Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

RAAF12

Golden Member

Je hebt die IC's ook isolated, bijv. de LM3886TF (let op de F)
Of zelf siliconen rubber of mica op maat knippen voor IC's met metalen achterkant. En pasta gebruiken..

Tidak Ada

Golden Member

Is een mica plaatje van c.a. 5×5cm ook bruikbaar? Ik zou er eentje kunnen opsturen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 19 april 2020 23:33:33 schreef Tidak Ada:
Is een mica plaatje van c.a. 5×5cm ook bruikbaar? Ik zou er eentje kunnen opsturen.

Dank voor het aanbod, maar heb inmiddels zo'n Chinese mat besteld.
Eoo heeft ook mica plaatjes, maar wilde graag siliconen. vandaar.

Hola,

Ik heb een 12 pin FFC FPC extension board nodig.
Op aliexpress zijn die volop te krijgen maar heb niet zoveel zin om er 2 maanden op te wachten.
Iemand een idee waar ik dit in Nederland kan krijgen?

[Bericht gewijzigd door GJ_ op dinsdag 21 april 2020 17:19:44 (0%)

Wat is de pitch? Ik heb 18 pins 1mm voor je op voorraad. Maar dan bedoeld voor conversie-naar-ribboncable en weer terug. Maar er valt vast eea te hacken...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op 21 april 2020 14:26:38 schreef MindVision:
Hola,

Ik heb een 12 pin FFC FPC extension board nodig.
Op aliexpress zijn die volop te krijgen maar heb niet zoveel zin om er 2 maanden op te wachten.
Iemand een idee waar ik dit in Nederland kan krijgen?[bijlage]

2 maanden??? Sommige zaken gaan wat sneller als andere. Op 3 april besteld, vandaag ontvangen. Terwijl er nog 2 zendingen van 1 en 2 april onderweg zijn.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Als je de tijd niet hebt: Pak twee van die connectoren en een stukkie gaatjes print. Schuur onder de 12 pennen koper weg en soldeer de ground stukken netjes vast. Als je het wat netjes tegenover elkaar zet, dan is dit prima te solderen, 1mm pitch is toch een gigantisch gat tussen elke pen. Als het nou 0.5 was, dan begon het spannend te worden.

Op 21 april 2020 20:23:24 schreef buckfast_beekeeper:
2 maanden???

Ik krijg deze week zendingen die 1 februari besteld zijn.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
buckfast_beekeeper

Golden Member

Dan gaat het vooral in NL fout als je het mij vraagt. Ik heb nog geen enkele zending na 2 maanden ontvangen. De teller staat ondertussen toch al op een 120-tal bestellingen.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Dat lijkt me evident. Ik heb pakketjes die bij Aliexpress sinds maart als "in het land, wordt binnenkort bezorgd" gemarkeerd zijn...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Wie helpt me aan dit telrelais?
Het mogen er ook meer zijn...

fatbeard

Honourable Member

Op 22 april 2020 15:58:34 schreef zes armige kraak: ...
Het mogen er ook meer zijn...

Snap ik! Ik wil er ook wel een paar (de toepassing vind ik nog wel)! :+

Maar zonder dollen: ik vrees dat het unobtanium is...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Na een ongelukkige val (en ouderdom) is deze transformator afgebroken. Verder is er geen zichtbare schade, en lijkt alles voor de transfo nog goed te werken (gemeten).
Maar hoe vinden we nu een passende vervanger?
Talema IN 27/11
82533

Type acculader: GNB 2100 SP

Arco

Special Member

Dat zijn meestal custom trafo's, die vind je niet los...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Op 22 april 2020 15:58:34 schreef zes armige kraak:
Wie helpt me aan dit telrelais?
Het mogen er ook meer zijn...

[bijlage]

Die haalde je vroeghâ bij Radio Twenthe....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Op 28 april 2020 22:07:30 schreef Memorex:
Na een ongelukkige val (en ouderdom) is deze transformator afgebroken. Verder is er geen zichtbare schade, en lijkt alles voor de transfo nog goed te werken (gemeten).
Maar hoe vinden we nu een passende vervanger?
Talema IN 27/11
82533

Type acculader: GNB 2100 SP

Dat lijkt een custom schakelende trafo. Herstellen of herwikkelen is mogelijk de beste optie.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 28 april 2020 22:07:30 schreef Memorex:
Maar hoe vinden we nu een passende vervanger?

Ik kan het niet helemaal goed zien, maar het lijkt me een choke uit het netfilter. Zonder (nouja, met 2 draadjes er voor in de plaats) zou het ook moeten werken.... Met een grote "mits": MITS ik gelijk heb en het een choke-trafo-ding is.

Mits het 't zelfde ding is heb ik in een ander topic betere fotos gevonden, Het lijkt toch een trafo te zijn.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Die dingen zijn vrijwel altijd custom zoals Arco zegt.

Ding repareren lijkt me de beste optie, netjes uitsolderen en de gebroken aansluitpinnen/kunststof carrier proberen te verlijmen met 2 componentenlijm. Weer terugzetten en met een paar dunne tywraps de trafo proberen te fixeren. Maar dan moet je wel een paar gaatjes in de print kunnen boren op een taktische plaats zonder de sporen te vernielen.

[Bericht gewijzigd door henri62 op woensdag 29 april 2020 08:19:32 (18%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Hoi, ik ben opzoek naar atp4 en Ar8 buizen. Wie weet waar ik die kan kopen? Die in me ws18 bleken kapot te zijn.

Hugo Welther

Moderator

Op 6 mei 2020 22:30:56 schreef BJ2:
Hoi, ik ben opzoek naar atp4 en Ar8 buizen. Wie weet waar ik die kan kopen? Die in me ws18 bleken kapot te zijn.

Wim Rotte heeft ze op voorraad. Www.electrontubes.nl

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Bedankt voor de tip! Heb contact opgenomen.

ben op zoek naar behuizing voor montage van een opbouw module, die past op een din rail. afmetingen van de timer/counter 48x48x80 mm. de behuizingen bij die ik al gevonden heb (op aliexpress) zijn allemaal niet hoog genoeg

Een tijd geleden heb ik in het topic "wat is/doet dit onderdeel" een vraag gesteld over meerdere connectoren op een fiets accu. Van 1 type connector weet ik nog steeds niet hoe die heet en waar die verkrijgbaar is.

In de link is de foto te zien:
https://ibb.co/GTjZqYF

Er staat HRS is en dat is waarschijnlijk van het merk Hirose. Maar helaas heb ik die connector daar niet gevonden. Ik ben opzoek naar de stekker die in die connector past.

Mocht iemand een andere connector weten die ik ook kan monteren in/op de behuizing dan hoor ik dat graag. Het hoeft geen 4 polige stekker te zijn, want er worden 2 pinnen voor de min en 2 pinnen voor de plus gebruikt.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Ik zou er toch voor opteren de 4 contacten te gebruiken. Anders gaat de stroom volledig door de 2 contacten. Of die stekker dat prettig vind is wat anders. Probleem is dat stekkers vaak custom made zijn.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Dit topic is gesloten