Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

Good spotting! thanks. Ga ik een keer testen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Als laatste onderdeel voor de reparatie van mijn onlangs aangeschafte Delta D050-10 zoek ik het indicator lampje. Bij mij is het kapje weg + is de houder zelf gebroken. Wie weet welk type/merk door delta gebruikt is? Foto van het lampje is te vinden in een wat ouder topic: https://www.circuitsonline.net/forum/view/117374

volgens mij is het lampje in meerdere oude series van Delta gebruikt (oa D030-1). Alvast bedankt.

Vraag het aan Delta zelf! Die zijn altijd uiterst behulpzaam.

If you want to succeed, double your failure rate.

Jochem was me voor...

Recent gemopperd hier op CO dat de 'main'condensator defect was geraakt, al na 25 jaar (SMPS, ES030-10). Daar reageerde iemand van Delta op en ik heb een nieuwe toegestuurd gekregen en de chinese kloon die ik er ingezet had maar vervangen door hun kwaliteits condensator. (Ondanks uitzoeken op low ESR heb ik meer vertrouwen in hun keuze dan mijn budget keuze).

Oh ja, de meneer van Delta excuseerde zich nog dat de condensator (Sprague iirc) destijds echt de beste was die beschikbaar was...

En de afdekplaatjes voor de instelpotmeterknopjes (3x woordwaarde...) kreeg ik ook nog, inclusief de knopjes zelf want de afdekplaatjes hadden ze niet apart.

Helaas, na slechts 50 jaar hebben ze de onderdelen niet meer :P. Kan het ze moeilijk kwalijk nemen ;). Als iemand nog een bron heeft hoor ik het graag, anders gaat er een willekeurige in die ik nog heb liggen.

Arco

Special Member

Foto van het lampje is te vinden in een wat ouder topic: https://www.circuitsonline.net/forum/view/117374

Zal aan mij liggen, maar ik zie geen foto?...
Is zo te lezen een gewoon Taunus telefoonlampje. Welke maat? (er zijn er minstens 5)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik bedoel het in rood omcirkelde lampje/indicator.

(foto uit het aangegeven topic)

Arco

Special Member

Daar zit toch een los lampje in?

[Bericht gewijzigd door Arco op donderdag 25 april 2019 13:39:48 (26%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het gaat om de houder :P het lampje zelf is trouwens ook aan vervanging toe

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Waarschijnlijk heb ik lampje, houder en een kapje nog liggen.
Een duidelijke foto en gegevens zou helpen.

Ik ben op zoek naar ?wolfram? contactpunten om ingebrande contacten in zware relais(40 ampère) te vervangen.
Zowel voor de hoofdcontacten(rond) als eventueel voor de hulpcontacten(klein vierkant).

Zoals b.v. deze: https://www.flipperwinkel.nl/winkel/contents/nl/d470.html#p2609

Maar van die ben ik niet zeker van of ze wel 40 ampère kunnen schakelen, en liefst nog wat goedkoper(er gaan er 12 in een 3-fasen relais) en op voorraad.

Op 25 april 2019 14:25:09 schreef markce:
Waarschijnlijk heb ik lampje, houder en een kapje nog liggen.
Een duidelijke foto en gegevens zou helpen.

Dat zou heel mooi zijn. Zal vanavond de schuifmaat er eens bij pakken

Arco

Special Member

Het zou best zo'n Rafi houdertje kunnen zijn. Die bestaan minstens al 40 jaar...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Je zou ook bij Delta zelf kunnen vragen, die hebben mij in het verleden ook wel eens aan een reserve onderdeeltje of knopje geholpen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Op 25 april 2019 12:23:11 schreef Titatommeke:
Helaas, na slechts 50 jaar hebben ze de onderdelen niet meer .

Zijn er dus niet...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

Sorry... overheen gelezen. Schandalig,... na 50 jaar al geen onderdelen meer hebben :+ :+

[Bericht gewijzigd door bprosman op donderdag 25 april 2019 16:32:05 (55%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Even een vraag over een datasheet P623F1003 van Tyco.
Van bijgaand, ik denk IGBT moduul, kan ik geen datasheet vinden. Ook op site van Tyco kom ik, zelfs na heeeeel lang wachten, niet verder. Iemand nog een suggestie. Ter info op de print zitten 2 aan 2 van deze modulen dus kon ik wat vergelijken. Bij één set meet ik onderling afwijkingen.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ja dat is hem.
Zoals ik al in een eerdere post zei hier op het forum is een kennis en ervaring aanwezig waar we heel erg blij van worden.
Dank je wel Arco.

Arco

Special Member

Is maar kort Tyco geweest (Siemens -> Tyco -> Vincotech)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Vandaar dat ik bij Tyco niets kon vinden. Ik had bij verschillende datasheet sites al gekeken maar niets wijzer geworden (Alldatasheets, Datasheet4u en datasheet and application en zo verder.) Nogmaals dank.

Inmiddels een stuk wijzer geworden. Er zitten twee modulen primair en twee secundair. Mooi om te vergelijken. Conclusie de twee secundair liggen eruit. Nu proberen twee stuks te pakken te krijgen. De leverancier van de machine verkoopt alleen een hele print met bijpassend prijskaartje (plm 1800 euries)

High met Henk

Special Member

Ik zoek voor mijn project van die klemkoppelingen om een thermocouple vast te klemmen.

Lijkt beetje op het spul wat je ook voor waterleidingen gebruikt

Het moet wel dicht zijn. Het deel met buitendraad las ik op de uitlaat om de temperatuur van de gassen te meten...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Dit topic is gesloten