ik zag zelfde type voeding ook in een ander artikel te voorschijn komen in een gelijkaardige model radio/CD speler.
https://www.google.com/url?q=http://jestineyong.com/shorted-bu3150bf-a…
Geen idee of ze wat aan de informatie hebt maar wie weet. Ik vermoed gewoon ingekocht ergens en met Philips naam. Zeker omdat woox innovations opstaat ?
Ik was ook even op marktplaats aan kijken voor een labvoeding. In deze advertentie staat een foto van Philips, misschien heb je er iets aan. Kan de foto niet opslaan op smartphone.
[url]Philips regelbare labvoeding 0~35V, 3A
€ 100,00
http://link.marktplaats.nl/m1328502411?utm_source=android_social&u…
Vandaag nog een radio/de speler gevonden een az1133.
Zie foto. Hij gaat waarschijnlijk ook nog open omdat de cdspeler niet werkt. Indien er dan nog iets interresants te voorschijn komt post ik nog foto's

Jinny

Golden Member

Plaatje voor Maarten....

[Bericht gewijzigd door Jinny op vrijdag 26 oktober 2018 11:36:13 (23%)

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
maartenbakker

Golden Member

Dankjewel Jinny. Toch weer eens iets aparts. Ik mis het serienummer, dus als je het apparaat ooit onder ogen krijgt, zou je daar eens naar kunnen kijken? Misschien op een aparte sticker.

Het andere aparte is het typenummer PM3565 in combinatie met een 12NC die suggereert dat het om een PM3756/82 zou kunnen gaan (waar zo op het eerste gezicht niets over te vinden is). Zou het een ingekocht apparaat zijn?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Jinny

Golden Member

Ik weet waar het ding woont Maarten.
Jij kent de eigenaar ook, mijn chauffeur de laatste Deurne...
Zodra ik er weer eens ben maak ik wel een foto van een serienummer.. (als ik het vinden kan..)

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
maartenbakker

Golden Member

Ah, kleine wereld weer :) Ik hoor het wel. Als ik ooit tijd kan vinden ga ik ook eens bij hem buurten maar dan zal de dag sowieso wel goed gevuld zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
RAAF12

Golden Member

Geen serienummer, geen vestiging maar wel iets van Philips, het oude logo, uitgevoerd in geglazuurde tegels!
foto gemaakt met Oneplus6

maartenbakker

Golden Member

In Zuid-Europa? Of toch Nederland gezien de nog net iets zichtbare tekst N.V. op de overschildering? Leuk om te zien!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
RAAF12

Golden Member

Idd in het zuiden, aan de N-332 bij Benicolada.... Ik heb me suf gezocht op Maps maar niet gevonden :?
Found! https://www.google.com/maps/@38.6989819,0.0397236,3a,75y,151.49h,81.64…
Mede dank namens de Tijdlijn in Maps :-)

Ik lees graag de reparatie van Yestine Yong.
In dit artikel een aparte tv met misschien een link naar philips. heel misschien heb je er iets aan.
http://jestineyong.com/flyback-arcing-and-burnt-crt-base-pcb-found-in-…

Ik heb ook nog iets leuks van philips, een ringkerngeheugen met 12NC 2722 051 25051. De 4 ic's zijn van het type LM711
Op de print staat nog 69 660 0 en TFCA6 en ETAP-6

maartenbakker

Golden Member

Interessant!

Wat voor datumcodes staan er op de IC's?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op de twee grijze IC's staat 6932 en op een staat /902.
Op de vierde staat 7913 , maar daar is zichtbaar aan gesoldeerd.

Dus als ik het zo mag interpreteren is hij ergens rond 1970 geproduceerd en rond 1980 gerepareerd.

Bestaat er een lijst met alle Philips meetapparatuur?
Industrieel, hobby en scientific.
Zelf heb ik zo'n 100 service en user manuals en ik vroeg me af of ik de enige zonderling ben.

Met dank,
Frans

RAAF12

Golden Member

Op 2 december 2018 17:16:58 schreef pentode:
Op de twee grijze IC's staat 6932 en op een staat /902.
Op de vierde staat 7913 , maar daar is zichtbaar aan gesoldeerd.

Dus als ik het zo mag interpreteren is hij ergens rond 1970 geproduceerd en rond 1980 gerepareerd.

Staat er op het IC rechtsboven een Texas Instruments logo en iets van LM?

maartenbakker

Golden Member

Op 2 december 2018 18:21:19 schreef Lupus:
Bestaat er een lijst met alle Philips meetapparatuur?
Industrieel, hobby en scientific.
Zelf heb ik zo'n 100 service en user manuals en ik vroeg me af of ik de enige zonderling ben.

Je bent zeker niet de enige zonderling ;) Een echte lijst bestaat bij mijn weten niet, Philips zelf had losse catalogi en op het internet zijn er wel verzamelaars en musea die zelf gedeeltelijke overzichten hebben. Bij radiomuseum.org kun je met de zoekfunctie wel wat bijelkaargrabbelen bijvoorbeeld.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

Op 2 december 2018 17:16:58 schreef pentode:
Op de twee grijze IC's staat 6932 en op een staat /902.
Op de vierde staat 7913 , maar daar is zichtbaar aan gesoldeerd.

Dus als ik het zo mag interpreteren is hij ergens rond 1970 geproduceerd en rond 1980 gerepareerd.

Dankjewel! Zo interpreteer ik het ook. De code 583 onder de 12NC had een datumcode kunnen zijn (*) maar kan ik niet echt aan 1969 of 1970 matchen. Aan de andere kant kan het ringkerngeheugen ouder zijn dan de print waar het op zit. De print zelf lijkt ook niet direct van Philips.

(*) Datumcodes zijn een vak apart bij Philips. Meest gebruikelijk vanaf midden jaren '60 is het formaat YWW waarbij geldige weeknummers in elk geval 1-53 en 61-72 zijn en mogelijk ook 81-83. Als die interpretatie klopt, zou je 583 mogelijk kunnen lezen als het derde kwartaal van 1965. Nummertechnisch niet onmogelijk maar qua productie en voorraad vind ik dat wel erg vroeg dus ik vraag me af of ik dat in dit geval zo mag lezen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op het IC rechtsboven staat een logo van National Semiconductors.
Het IC rechts boven en links onder zijn ooit vervangen.

Op 1 december 2018 15:04:21 schreef pentode:
Ik heb ook nog iets leuks van philips, een ringkerngeheugen met 12NC 2722 051 25051. De 4 ic's zijn van het type LM711
Op de print staat nog 69 660 0 en TFCA6 en ETAP-6

ter info, Een oom van me, die lange geleden bij Philips werkte daar waar ringkerngeheugens gemaakt werden vertelde me dat kantklossers het handigst waren om ringkerngeheugens te weven...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kloskant

Haha, ik zie ze hier al zitten in Brugge ? I.p.v. kant ringkern geheugen klossen ?
Een vriend van mijn mama die vroeger op natlab werkte heeft me er ook wel eens van verteld. Enorm werk voor heel klein beetje geheugen. Ik kan het me niet meer voorstellen want ben van na die tijd. Maar ik vond dat als klein kindje fasinerend als Ad erover vertelde.

Vanmorgen kwam ik bij een kringloopwinkel deze paneelmeter van Philips tegen:

Is dit wat bijzonders?

maartenbakker

Golden Member

Niet heel bijzonder, waarschijnlijk gewoon een catalogusitem of anders toch onderdeel van massaproductie. Ik denk op z'n laatst eerste helft jaren '60, tweede helft begonnen de codenummers al met 2422 in plaats van P. Volgens mij zijn dit wel kwaliteitsinstrumenten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
RAAF12

Golden Member

Ik vond nog wat delay lines, veel Japans maar ook Philips. Van die grote DL50 weet ik de herkomst niet meer.

die dl700 dingen kwamen zeker uit ktv's, daar had ik er ook nog van, maar al lang weg ondertussen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

DL700V is uit een video.

DL50 weet ik uit m'n hoofd zo niet, kan helaas ook net niet goed de verdere nummers en datumcode lezen.

De letters BB lijken op de componentenfabriek in BlackBurn te wijzen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Jinny

Golden Member

Net in de kringloop..
Ter leering en vermaeck

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Dit topic is gesloten