Ik heb ze nooit geteld. Even grof uit mijn hoofd zit het ergens tussen de 40 en 50. Dat zijn dan bench en hand multimeters meters.
Mijn meest gebruikte meters zijn Brymen 269S, Keithley 7510, Keithley 2000, Agilent U1252A en sinds kort, dankzij Sven een Fluke 1587 die ik regelmatig gebruik sinds de Agilent op de andere werkbank staat.
Als ik echt aan de gang ga, dan gaat altijd de 7510 aan. Supersnel en met touchscreen heel makkelijk te bedienen. Het ding heeft redelijk extreme bereiken. In tegenstelling tot de 2000 kan deze alles wat de gemiddelde handheld DMM kan en meer.
De brymen is gewoon een heel prettige meter. Vooral ook omdat hij de laatst gebruikte settings onthoudt. Enige nadeel is dat het holster eraf moet om de 9V batterij te wisselen (ik gebruik een oplaadbare) De doorpieper is mega snel, hij meeet snel en zelfs autorange is redelijk snel. Hij is ook behoorlijk hufter proof. Voor mij is dit de ideale hand DMM.
Ik kreeg een tijd terug mail van iemand die rond de 90 analoge multimeters heeft welke allemaal mooi staan uitgestald.