Van een van onze fietsen heeft de accu het begeven. Een Bosch Poaerpack 400 Geen garantie meer en geen coulance.
(Vreemd dat deze het begeeft want onze beide fietsen doen steeds hetzelfde. ca. 3000 km in ruim 4 jaar. De andere geeft geen krimp.)
Voor de prijs van onze accu heb je ook een complete e-bike bij de Aldi, maar revisie is ook een optie.
Ik heb de boel eens opengeschroefd en vergeleken met de accu van de fiets die geen problemen heeft.
Er zitten LG 11865 batterijen in (tja.. wie doet dat niet) in zo te zien 4 packs van 10 cellen, dus 36V.
De BMS kan ik nog niet identificeren, maar die heeft een boel meer regeluitgangen dan 10. Daarnaast zit er een 3aderige kabeltje van de bus naar de connector.
Als ik de multipele over één batterij zet in de kapotte batterij, zover ik er bij kan, geeft die waarden van tussen 3.05 en 0.56 V aan. In de goede accu is het steeds 4.11V De kapotte accu lijkt dus idd. kaduuk.
Mijn plan is om 40 nieuwe 11865 te kopen (misschien wel van een groter vermogen) en de boel te vervangen. Als ik de boel verder uit elkaar haal, dan zie ik wel hoe de bus verbonden is en dan kan ik dat net zo weer regelen.
Echter, als de BMS ook stuk is, dan moet die ook vervangen. Ik vind alleenlijk BMS printjes voor niet zo veel geld, maar ik weet niet welke past. Het mooiste zou een originele zijn.
Bij deze 3 vragen:
- Kan ik er van uitgaan dat de problemen in de batterijen zitten en niet in de BMS ?
- Weet iemand of ik deze specifieke BMS ergens kan kopen ?
- Gaat het werken zo ?
tips worden gewaardeerd.
Nu eerst de thermische lijm rond de connector verwijderen, daarna kan het binnenwerk verder mooi los.
Nog een vraagje er achteraan: De huisje batterij is de LGDBMG11865. Die is 65mm hoog.
Als ik daar op google dan krijg ik door elkaar batterijen met aanduiding 11865 of 18650.
Maar die 18650 van bv. MECO. is 69mm hoog. Dat gaat niet passen.
Zijn dat niet compatibele formaten ? Moet ik echt 11865 hebben ?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 13 augustus 2019 21:52:56 (8%)