nerdo
magnesium is leuk behalve als het zich tegen je keert
Op 17 februari 2005 15:08:19 schreef DIY:
[...]
1 fles jack daniels per uitspraak of een doos per week met ongelimiteerde uitspraak-mogelijkheid.
Is Jonny Walker ook goed?
aan wie te voldoen dan? Want je zie net dat het bij jouw op school was, dus wie heeft de rechten?
* High met Henk vond johnny walker red label wel heel smerig, JD was goed te doen. Echter ik drink al ruim 5 jaar geen alcohol meer
Op 17 februari 2005 13:49:26 schreef mister autopilot:
[Knipdremel(ja ja een echte), dremel boorstandaart(zelf gemaakt eff een grote boor standaart ombouwe en klaar)
[knip]
ik heb geen scoop maar kan iemand mij vertelle waarom je in hemels naam een scoop nodig bent(ik ben en beginner voor de duidelijkheid)
Dremel standaard moet ik dan ook maar eens zelf proberen te bouwen, een echte is 50 euro als ik me goed herinner dus loont wel
.
Als je nog met simpele schakelingen werkt heb je geen scoop nodig. Zodra je met snellere electronica gaat werken wel en zonder oscilloscoop heb je dan echt het idee dat je blind bent. Ik ben dan ook heel blij dat ik nu eindelijk een scoop heb want zodra je hem eenmaal nodig hebt is hij daarna echt onmisbaar.
Op 17 februari 2005 15:19:42 schreef nerdo:
Is Jonny Walker ook goed?
Het liefste een Glen Telloch van 15 jaar oud..maar ja dat wordt een prijzige aangelegenheid. Daarom maar gewoon JackDaniels. Johnny Walker is crap.
Op 17 februari 2005 15:25:58 schreef High met Henk:
aan wie te voldoen dan? Want je zie net dat het bij jouw op school was, dus wie heeft de rechten?
IK HEB DE RECHTEN!!
En nu weer gauw on-topic..
stecj366
Sonar is meer dan Ping...
Op 16 februari 2005 16:46:42 schreef Blanckaert Tim:
...
-schone werktafel met 9 sopcontacten+verliesstroom 300mA
...
Een verliesstroomschakelaar van 300mA?? Klopt dit? Is een gemiddelde verliesstroom niet zo een 30mA? Want bij 300mA heb je toch al behoorlijk wat schade opgelopen als je dat door je lijf krijgt... bedoelde je 30mA? Of zit ik hier fout?
Groete
Jan
Dan zet ik het er ook maar bij:
Fluke 179 multimeter
Metex M-3610 multimeter
Variac 0-260V, 4Amp
Tek 475 100-Mhz scoop
Dynatek 8200 scoop
Skytronic 2x 0-30V, 3A voeding
Marconi TF1370A generator
Philips PM5131 functiegenerator
Philips PM6671 120MHz counter
Trio VT-165 AC millivolt meter
GenRad 544-B Megohm meter
zelfbouw:
differential probe 0-200 kHz
X-tal oscillator 250 kHz - 50 MHz
250 MHz counter
digitale HF power-meter
Willem Eprom programmer
0-16V, 14A power supply
0-30V, 5A power supply
digitale LC meter
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 13 februari 2005 16:54:18 schreef Stynus:
[...]@ Lucky luke hieronder: die bout is gans verroest en versleten die wil je niet meer
nee maar een nieuwe van dat model wel...
wat doet iedereen eigenlijk met zijn/haar ossiliscoop?
(ben een beginner! dus niet zeggen dat ik iets fout zeg oid ajb/aub)
Dan zal ik ook maar even:
- Weller boutje 15W
- Voor de zwaardere dingen een 40W no-name bout
- Regelbare voeding, 2*0-40V, 3A
- Knip en striptang
- Punttangetje (erg handig om dingen mee vast te houden tijdens het solderen, dat is beter voor je handen...)
- Bankschroef
- Multimeter
- De groffe dingen als: decoup, boor, cirkelzaag, dremel
- En natuurlijk een gasbrandertje!
High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Op 19 februari 2005 12:46:31 schreef Scrap:
Dan zal ik ook maar even:- Weller boutje 15W
- Voor de zwaardere dingen een 40W no-name bout
- Regelbare voeding, 2*0-40V, 3A
- Knip en striptang
- Punttangetje (erg handig om dingen mee vast te houden tijdens het solderen, dat is beter voor je handen...)
- Bankschroef
- Multimeter
- De groffe dingen als: decoup, boor, cirkelzaag, dremel
- En natuurlijk een gasbrandertje!
Wrm die gaasbranner?
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
om dingen heel snel los te hebben denk ik...
of om buiten te solderen in vrieskou
of voor hardsolderen
heb ik dat juist?
Anoniem
ik heb thuis het volgende in gebruik
Labvoeding
10 Mhz 1 kanaals scoop
Fuctiegenerator
Computer
Radio ( heel belangrijk )
Variac 8A
Lijmpistool
Ersa Soldeerstation 60 watt
Soldeerdamp afzuig instalatie ( werkt met vacuum pomp )
Diverse Adaptors
Hoogspannings unit Regelbaar
2 Zeer felle Etalage Lampen
Diverse schroefendraaiers
Microschoefendraaier set
Namaak Dremel van de aldi
Digitale Multimeter van Conrad
Analoge Meter van Dynatek
2 Kanaals 50 Mhz Buizenscoop van Tektronik
Temperatuur meter
Rekenmachiene 9 ( ook belangrijk )
Diverse Torx Schroefendraaiers
Adereindhulstang Voor het afknijpen van andereindhulzen
3 Zijsnijders
2 combinatie tangen
2 waterpomptangen
1 hamer ( zeer belangrijk en absoluut onmisbaar )
Kolomboormachiene
Accuschroefboormachiene
Diverse accu's
Doos met diverse adereindhulzen
Etsmachiene ( zelfgemaakt )
Lichtbak ( zelfgemaakt en gemonteerd in oude scanner )
3e en 4e Hand ( Kameraad van me zeer onmisbaar
)
Copieer apperaat
Haakse slijper
Slijpmachiene
Compressor
Verfstripper ( voor het desloderen )
Lasapperaat Mig / Mag
Gewoon lasapperaat ( voor het systematisch opblazen van moederborden werkt Zeer leuk overigens )
Diverse Punttangen
Decoupeerzaag
Schuurmachiene
Handzaag
Kluis ( weet nooit waar het goed voor is )
en nog wel meer apperatuur en gereedschap
Lucky Luke
en asl je t slot van je kluis niet openkrijgt pak je de hamer. 
waar gebruik je die radio voor, zend 1 of ander station dingen over electro uit?
Anoniem
Op 19 februari 2005 17:17:24 schreef Lucky luke:
en asl je t slot van je kluis niet openkrijgt pak je de hamer.waar gebruik je die radio voor, zend 1 of ander station dingen over electro uit?
Breng me nu niet op rare ideeen 
Nee de radio zend geen electronica onderwerpen uit was dat maar waar CO in de ether
CO Radio Hehehehe nee vind het gewoon lekker om muziek aan te hebben
Lucky Luke
Anoniem
Goed id voor een volgend project soldeerboud met geheugen en mp3 speler misschien klein tftje erin om foto's te bekijken ? 
Op 19 februari 2005 12:57:34 schreef Lucky luke:
om dingen heel snel los te hebben denk ik...
of om buiten te solderen in vrieskouof voor hardsolderen
heb ik dat juist?
Nee joh, gewoon om lekker te kutten als ik moet wachten, of als ik me verveel:P
Lucky Luke
Anoniem
als ik me verveel trek ik van zolder een doos open met daarin een tietal oude moederborden en dan ga ik genietten van de effecten van een lasapperaat op een moederbord zal eens een keer een foto maken is overigens een kapot lasapperaat mechanisch gezien en de moederborden waren al gesneuveld
Ives
www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.
of sluit een Geforce 6800 ultra aan op de 230V en kijk hoe 222 miljoen transistors 1 voor 1 ontploffen. 
Anoniem
lijkt me ook lol alleen die kaarten zijn zo duur om die maar zo op te blazen echter als ik ene kapotte krijg bedenk ik me geen moment 
Berry
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
ook leuk is het om te puntlassen op een moederbord
Gewoon iets van 30-60V op een moederbord aansluiten, ene kant aan een baan hangen, aan de andere een punt (spijker) en maar lekker over de mobo trekken. Leuk!
High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Jullie hebben echt geen respect voor die krachtige elektronica rommel hé
:p
Wat zou er gebeuren als je er een Marx aanhangt 
Lucky Luke
het is hier geen ikverveelmeensloopwat plek
ik wil wat leren over gereedschap niet over hoe-raak-ik-nog-goede-desoldeerbare-componenten-kwijt-zonder-ze-te-verkopen.
mensen vertel nog een wat anecdotes over dat ene punttangentje.
vertel eens over de indianendans van je neef toen ie je soldeerbout verkeerd beetpakte
maar vertel niet over je schoonmoeder die aan je lastrafo zat- dat vind ik zielig
ofwel: hou 't leuk- voor iedereen
dit is niet bedoeld als aanval maar als aanmoediging
ik wil trouwens nog veel meer leren over componenten ook
hoe werkt een elco behalve dat ie energie opslaat?
(maar dat hoort in een ander topic vrees ik)
Lucky Luke
Op 19 februari 2005 17:44:37 schreef STARTOURS G24T:
als ik me verveel trek ik van zolder een doos open met daarin een tietal oude moederborden en dan ga ik genietten van de effecten van een lasapperaat op een moederbord zal eens een keer een foto maken is overigens een kapot lasapperaat mechanisch gezien en de moederborden waren al gesneuveld
beter desoldeer je de componenten (altans zo zie ik het, maar ik vind componenten dan ook vreselijk duur)
Ives
www.GoodSoft.be ==> Download gratis software of laat custom software aan gunstige prijzen ontwikkelen.
.