Wounded in Action Part 4.

Dit topic is gesloten

Op 11 december 2018 20:37:51 schreef testman:
... veel voor de schuin afgeknipte draad..

Schuin afgeknipt? Dan had ik verwacht dat de individuele strengen ook schuin waren. Zou het kunnen dat het ding na het knippen in een scherpe bocht is gelegd in de buurt van dat uiteinde?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

nee, de wartel zat recht onder L3 ingevoerd. ik denk dat ze de kabel onder een andere hoek hebben geknipt en later pas uitgebogen. maar de inbus zat ook niet vast, die heeft op een paar vd draden gedrukt tot het vanzelf vastgebakken is..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Bedoel je dei klemmen op HmH zijn foto? Dat zijn inderdaad Weidmüller klemmen. Die op de foto van peter112 weet ik niet, maar ze lijken iig niet op de Phönix klemmen, die ik hier heb....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

beide foto's zijn van weidmuller klemmen, die hebben van die rokerige gele klemmen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 11 december 2018 20:11:12 schreef High met Henk:
Wat is het merk van deze klemmen dan:

met die ribbels doet het met denken aan phoenix UK, maar dat is het niet...
ik heb ze ergens gezien, maar weet niet waar..

ik denk weidmuller wdu35, er zit nu phoenix UT in, kan ook andersom echter is deze rondom gesloten.

voordeel van die rondom gesloten klemmen is dat je niet de boel uit de klem draait als er geen drukkracht van een schotje tegen de laatste zit..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 11 december 2018 14:14:33 schreef Tidak Ada:
[...] Vertel op,.... Spannend! >:)

Nou, spannend is het niet echt. GJ_ met zijn Indonesië-reis lijkt me niet meer te overtreffen.

Naar Engeland gevlogen want daar stond een weegschaal (100kg bereik, 1 gram uitlezing) die na de middagpauze een fout had van 200 gram.

Ik kom s morgens. Geen probleem maar wel een hoop stof. Dus in en na de middagpauze zetten ze een ventilator aan die het stof wegblies. Inderdaad, met een luchtstroom op de weegschaal...

Ze schaamden zich wel flink toen ik ze het vertelde.

Lambiek

Special Member

Op 11 december 2018 19:19:57 schreef GJ_:
...., maar het zijn ook baggerklemmen.

Ik vond het juist altijd fijne klemmen, je kon ze lekker strak aandraaien.

Bij een TS32 rail kon dit nooit gebeuren, en klemmen voor TS35 moeten gewoon niet in spiegelbeeld kunnen zonder dat het vreselijk opvalt.

Je kon/kan dat aan het lipje zien waar je de klem mee van de rails kan halen, als er een klem verkeert zit zie je dat gelijk.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Maar... er zijn altijd monteurs die "zo nodig enig geweld toepassen" om iets wat niet past toch passend te krijgen. Of bij een lipje aan de verkeerde kant denken: "Goh, stug dat ze me twee verschillende modules hebben meegegeven".

"zo nodig enig geweld" is gelukt bij een sensor die maar op 1 manier gemonteerd kon worden in een raket. Of dat nu afgelopen october was met de bemande raket naar het ISS of dat het wat langer geleden was weet ik even niet meer.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lambiek

Special Member

Op 12 december 2018 10:17:10 schreef rew:
Maar... er zijn altijd monteurs die "zo nodig enig geweld toepassen" om iets wat niet past toch passend te krijgen. Of bij een lipje aan de verkeerde kant denken: "Goh, stug dat ze me twee verschillende modules hebben meegegeven".

In mijn ogen lopen die er alleen maar voor het geld, en niet voor liefde in het vak. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

er kwam een man naar mij toe of ik even wou kijken naar de aansluiting van de koelkast , want dat vond hij er maar raar uit zien .
vervolgens kwam ik dit ingenieuze geknutsel tegen

High met Henk

Special Member

hmmm

tja het mag niet..

maar eigenlijk vindt ik het niet eens zo? hele slechte tijdelijke oplossing..

maar na 3 dagen mag het wel gefatsoeneerd worden...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Netjes is het zeker niet, maar precies wat mag daar niet aan? De stekker zit niet bepaald lekker in elkaar met die twee kabels, maar als dat opgelost zou worden, een het om te beginnen en 16A stekker is, is dat toch niet verboden?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
High met Henk

Special Member

.1 als je 230 ut een 3F net haalt, moet er een onderverdeler met overstroombeveiiging zijn
.2 het geheel is niet deugdelijk bevestigd (losse plank, 2 kabels uit 1 stekker, afsluithuls los

Al met al mankeert er nog wel e.e.a. conform de regeltjes..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

als hier een 4P krachtautomaat 16A voorzit mag dit gewoon, echter lijkt dit een 32A ceeform te zijn, en dat mag dus niet zonder tussenbeveiliging van 16A voor een wcd groep.

de technische reden dat die 2 wcd's zijn afgeplakt vraag ik me ook af, uitgefikte contacten of meer omdat er niets bijgestoken wordt..

met een 16A ceeform heb ik al vaker zo'n splitter gemaakt.

[Bericht gewijzigd door testman op zondag 16 december 2018 23:38:19 (23%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 16 december 2018 22:04:45 schreef High met Henk:
hmmm

tja het mag niet..

maar eigenlijk vindt ik het niet eens zo? hele slechte tijdelijke oplossing..

maar na 3 dagen mag het wel gefatsoeneerd worden...

Het zat zo al minstens 2 jaar

Op 16 december 2018 23:37:13 schreef testman:
als hier een 4P krachtautomaat 16A voorzit mag dit gewoon, echter lijkt dit een 32A ceeform te zijn, en dat mag dus niet zonder tussenbeveiliging van 16A voor een wcd groep.

de technische reden dat die 2 wcd's zijn afgeplakt vraag ik me ook af, uitgefikte contacten of meer omdat er niets bijgestoken wordt..

met een 16A ceeform heb ik al vaker zo'n splitter gemaakt.

Er zaten nog 32 a smeltpatronen in

EricP

mét CE

Och... Als je kijkt naar een willekeurig huishoudelijk apparaat met een aansluitsnoer met 'een achtje' als connector aan de apparaat zijde... In NL zal de WCD ook wel op 16A gezekerd zijn. Die 16A gaat in elk geval niet lang door de connector aan de apparaat zijde lopen zeg maar... En daar staat gewoon CE op, DUS is het goed. Ohja, het draadje is een 0,75mm2.

'Mogen' is dan nog een rekbaar begrip. Immers, het maakt geen deel uit van de vaste installatie. Vrijwel elke wet (datgene wat bepaalt of het 'mag' of niet) in die context gaat daarover.

Als er aan die koelkast nou een passende CEE steker gemonteerd was en die in de muur geprikt was, zou het dan wel 'goed' zijn?
Moeten al die aanbieders van 5x2.5mm2 met 2x32A CEE eraan dan ook in het cachot?

Wat dat betreft doen de Engelsen het beter: zekering in de steker (voor enkel fase dan).

Wat dat betreft doen de Engelsen het beter: zekering in de steker (voor enkel fase dan).

En de stekker kan er ook niet omgekeerd in, dan weet je ten minste wat de fase en wat de nul is.

pa3gws

Golden Member

Op 17 december 2018 11:15:41 schreef rwk:
[...]
En de stekker kan er ook niet omgekeerd in, dan weet je ten minste wat de fase en wat de nul is.

Dat geld alleen als de elektrieker de zaak goed aansluit.
En als dat net zoals hier iedereen dat mag doen zonder enige kennis van zaken gaat die vlieger niet op ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 17 december 2018 07:35:25 schreef EricP:
Wat dat betreft doen de Engelsen het beter: zekering in de steker (voor enkel fase dan).

Je moet je met iedere beveiliging afvragen WAARTEGEN je beveiligd. Voor "apparaatfouten" is de zekering in de stekker of het stopcontact (zoals we in frankrijk hadden) wel aardig: Je hebt nooit dat er meer-dan-nodig uitfloept.

Maar waar je niet tegen beveiligd is dat een muis-met-honger aan de isolatie knaagt en dan zelf als geleider dienst gaat doen, of evt later de draden tegen mekaar duwt. En dan vliegt er een huis in de fik in Engeland. Er zijn nog veel meer scenarios waarbij onze opstelling beter is. Boren in een muur en een leiding raken. Misschien een goede overstroming, dat soort dingen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
EricP

mét CE

Eh... het ene sluit het andere toch niet uit?
Als je zegt dat wat ik in de UK gezien heb niet representatief is, dan zou je zomaar gelijk kunnen hebben. Maar ook daar heeft met een 'stoppenkast', ofwel een vorm van zekeren voordat eea. 'de installatie' in vertrekt.

De zekering in de steker voorkomt alleen maar dat de stroom in dat dunne draadje veel te hoog wordt - voor dat draadje.

Oh, ik ben pas voor het eerst sinds 35 jaar weer in Engeland geweest, en in een "modern hotel" verbleven. Niets van de installatie gezien.

Dus dat ze OOK een stoppenkast hebben, dat wist ik niet. Wat ik uit (ons ene huis in) Frankrijk ken is dat er voor de reorganisatie begin deze eeuw zekeringen zaten in ieder stopcontact en verder niets. (nouja, mogelijk is er een verzegelde hoofdstop en er was een 0.5A verlieststroomschakelaar).

Nu is het "afschakelen van zoveel kA" daar absoluut niet aan de orde. De toevoer heb ik gemeten op totaal 1 Ohm weerstand. Dus max 0.23 kA afschakelstroom voor een zekering. :-)

Maar als ze daar (UK) OOK centraal zekeren dan is een extra zekering in de stekker niet zo raar. Zeker voor dingen die met een slap touwtje aangesloten worden. Maar juist dan zijn die lompe dingen in engeland wel ERG lomp.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
EricP

mét CE

Nou ja, gebaseerd op wat ik gezien heb. Nogmaals: als ik er kom, dan is het doorgaans zakelijk. Dus nauwelijks 'bij de mensen thuis in de gangkast'. Als je gelijk hebt, dan schiet het inderdaad niet op...

Op 17 december 2018 13:18:14 schreef rew:
Oh, ik ben pas voor het eerst sinds 35 jaar weer in Engeland geweest, en in een "modern hotel" verbleven. Niets van de installatie gezien.

Ik recent ook en wel wat van de stoppenkast gezien. Nog een foto gemaakt van de 3 aderige YMVK (?) kabel die naar een 100A zekering ging om hier te posten dat er maar wat aangeklooid wordt. Toen zag ik zelf het licht en bedacht ik me dat het waarschijnlijk een één-aderige kabel was van 16^2 of zo...

Dat verklaart ook wat beter dat ze daar heel vaak een elektrische doorstroom geiser hebben... Met 100A kun je er dan WEL wat mee.

dat is een 100A hoofdschakelaar, de zekering zit voor de meter, lijkt 40A te zijn. evengoed een bras, losse doosjes met enkele draad eraan, scheef op een plank gespijkerd..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dit topic is gesloten