Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
bprosman

Golden Member

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Moet niet gekker worden, keurig 10 samples 5x dil8 en 5x so8.
Alleen de verzendkosten te betalen...

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Top zeg! Soms gaan dingen ineens veel makkelijker dan verwacht.

If you want to succeed, double your failure rate.

Weet iemand waar ik deze kan kopen?
https://www.eoo-bv.nl/249-large_default/zijkniptang-1.jpg

Ik vraag dit voor een vriend. Die heeft de mijne kapot gemaakt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

https://www.google.com/search?q=tre-03-nb+cutter

Hoorde afgelopen Zaterdag (weet niet of het klopt) dat EOO toch nog "op mail reageert" voor onderdelen.

[Bericht gewijzigd door bprosman op woensdag 6 november 2019 15:45:11 (53%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
fatbeard

Honourable Member

Op 6 november 2019 15:07:42 schreef rew:
Weet iemand waar ik deze kan kopen?
[afbeelding]

Ik vraag dit voor een vriend. Die heeft de mijne kapot gemaakt.

Baco, IJmuiden...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
RAAF12

Golden Member

Reichelt, Conrad, radiomarkt. Deze komt van de markt in Beetsterszwaag, max 1mm dik koperdraad knippen (staat erop) anders gaat ie kapot.

Ik heb deze en gebruik ik al jaren. Heb er toen vijf besteld op eBay maar ben nog steeds met de eerste bezig. Deze heeft er heel wat knipwerk opzitten. :-) Niet kapot te krijgen.

Twee heb ik er weggegeven en twee stuks nu nog in voorraad.

Een vergelijkbare: (zomaar één)
www.ebay.com/itm/163689905858

I love it when a plan comes together !

Jochem, thanks!

@ritmeester: Daar heb ik er ook een paar van. De bek gaat iets minder ver open, zodat ik soms bewust naar de oranjebruine grijp.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Niet echt een component, maar volgen mij geeft de TU geen kalender meer uit! Ik vraag m meestal aan via facebook, omdat ik er wel vaak kom, maar niet de factuur betaal (dingen oppikken die mijn klant dan geprobeerd heeft te bestellen).

Maar klopt t dat ie niet meer gemaakt word? als ie nog wel bestaat en er heeft iemand eer eentje over dan houd ik me aanbevolen.

zit sinds 2009 in de PV.
Tidak Ada

Golden Member

Ik zoek paneelmetertjes zoals deze, maar dan voor AC

Het is voor een set Variac's, één van 0-260V/1A en éen van 0-32V/7A

Helaas kan ik niks vinden dat zowel stroom als spanning vanaf 0 kan meten. Bovendien zijn alle door mij gesignaleerde AC uitvoeringen voor 100A en meer.
Ik denk dus aan een va 0-300V/0-2A en één van 0-40V of 0-50V/10A

Wie weet wat?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hoe sluit je die aan? Als je tot 0V wil meten zal de voeding toch apart aangesloten moeten worden. Ik zie 2x 2 schroefterminals, waarvan 2 voor de stroomtrafo. Dan blijven er 2 voor spanning over...

Dit plaatje in de advertentie zou alles moeten verklaren, maar voor mij is dat niet het geval. Er is sowieso een aansluiting méér getekend dan dat er schroefterminals zijn. En als je een gescheiden variac hebt (dus geen autotrafo) dan zul je zelfs nóg een aansluiting nodig hebben. Ik weet niet of dat bij Tidak het geval is..?

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Dat er een hulpspanning nodig is,. weet ik. Alleen zijn al die dingen bij Ali en Bang als ze voor ac zijn niet in staat om tot 0 te gaan.
Gelijkrichten geeft niet- lineariteit, vooral bij de stroommeting.

Ook is 100A volle schaal niet handig voor een 1A variac, noch voor die 7A max voor die laagspannings variac

Voor de goede orde: Mjn opstelling bestaat uit een 0-260V variac en een combinatie van een 32V trafo en een variac voor 32V..... De laagspanning is dus onafhankelijk van de 0-260V.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Nouja dat ding van Dratsabylgu lijkt me op papier toch best prima. Hij meet vanaf 20mA en dan 3 decimalen achter de komma bij ‹10A.

Volgens spec is hij eveneens geschikt voor jouw meting tot (bijna) 0V maar zoals je zelf ook begreep is er dan een hulpspanning nodig. Ik zie op die foto niet waar die op aangesloten kan worden, vandaar mijn vraag aan Dratsabylgu hoe hij dat aansluit.

Verder blijft de vraag staan of jouw variac gescheiden wikkelingen heeft of een autotrafo is. Want als hij gescheiden is dan lijkt me dat je die meetspanning ook geïsoleerd wilt houden van de hulpspanning.

If you want to succeed, double your failure rate.
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Tidak Ada

Golden Member

Ha Jochem,

Beide variac's zijn autotrafo's; de laagspannings-variac heeft een stevige ringkerntrafo ervoor en is dus gescheiden van zowel het lichtnet, zowel als van de standaard variac. Spul komt van Desiree en Philips Heerlen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Heb nu de ad van Dratsabylgu zitten doornemen en werd bijna gelukkig.
Ze bieden ook een range van losse ampèremeters aan van 200µA tot 10A. MAAR...., die zijn 80mm groot en ik heb daarvoor geen ruimte op mijn frontpaneel. Dat wordt voor het grootste deel in beslag genomen door de variac's en vergeet de schakelaars en aansluitbussen niet.... Er zouden dan namelijk 4 van dat formaat meters nodig zijn. :'( :(

Blijft overigens een interessante aanbieder!! :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hallo,

Ik ben op zoek naar een onderdeel uit een console unit van een crosstrainer.
Het gaat om RS0 651 (fabrikant ON semiconductors).
Internet doorzocht, maar helaas niks te vinden.
Wie o wie kan mij verder adviseren waar te vinden?

Alvast bedankt.

Recep

Ik denk een PZT651 van ON semiconductor

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

bedankt Paul. Helpt me weer verder.

gr. Recep

Op 11 november 2019 22:51:05 schreef Jochem:
Ik zie op die foto niet waar die op aangesloten kan worden, vandaar mijn vraag aan Dratsabylgu hoe hij dat aansluit.

Die extra draad hebben ze ergens op de print gesoldeerd. Zie foto.

Dit topic is gesloten