Rosmalen 2019 radio en elektronica vlooienmarkt

Tidak Ada

Golden Member

Op 18 maart 2019 00:17:46 schreef Tidak Ada:
Dat is inderdaad Grass spul. Dat zie je direct aan die hoekige 'gouden' knoppen van de unit, die er boven ligt.
Overigens heb ik dat spul life mogen aanschouwen; voor mij nostalgie, omdat ik daar op het practicum me heb moeten werken.

Ze zijn daar gek op kleurtjes (lid van één van de regenboogclubs? Grinnn....)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 17 maart 2019 14:11:28 schreef fred101:
Het was weer een leuk dagje als kas bewaarder op de CO stand. Weer wat bekende gesproken maar minder als andere jaren. Ik zat wat verstopt achter de stapel meetapparatuur.

Ah, was jij dat in die ligstoel! ;)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Lucky Luke

Golden Member

Op 18 maart 2019 07:29:45 schreef MNM(tm):
Het probleem van het apparaat was dat 'ie "over voltage protect" gaf op het tweede kanaal.

Da's niet het enige probleem, wees gerust...

1 kanaal heeft gewerkt. Van het andere kanaal is iets mis met de ADC kaart en de analog front end.

Het kanaal dat heeft gewerkt, deed het op moment van doorschuiven ook niet meer. Mogelijk gewoon een losse ADC in een voetje oid. Waarschijnlijk.

De overbelastingsbescherming van de 50 Ohm - ingang zou ook repareerbaar moeten zijn. Als is het maar omdat in het andere kanaal exact hetzelfde circuit zit. Maar als ik me goed herinner is het ook resetbaar.

Met wat wisselen zou er dus 1 kanaal werkend te krijgen moeten zijn. En als het goed is zat er een extra ADC kaart bij (Anders ligt die nog op de MakerSpace), en een map met stukken uit de servicemanual en wat krabbels. En dan is het best een snelle 'scope.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
LetterHenk

Golden Member

Op 17 maart 2019 18:28:33 schreef 575:
@ LetterHenk
ik heb een servicemanual van de Interstate series30 voor je.
Ite

Hoi Ite,
Het is vandaag na nog wat beter zoeken gelukt de Operations & Maintenance Manual van de 40 series te vinden.
Ik ben dus uit de brand, maar in elk geval bedankt voor het aanbod. :)

Action expresses priorities LH
Hewlett

Honourable Member

Op 18 maart 2019 13:18:01 schreef Lucky Luke:
[...]
.... en een map met stukken uit de servicemanual en wat krabbels. En dan is het best een snelle 'scope.

Hmmm, de map met documentatie hebben wij bij de verkoop niet bij de scoop meegegeven, alleen de scope en het losse acquisitie bord. Volgens mij zat er geen docu bij de scoop. Ik heb geen map gezien in ieder geval.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Nee, dat wist ik niet en heb ik ook niet mee genomen.
Ik zal zo even kijken, als ik hem vind en bekend is waar hij heen moet gaan we daar voor zorgen.

pietplof

Golden Member

Sine; zoals collega Tidak reeds meldde betreft het een ,,Grass". Ik heb hier zo'n 8 leden van de Grass familie te logeren.
Die apparaten , die er inderdaad erg kleurrijk uitzien, worden voor medische doeleinden gebruikt ( ook toen Tidak nog geneeskunde studeerde).
Een ziekenhuis in mijn omgeving heeft die dingen afgedankt ( gedateerd, patiëntonvriendelijk) en via via in mijn ,,lab" terechtgekomen.
Overigens heer Sine zijn de genoemde apparaten zeer bejaard en jij herkende ze direct?!

Verder hebben de diverse spullen een plek in de wachtkamer gekregen. Ook het blauwe toestel. Hier wacht ik op verdere info van de verkoper opdat ik, heel misschien straks ga weten hoe het ding werkt.

festina lente
Tidak Ada

Golden Member

Heer Pieter, hoe heb jij dat ding in je lab gekregen? Je wilt toch niet zeggen dat 'M' je geholpen heeft? ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pietplof

Golden Member

Oud heer Tidak ben ik wel maar niet zwak.
Bovendien is de afstand van mijn mobiel naar het ,,lab" aanzienlijk korter dan van de bewuste stand naar het genoemde mobiel.
En M iwoont niet in de buurt en is ook niet gek.

En verder ben ik weer voortgrgaan met de timer voor de puntlasser. Dat onderdeel werkte zojuist naar behoren..
Morgen beginnen met de beveiligingen a/d primaire kant en voeding voor de 24 volt die maar even 8 relais's zal moeten voeden.

festina lente
Tidak Ada

Golden Member

Er is iemand op de stand van CO langs geweest, die EA50 buisjes zocht.

Ik heb er twee liggen, die hij tegen porto mag hebben. Ik weet alleen niet of ze aan de specs voldoen en kan dat ook niet nameten.
Mocht die persoon dit lezen, dan kan hij mij mailen (Mail staat in mijn profiel).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lucky Luke

Golden Member

Op 18 maart 2019 14:02:36 schreef Aart:
Nee, dat wist ik niet en heb ik ook niet mee genomen.
Ik zal zo even kijken, als ik hem vind en bekend is waar hij heen moet gaan we daar voor zorgen.

Servicemanual heb ik ook digitaal (en is online te vinden, maar de koper mag mij ook mailen).

De rest in dat mapje (snelhechter, wit) zijn wat notities van mijn hand, waar weinig aan verloren is, omdat ze voor een ander wellicht niet te lezen zijn ...

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
haasje93

Golden Member

Wat was dat stapeltje van drie meetapparaten wat je tot ongeveer de helft vanaf de zijkant ziet?

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Schimanski

Golden Member

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
bprosman

Golden Member

Zijn er nog "Voedingskitjes-leftovers" ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
blackdog

Golden Member

Hi,

Leftovers?
Ik heb mijn setjes nog niet ontvangen, zo Sine, hoe staat het er mee, ben je uit service zelf alle printen aan het solderen? *grin*

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
haasje93

Golden Member

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?

Op 24 maart 2019 21:52:20 schreef blackdog:
Hi,

Leftovers?
Ik heb mijn setjes nog niet ontvangen, zo Sine, hoe staat het er mee, ben je uit service zelf alle printen aan het solderen? *grin*

Groet,
Bram

De kits komen eraan. Ze hebben helaas iets vertraging opgelopen.
Het materiaal om ze in te verzenden is nu onderweg naar mij en ik verwacht dat iedereen de kits voor het einde van de week in huis heeft, Belgie misschien iets later omdat er een grens in de weg zit.

Ja, er zijn nog een aantal kits over, maar ik wil eerst de huidige lijst wegwerken.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
bprosman

Golden Member

Ja, er zijn nog een aantal kits over, maar ik wil eerst de huidige lijst wegwerken.

Hoor het wel, als "spijtoptant" toch interesse.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 24 maart 2019 21:31:46 schreef Schimanski:
HP freq. counters 100MHz

Hé ... leuk om te zien dat ze een nieuwe eigenaar gevonden hebben, hier bleven ze toch maar liggen rondslingeren.

Schimanski

Golden Member

Ik heb ze niet gekocht... Maar klopt, ze zijn wel verkocht ;)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum