P0136 zou idd de massa zijn van de sonde NA de kat. Maar kan ook de voeding zijn.
Meet even op de witte draden 1 is massa ander de 12v voeding.
De ecu legt de verwarming aan de massa daar mag je max 1v meten.
Ergens in het topic had je het daar ook al over.

Op massa (grijze draad aan ECU zijde en witte draad aan de sonde) meet ik 3,5v

Op voeding (rode draad aan ECU zijde en witte draad aan de sonde) meet ik 12,3

Ik had ergens gelezen dat op massa niet meer dan 5v mocht staan? Zo niet dan komen we weer in de bedrading van de 206 en dit is een deel die zo te zien vervangen was...

Verkeerde conclusie, en onnodig zoek werk.

Zoals ik het nu lees, misschien heeft Paul betere info, geeft P0136:

O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)

Oxygen O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1, Sensor 2)

En dat is correct, en dat wist je ook al (je geeft immers zelf aan dat er geen Kat is, het verbaast me zelfs dat het nog zolang goed gegaan is zonder een fout code), zie ook het schema wat Paul gepost heeft en wat de te verwachten signalen zijn bij een goede en een foute sensor)

De sensor voor de kat moet "regelen " arm/rijk , de sensor na de kat moet gemiddeld rijk aangeven (mist lang decreteren e.d.)

[ en de fout code verteld je nu dus dat die spanning te laag is (zie plaatje handleiding Paul , moet gemiddeld rijk zijn), en heeft niets met massa te maken, gaat puur om het signaal tussen de zwarte (signaal) en grijze (massa) , en kan je alleen meten tussen die 2 draden ze los meten t.o.v. de gewone massa van de accu gaat niet werken , het is een differentieel signaal , waarbij de grijze draad een licht referentie naar massa heeft, maar er zijn ook auto's waarbij die massa rustig 2,5 V boven het massa niveau ligt (Renault 25 V6)

Geen idee waarom je aan de voorverwarming meet, dit gaat volgens mij meer om het meet signaal, maar die kan je prima met de OBD software volgen.

Volgens mij niks aan het handje, kat eronder en rijden met dat hok :)

[edit] stukje leesvoer : http://nl.vermin-club.org/p0136-obd-ii-trouble-code-o2-sensor-circuit-…

Er zit een mini kat op die zou moeten werken. Ik zal de oude kat eronder gooien (eerst maar binnenkant reinigen) en kijken wat het doet, maar ook hier zie ik dat er aan gezeten is door de vorige eigenaar. Er zat al een nieuwe of andere lambda op.

Ik gooi het oude spul er weer onder en kijken wat het doet. We hebben inmiddels een andere 206 gekocht die altijd bij Nefkens in onderhoud is geweest en met ze overlegd over het reparatie verleden. De oude gaat weg ongeacht of de foutmelding wegblijft na het terugplaatsen van de oude kat en spuitstuk.

Ik laat t.z.t. even weten hoe dat uitpakt omtrend de p0136