Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

Voor goede knelkoppelingen in allerhande maten en vormen zou ik eens bij swagelok kijken.

http://www.google.nl/url?q=https://www.swagelok.com/downloads/webcatal…

Gr.F_S

[Bericht gewijzigd door F_S op vrijdag 3 mei 2019 12:30:14 (46%)

Zoek je nog een thermocouple of heb je die al?
Anders is zoeken op Screw-In Thermocouple Sensor volgens mij wat je wilt hebben.

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een STR-G6651 voor mijn JVC sound
system (TH-S55).

Liefst in Ned ivm levertijd.

Wie weet een shop waar ik die kan bestellen?

Hij ziet er zo uit :

Functie: OFF-LINE QUASI-RESONANT FLYBACK SWITCHING REGULATOR

Edit- partnr verbeterd, foto veranderd

High met Henk

Special Member

Heb al tc's

Het heet een snijring koppeling ben ik inmiddels achter..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Arco

Special Member

Juiste naam opgeven scheelt wel... :( (STR-G6651 i.p.v. TSR-G6651)
Ik zie die trouwens nergens in 6 pins, alleen 5...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@Arco bedankt, naam aangepast.

Hij heeft 5 pins, de foto is misschien niet helemaal duidelijk daarin.

had onlangs ook zo'n strg stuk in een jvc dvd-vhs-receiver geval. ook weer nergens te vinden. heb er toen maar een aantal labovoedingen aangeknoopt, toen bleek het vhs deel ook slecht, dus is een donor geworden.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Meestal verkoopt Aswo die SToRinGen wel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

Is gelijk aan de IRIS-G6651 van IR.
(foto is ook onjuist, dat is een 6 pins ic...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Maarten, daar kan ik niet kopen, heb geen bedrijf........

Foto is nu wel goed!

[Bericht gewijzigd door Retiredat55 op zondag 5 mei 2019 15:13:09 (17%)

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Op 5 mei 2019 15:04:14 schreef Retiredat55:
Maarten, daar kan ik niet kopen, heb geen bedrijf........

Foto is nu wel goed!

Je kunt altijd bij Aswo kopen, al is het maar via veel te hoog geprijsde stuiterverzenders zoals radiobbbbb.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@Arco Thanks, maar die is wel erg duur.
Ik heb (China) prijzen gezien van 0,23 Euro.

Is er in Nederland niet een bedrijf die het kan leveren?

Op 5 mei 2019 15:24:28 schreef maartenbakker:
[...]Je kunt altijd bij Aswo kopen, al is het maar via veel te hoog geprijsde stuiterverzenders zoals radiobbbbb.

Hoe doe ik dat dan?

Arco

Special Member

Kans met iets zo goedkoops uit China is vrij groot dat het troep is. (paar weken wachten en dan heb je nog niks bruikbars)
Ik vind 10 euro voor een uitgestorven exoot niet echt duur te noemen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Op 5 mei 2019 15:29:32 schreef Retiredat55:
[...]

Hoe doe ik dat dan?

Door naar de betreffende website te gaan. Voor radiobbb is dat radiobbb.nl en Zeven Electronica Service (ZES, leuk bedacht) runt accesoires-onderdelen-shop.nl maar ik weet dat je op aswo.nl als particulier ook gewoon doorgelinkt wordt naar een (willekeurige?) eshop.

Het kan afhankelijk van je situatie makkelijker of goedkoper zijn om spullen door een winkelier die daar een account heeft, te laten bestellen.

23 cent is een onzinprijs. Vuistregel is dat als je in China bestelt, je de goedkoopste aanbiedingen sowieso links moet laten liggen. Sowieso is het gezien je vraag voor jou de moeite waard om een paar euro te betalen om een onderdeel sneller te krijgen met meer zekerheid dat het ook echt dat onderdeel is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bedankt voor de uitleg!
Ik ga het zo proberen.

Op 5 mei 2019 15:41:07 schreef maartenbakker:
[...]Door naar de betreffende website te gaan. Voor radiobbb is dat radiobbb.nl en Zeven Electronica Service (ZES, leuk bedacht) runt accesoires-onderdelen-shop.nl maar ik weet dat je op aswo.nl als particulier ook gewoon doorgelinkt wordt naar een (willekeurige?) eshop.

Het kan afhankelijk van je situatie makkelijker of goedkoper zijn om spullen door een winkelier die daar een account heeft, te laten bestellen.

@Maartenbakker Bedankt, ik heb het zo besteld! En het ging makkelijk!

Een paar kennissen zijn aan het trainen voor de Alpe d'Huzes. Helaas is door een stroomstoring één van hun traningsmogelijkheden gesneuveld. Op het powerboard zitten een flink aantal IGBT's van het type RJH60D2DDP in de TO-220FL versie. Bij de grote drie is het component niet leverbaar. Natuurlijk heeft ebay ze wel maar dan zijn ze pas na de Alpe d'Huzes binnen. Staat de training natuurlijk wel weer klaar voor volgend jaar maar liever op iets kortere termijn. Iemand een suggestie waar te koop of een één op één vervanger.

Arco

Special Member

Alle grote leveranciers hebben 'm. (zoeken op juiste naam wil wel helpen. Is geen -DDP, maar -DPP... )
Arrow rekent geen verzendkosten: https://www.arrow.com/en/products/rjh60d2dpp-m0t2/renesas-electronics

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Iedereen is wel eens op zoek naar een kleine passende en goed uitziende behuizing voor een electronicabouwsel...
Ik heb al vaak het internet afgezocht, maar het blijft een moeizame tocht. Meeste ziet er niet uit of is moeilijk leverbaar.

Ook op AliExpress vaak gezocht, maar nooit wat behoorlijks gevonden.
(kwestie van de juiste zoekwoorden, je moet geluk hebben. Bijv. zoeken op 'flanged enclosure' gaf maar 1 hit terwijl er heel veel moeten zijn... :( )

Kwam per ongeluk bij SZOMK uit. Zoveel kleine behuizingen dat er altijd wel wat tussen zit wat bruikbaar is...
Daarom de link voor als anderen zoiets zoeken: https://nl.aliexpress.com/wholesale?initiative_id=SB_20190508032055&am…

(dat ze de naam hebben afgekort tot SZOMK begrijp ik wel, de hele naam is 'Shenzhen Futian Huaqiang Electronic World Omk Electronic Sales Department'... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 8 mei 2019 12:46:34 schreef Arco:
Alle grote leveranciers hebben 'm.

Nouja... Farnell, Mouser en Digikey bijvoorbeeld niet. Ik denk dat bobbes daarop doelde met "de grote 3".

Arrow rekent geen verzendkosten

Dat is wel interessant... Doen ze dat al lang?

If you want to succeed, double your failure rate.
Arco

Special Member

Ik heb er het laatste jaar een aantal malen besteld. Duurt alleen enkele dagen (moet over de grote plas komen... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik probeer een account aan te maken bij Arrow maar wat een sof systeem is dat. Je moet een country uit de lijst aangeven maar er is geen lijst. Als je separaat Nederland of Netherlands intypt dan komt het scherm terug met kies een landennaam uit de lijst. Welke lijst (f*ck)

Arco

Special Member

Ik weet niet meer hoe registreren toen een jaar geleden ging, maar wel dat ik geen problemen had en ging vrij makkelijk...
Ik kan kiezen uit een lijst:

[Bericht gewijzigd door Arco op woensdag 8 mei 2019 14:48:59 (16%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten