Wounded in Action Part 4.

Dit topic is gesloten

Ik combineer de antwoorden van mijn voorgangers:
De inhoud van het (H) Hold geheugen, te weten 140,6.
En dan zijn we afhankelijk van de bediener van de multimeter of het nog steeds VDC betreft of dat de schakelaar nadien nog is verdraaid.

Ik ben heel benieuwd wat het antwoord is, want als het zo voor de hand ligt als bovenstaande had rew het vast niet hier gepost.

Misschien wordt de verschuiving van de decimale punt niet 'vastgezet' met de hold, dat zou erg smerig zijn...

If you want to succeed, double your failure rate.
Lambiek

Special Member

Op 30 maart 2020 13:11:41 schreef rew:
Wat geeft deze meter aan volgens jullie?

140.6V gelijkspanning?

Op 30 maart 2020 13:18:36 schreef Sine:
De inhoud van het |H| Hold geheugen.

Dat lijkt mij ook.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Genoeg gegokt!

Het blijkt 12.25V te zijn geweest wat ie moest meten. Hij lijkt structureel wel de punt te verplaatsen, maar niet de andere voorschakelweerstand in te schakelen....

IVM handvrij om foto te nemen was hold gebruikt. Prima actie.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Sine

Moderator

mv elro /dev/kliko :P

[Bericht gewijzigd door Sine op maandag 30 maart 2020 15:12:54 (13%)

Eens! Maar hij is niet van mij. Stagiaire werkt thuis en heeft de multimeter van d'r vader gepakt....

Het is lastig om een complete "thuiswerkset" samen te stellen. Allerlei dingen die je voor lief neemt dat je ze hebt als je ze nodig hebt moeten dan ineens ook opgestuurd worden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

mv elro /dev/kliko

Bulderlach!!!

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
rob040

Golden Member

@rew: Maar op de foto staat hij wel op het 200V bereik en ik zou dan eerder het 20V verwachten.
Of geeft de meter twee digits achter de komma op het 200V bereik?

Tidak Ada

Golden Member

Edit:
Er zaten nog meer posts achter.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 30 maart 2020 17:26:58 (96%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

140.6 V. maar staat wel op HOLD. Kan dus zijn aangesloten op een heel andere spanning.

Shiptronic

Overleden

Klinkt als user error, het kiezen van een andere weerstand doe je toch fysiek met de draai schakelaar?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

IK heb ook een keer zo'n geintje gehad met een goedkope multimeter toen ik nog voor een baas werkte, had een Fluke aangevraagd met display verlichting en 1000V DC.
Kreeg een ander met de mededeling "deze kan ook wel".
Binnen een maand was in de spanning en polariteit van een PV systeem aan het meten (gelukkig maar 6 panelen) Niks...
Dak op, panelen er af, alles weer aangesloten weer niks.
Pak de draden vast en krijg me daar toch een opn&*ker!
Dat ding aan zijn draden tegen de muur geslagen!
Zo en nou een knappe meter graag.
Mijn 2e hands Fluke 77 uit de leger dump (E35,00) heeft t zo'n 15 jaar uitgehouden.
Afgelopen jaar helaas afscheid moeten nemen.

zit sinds 2009 in de PV.

zo'n dmm kreng had ik dus ook 1 op t werk, geen autorange, traag en gammele meetsnoeren. gebruikte het ding al bijna nooit omdat ik me er aan kapot ergerde. tot een keer een antieke schrikklok over de werkbank kwam, hmm, die meter kon daar niet tegen dus, en weg was dat probleem.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Wat geeft deze meter aan volgens jullie?

Als de knop 180 graden verdraait er opgedrukt is geeft hij misschien een 140,6 millivolt PN overgang aan. Ook dat een keer meegemaakt.

Op 30 maart 2020 20:30:49 schreef Shiptronic:
Klinkt als user error, het kiezen van een andere weerstand doe je toch fysiek met de draai schakelaar?

dat kan je denken, maar het lijkt me stug dat dan op de foto de draaischakelaar in de andere stand ge-photoshopt is.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Kruimel

Golden Member

Het slagveld na een gevecht tussen een startaccu en een paar krokodilklemmen:

Oeps... 8)7

Thevel

Golden Member

En, de accu heeft verloren? :)

Thevel

Golden Member

Op 31 maart 2020 20:21:25 schreef BenI2C:
Als strartkabel gebruikt...

Dat kan toch niet... kabeltjes zijn veel te kort!!

Tidak Ada

Golden Member

gekeken of de accu vol met was met de ’kortsluittest’ :o :+ 8)7

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

dat doen veel mensen ook met de acculader, een modern ding stook je daarmee dus op, of de zekering gaat eruit..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb dit effect ook wel eens gezien met echte startkabels. Uit China natuurlijk. Heel dikke kabels. Het plastic dan.

hele dikke kabels, maar waren maar 4mm2 onder die 12mm mantel :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Op 31 maart 2020 21:33:36 schreef testman:
dat doen veel mensen ook met de acculader, een modern ding stook je daarmee dus op, of de zekering gaat eruit..

Die lader kan er voor korte tijd tegen, die is stroombegrensd, tenzij daarvoor halfgeleiders zijn gebruikt.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Dit topic is gesloten