Chinese shops .. en hun rariteiten

Dit topic is gesloten

Om terug te komen op rare chinezen. Ik zag laatst (helaas vond ik het toen niet belangrijk om de link te bewaren) een ding aangeprezen als roestvast staal. Verderop stond: AUB bewaren met een beetje olie, anders gaat ie roesten.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

RVS is er vele soorten te krijgen ja. Een A2 kraan gaat bv wel nog corroderen bij gebruik in een sterk zuur of zout milieu (bv pekel). A4 is daartegen beter bestand. Ook in de bouw moet je er soms op letten.
Bij koud vervorming wordt traditioneel niet magnetisch rvs wel magnetisch.

Bron:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Roestvast_staal

mel

Golden Member

Er bestaat ZEKER RVS dat magnetisch is.. Een goed voorbeeld is b.v. een transportband van een limonade fabriek.
Bij de Coca-Cola (helaas was ik daar 15 jaar werkzaam, )ging die transportketting gewoon de bocht om door een magnetische geleiding..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 30 december 2018 06:59:02 schreef mel:
Er bestaat ZEKER RVS dat magnetisch is.. Een goed voorbeeld is b.v. een transportband van een limonade fabriek.
Bij de Coca-Cola (helaas was ik daar 15 jaar werkzaam, )ging die transportketting gewoon de bocht om door een magnetische geleiding..

Dit kan ik bevestigen. Een mu tot wel 600 is zeker haalbaar.

Hubie

Special Member

Valt er iets zinnigs te zeggen over de levertijd bij Banggood?
2 december iets besteld,zou in december nog geleverd worden,inmiddels bijna 6 weken verder en nog niets in de bus.

Ik had de hoop al opgegeven maar vanmiddag lag het pakketje op de mat.
Het is mijn eerste bestelling bij Banggood.
Een freq.countertje met een pic voor 5 euro en nog wat.
De PCB ziet er prima uit.
Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.!

[Bericht gewijzigd door Hubie op zaterdag 26 januari 2019 18:30:55 (41%)

Sine

Moderator

Banggood gaat alle kanten op, van twee weken naar twee maanden.

Hubie

Special Member

Hmm,dan moet ik nog maar even geduld hebben.
Of het zit in een container op de bodem van de waddenzee. ;-)

Anoniem

Op 12 januari 2019 22:43:47 schreef Hubie:
2 december iets besteld,zou in december nog geleverd worden,inmiddels bijna 6 weken verder en nog niets in de bus.

IK heb 10 december iets besteld en had het 6 januari in huis.
Bij Ebay nog diverse pakketjes uitstaan van half november en tot nu toe nog niks.

Heb het idee dat Post-NL erg selectief is met pakketjes meenemen. Er blijft wel eens wat liggen tot een later tijdstip ....

zowat alles van china is de laatste tijd wel erg bij het leveren.
terwijl ik vroeger alles tussen de 4 en 6weken had, durft het nu wel eens 4maand te duren.
ik krijg dan natuurlijk allang mijn geld terug en bestel het opnieuw.
niet mij probleem als ze garanderen dat je na 60dagen je geld terug krijgt maar vermoed dat dit wel eens zou kunnen gaan veranderen.

als ik de tracking bekijk, is het vrijgelaten door de douane in china en is het overgeleverd aan de luchthaven. en dan is het spoorloos.
om dan 3maand later ineens een nieuwe melding te krijgen dat het aangekomen is in land van bestemming.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Anoniem

Op 13 januari 2019 07:14:54 schreef fcapri:
zowat alles van china is de laatste tijd wel erg bij het leveren.
terwijl ik vroeger alles tussen de 4 en 6weken had, durft het nu wel eens 4maand te duren.

Die ervaring heb ik dus ook. Heb de postbezorgen wel eens horen mopperen. De onkosten voor het verwerken ligt te hoog en het worden er te veel.

bprosman

Golden Member

Er blijft wel eens wat liggen tot een later tijdstip ....

De grootste stunt was van PostNL voor de kerst.

3 Dagen achter elkaar in de PostNL app de melding "U was niet thuis we proberen het morgen" en dag 4 moest ik het ophalen bij een PostNL punt.

Op zich geen probleem als het waar is maar heb die 3 dagen letterlijk voor het raam gezeten (mijn "kantoor aan huis" heeft een raam wat de postbode moet passeren).

En als klap op de vuurpijl,in die 3 dagen heeft hij wel andere pakketjes bezorgd die ik persoonlijk aangenomen heb :-(

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Maar ze hebben in China wel erg goede kabel. Deze heeft mijn broer afgelopen week in een kringloopwinkel gevonden, kijk eens naar de tekst op de kabel.

EricP

mét CE

en dag 4 moest ik het ophalen bij een PostNL punt.

Waar ze dan ook nog een ID willen scannen. Dus eerst hun werk niet doen en dan nog gaan verwachten dat ik me ga legitimeren en dat nog willen scannen ook. Weet je wat, stuur maar retour. Ik klaag wel gewoon dat het niet bezorgd is. Mag je het nog een keer proberen.

Op 13 januari 2019 10:54:14 schreef Hoeben:
Maar ze hebben in China wel erg goede kabel. Deze heeft mijn broer afgelopen week in een kringloopwinkel gevonden, kijk eens naar de tekst op de kabel.

Gegoogled en gevonden, het klopt echt! Het is echt Space Shuttle Verified!

Dat hebben ze voor mekaar gekregen door hun bedrijf Space Shuttle te noemen: http://www.spaces.com.tw/en/product-271478/LAN-Cable.html

bprosman

Golden Member

Ik klaag wel gewoon dat het niet bezorgd is. Mag je het nog een keer proberen.

Dat kan ook maar meestal bestel ik spullen omdat ik ze nodig heb en blij ben dat ze gearriveerd zijn ;-)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
mel

Golden Member

Ze gooien wel een briefje in de bus met "u was niet thuis" , maar konden ze dan niet de envelop met spulletjes door diezelfde bus gooien? |:(

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 13 januari 2019 10:58:10 schreef Hoeben:
door hun bedrijf Space Shuttle te noemen: http://www.spaces.com.tw/en/product-271478/LAN-Cable.html

...Hetgeen vertrouwen inboezemd door de juiste eenheden te vermelden. Demping XXX @ zoveel Mega-Henry.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
RTFM, dan pas vragen...
maartenbakker

Golden Member

Ik geloof dat Big Clive er wel eens wat opengeschroefd heeft. Zijn gewoon capacitieve consinus phi compensators en doen nauwelijks iets, laat staan dat ze de claims waarmaken.

En dan hebben we toch nog de link met China, want daar komen de meeste vandaan.

Moet me wel van het hart dat ik de nieuwe titel van dit topic op een belachelijke (want geforceerde) manier politiek incorrect en vooroordeelbevestigend vind. Chinese shops hebben vaak geen inherente rariteiten! En alleen twee puntjes en het woordje "en" zijn wel een erg zwakke manier om dat te suggereren.

Ik zal binnenkort nog even een kleine samenvatting van mijn eerste ervaring met Aliexpress-winkels posten om te laten zien dat het meestal juist zonder rariteiten gaat. Het motto was oorspronkelijk dan ook de staande uitdrukking "rare Chinezen", dus tegengesteld aan "niet rare Chinezen" of "Alle Chinese webwinkels".

Als er toch serieuze gegronde klachten kwamen over rare Chinezen, zou ik het een stuk netter vinden om de titel van het topic meer op rariteiten te focussen dan op Chinezen of hun shops, al kunnen het alsnog Chinese rariteiten zijn natuurlijk en mag dat ook best zo verwoord worden. Laat ik het zo zeggen; als ik een rare Chinees was en getriggerd werd, dan zou ik dat door de huidige titel ook zijn.

Overigens kan ik degenen die interesse hebben in het hoe en waarom van sommige rare producten of winkels uit China, van harte verwijzen naar diverse Youtubekanalen zoals ADVChina. De vloggers achter dat kanaal laten onvermijdelijk wel een Westerse blik zien, maar geven beter dan normaal inzicht in de werking van de Chinese economie, effecten van o.a. de culturele revolutie, beweegredenen van fabrikanten en handelaren en persoonlijke en culturele zaken. Dan kun je beter onderscheid maken tussen rare en niet rare Chinezen. Een grappige in deze context is een stukje over "Chinese cultural insensitivity". Ze (generalisatie!) vinden het niet erg om in vooroordelen over anderen te spreken (en geloven die vooroordelen ook, dat is waar het mis kan gaan), maar als er een vooroordeel over Chinezen (van hun streek) ter tafel komt is de wereld te klein. Wij (generalisatie!) hadden daar in mijn beleving ooit een middenweg in gevonden. Je mag grapjes maken over anderen in het algemeen (Christenen, Joden, Belgen, Chinezen), maar je moet je ook niet op je tenen getrapt voelen als anderen dat over jou doen.

P.S. Als het niet om politieke correctheid maar om verduidelijking ging, komen m'n sugesties eigenlijk gewoon op hetzelfde neer. Ik kon er zo twee verzinnen, maar er zijn er vast wel meer of betere. "Chinese shops: ervaringen en rariteiten", "Rare Chinezen (bijzondere shopervaringen met Chinese en andere shops)". Allemaal ook een beetje afhankelijk van de gewenste scope.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Electroboom ook. Pas nog denk ik omdat ik hem recent voorgeschoteld kreeg.

[Bericht gewijzigd door rew op maandag 14 januari 2019 14:46:59 (27%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 12 januari 2019 22:43:47 schreef Hubie:
Valt er iets zinnigs te zeggen over de levertijd bij Banggood?
2 december iets besteld,zou in december nog geleverd worden,inmiddels bijna 6 weken verder en nog niets in de bus.

11 november iets bij Banggood besteld, en dat is er ook nog niet.
Je hebt zo'n button op hun site voor het aanvragen van een refund, maar daar wordt gewoon lekker niet op gereageerd...

If you want to succeed, double your failure rate.
maartenbakker

Golden Member

Is Aliexpress volgens degenen met ervaring met beiden, een beter platform dan Banggood? En kom je er wel veel dezelfde handelaren op tegen?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op AliExpress tref je tig verschillende verkopers (vergelijk met ebay).
Banggood is, naar mijn weten, 1 verkoper. Uiteraard kan het zijn dat Banggood ook vanuit verschillende groothandels direct laat verzenden, maar voor de koper is dat in elk geval niet te zien.

Verzendtijden zijn vergelijkbaar (en dus ook vaak onvoorspelbaar).

Ik heb via Aliexpress weleens iets binnen 6 dagen op de mat gehad. Maar ook weleens 2 maanden moeten wachten.

If you want to succeed, double your failure rate.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Het lijkt mij ook dat de diverse afzenders in China druk experimenteren met diverse verzenddiensten. Tegenwoordig komen hier pakjes uit China aan via de posterijen van Mongolie, Vietnam, Tonga, Turkije, ... Ook daar een "race to the bottom" blijkbaar. Dat het niveau van dienstverlening dan niet constant is mag niet verbazen.

Wel heb ik al geleerd om NIET te bestellen met "free shipping". Vaak vindt men eenzelfde product heel wat goedkoper, men betaalt dan weliswaar extra verzendkost, maar het totaal blijft vergelijkbaar - en het komt heel wat vlotter aan.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
High met Henk

Special Member

Vroeger was banggood goedkoper.

Nu is ali goedkoper

Ik bestelde laatst de koplampen via ali.
Binnen week geleverd en was gratis levering.

Dezelfde handelaren ben ik nog niet duidelijk tegegekomen.

Wel gelijkwaardige producten. En daar gaat het mis. Ook in china zijn er kopien.. Dus een kopie van een kopie.
Dat wist ik al iets langer, maar als vergelijk kun je wederom mijn koplampen pakken.
Zoek op 105 w led headlight en je vindt vele aanbieders.
Naast prijs en verzendkosten vindt je ook een aantal verschillen.
Ik heb naar het uiterlijk wat ik zocht gekeken en toen reviews. Bij de goedkoopste stond een tekst in de review als:
" Levering was prima, kwaliteit ook redelijk tot goed, maar geen beeld(lees lichtbeeld) ik verblind mijn tegenliggers, alleen geschikt voor off road"

Terwijl degene waar ik bestelde meer en betere reviews had. Ik heb dus ook wel lichtbeeld. Beschrijving en uiterlijk was gelijk!!

Nou zegt dat ook niets want het kan zijn dat mijn leverancier nu bij fabriek A kocht en volgende keer bij fabriek B..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Dit topic is gesloten