Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Helaas, die is 3610K... (moet 3150K zijn)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik ben op zoek naar een Nederlandse groothandel of winkel waar knijptrekontlastingen met tule te krijgen zijn.

Ik weet nog niet zeker of ik het echt ga aanschaffen, maar ik vraag me af of er een soort messchakelaars zijn waarmee je een of meerdere antennes veilig kunt afschakelen bij onweer.

Thevel

Golden Member

Op 3 februari 2019 13:30:11 schreef necessaryevil:
Ik weet nog niet zeker of ik het echt ga aanschaffen, maar ik vraag me af of er een soort messchakelaars zijn waarmee je een of meerdere antennes veilig kunt afschakelen bij onweer.

Kijk eens bij Ali:
Bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com/item/MYLB-380V-200A-Double-Pole-Electric-Bra…

Tidak Ada

Golden Member

Je bedoelt zoiets?:

Radiomarkten afstruinen....

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 3 februari 2019 22:52:37 (30%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik vraag me af hoeveel zoiets nu doet tegen een directe inslag. Volgens mij helemaal niets...

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Lucky Luke

Golden Member

Het lijkt me ook niet echt netjes 50 Ohm (Of eender welke andere karakteristieke impedantie), geeft dat geen problemen?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Hensz

Golden Member

Tegen een directe inslag helpt inderdaad helemaal niets, maar dat is de vraag denk ik niet. De meeste ellende ontstaat door allerlei neveneffecten van bliksem zoals inductie. Daar helpt zo'n schakelaar wel tegen.

Don't Panic!

Op 3 februari 2019 23:34:25 schreef Lucky Luke:
Het lijkt me ook niet echt netjes 50 Ohm (Of eender welke andere karakteristieke impedantie), geeft dat geen problemen?

In de tijd dat die schakelaars gebruikt werden, dacht men nog amper na over impedanties. Zolang er antennestroom was, en men hoorbaar was, was men tevreden. Met de buizenzenders was de impedantie ook niet zo heel kritisch. Ze konden relatief veel mismatch hebben, en ingebouwde tuners hadden een groot bereik.

Voor de ontvangst maakt het nog minder uit. 100 of 600 ohm, dat maakt voor een standaard buizentoestel niet uit.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Ja zo'n soort schakelaar! dankjulliewel! Ik wil 'm gebruiken voor HF, ik maak me dan minder zorgen over verliezen en SWR. Gewoon een kwestie van beginnen met een laag vermogen zodat de zender heel blijft in geval van hoge SWR.

M'n VHF/UHF antennes hangen op de vliering, daar maak ik me minder zorgen over; alhoewel ik benieuwd ben of je dan ook problematische effecten kunt krijgen bij onweer...

Ik vraag me af hoeveel zoiets nu doet tegen een directe inslag. Volgens mij helemaal niets...

Tegen een directe inslag helpt inderdaad niets, maar zelfs zonder antenne is dat problematisch :-p. Zo'n schakelaar zal vast wel beter werken dan zo'n bliksemdingetje die ze tussen je kabelmodem en de kabel schroeven...

Op 3 februari 2019 22:51:14 schreef Tidak Ada:
Radiomarkten afstruinen....

Dan kom ik je misschien wel weer tegen. Gezellig!

Thevel

Golden Member

Op 4 februari 2019 14:37:29 schreef necessaryevil:
[...]
Dan kom ik je misschien wel weer tegen. Gezellig!

Bijvoorbeeld zaterdag 16 maart in Rosmalen. ;)

Tidak Ada

Golden Member

Op 4 februari 2019 14:37:29 schreef necessaryevil:

[...]
Dan kom ik je misschien wel weer tegen. Gezellig!

Noodzakelijk kwaad treed ik altijd graag tegemoet >:)
Ik sta immers altijd op de stand.

Begrijp wel, dat de foto uitsluitend ter illustratie is. Het is voor mij ook een waardevol relikwie!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hensz

Golden Member

Op 4 februari 2019 14:37:29 schreef necessaryevil: M'n VHF/UHF antennes hangen op de vliering, daar maak ik me minder zorgen over; alhoewel ik benieuwd ben of je dan ook problematische effecten kunt krijgen bij onweer...

Zolang je geen metalen dak/kooi van Faraday hebt maakt het niets uit t.o.v. een positie in de buitenlucht.

Don't Panic!
bprosman

Golden Member

In laptops en telefoons zie je vaak schroefjes met een soort blauwe "Loctite" , die er voor zorgt dat ze niet loslopen maar nog wel met een goed passende schroevendraaier los gemaakt kunnen worden. Weet iemand wat voor spul dat is ?
Ik heb "Rode Loctite" maar daar moet de vlam op om een bout weer los te krijgen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Loctite® heeft verschillend soorten in haar programma....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Als je maar geen groene gebruikt: Die krijg je nooit meer los.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
bprosman

Golden Member

Heb Loctite een berichtje gestuurd, er schijnt ook een lichte (<6mm schroeven) "Purple" versie te zijn.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
fatbeard

Honourable Member

Als het niet in het zicht zit doe ik altijd een druppeltje 'gewone' bisonkit op de schroef na het aandraaien: trilt-ie ook niet meer los.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
pa3gws

Golden Member

Ik gebruik de nagellak van vrouwlief. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

ik heb die blauwe versie, dat is de 243. niet goedkoop dat spul, 50€ voor 50ml..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

50 ml is ook wel overdreven daar kun je tot je pensioen mee doen . :)

Met de 5ml daar doe je heel wat schroeven mee .

https://www.toolstation.nl/loctite-243-draadborgmiddel/p21240?channabl…

De loctite 2701 is duurder met zelfde inhoud .

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
Semtexx

Golden Member

Ik heb een oud lakstiftje van mijn vorige auto.
Tandenstoker met een klein drupje eraan en klaar.

(mijn vrouw gebruikt geen nagellak)

benleentje

Golden Member

IK ben al een tijdje op zoek naar een probe kabel voor mijn logic analyser HP1663AS. Ik heb op ebay er wel 1 gekocht maar die past niet. Die van ebay is een 60 pins connector. Ik heb een 50 pins connector.
De pitch en type connector is me ook niet duidelijk. Het is een mini versie van de normale headers dus gewoon met 4 rechte kanten.
Ik heb een SCSI half pitch kabel erbij gehouden en die heefte dezelfde pitch en grote. Echter heeft deze aan de zijkant schuine kanten.
Ik zou nog wel een 50 pins half pitch SCSI conector kunnen kommen echter dan moet ik van 50 pins naar 60 pins gaan en daarmee van de bestaande probe kabel de connector eraf moeten knippen.

Wie kan me op weg helpen naar een verloop van 50 naar 60 pins of een link naar de juiste kabel. Ik kijk regelmatig op ebay maar daar staat nooit de juiste tussen.

Of nog mooier wie heeft er een probe kabel over.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Arco

Special Member

Duidelijke foto's daarvan zie je nergens, lijkt een gewone IDC connector?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten