Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

bprosman

Golden Member

Ik heb hier een paar hoogspannings condensatoren 471K / 6kV , is dat nu 47nF ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Dank , was even in de war, door te denken dat de K stond voor 1000pF.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Thevel

Golden Member

Het is 47 met één nul dus 470.
Het zijn pico farrad's dus 470pF.

fatbeard

Honourable Member

Uit pure nieuwsgierigheid wil het tòch weten: wat is/doet dit IC?

Zit in een standaard SO-28 behuizing.
Ik heb gezocht maar helemaal nix kunnen vinden wat er ook maar enigzins op lijkt, alleen veel SO-8 gevallekes.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Misschien iets van een DRAM?

[Bericht gewijzigd door henri62 op donderdag 14 mei 2020 23:25:52 (21%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
maartenbakker

Golden Member

RAM heeft meestal andere nummers.

Een mogelijke fabrikant: http://www.amg-t.com/

Alleen die zitten meer in de memmen (correct meervoud is eigenlijk mems, maar kom op zeg...)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 14 mei 2020 23:44:05 (56%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik herken 51 wel als een voorvoegsel voor DRAM. Maar dan uit de commodore 64 tijd. een veel recenter datasheet

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Ach, als niemand het weet: geen man overboord.
Kwam een oud doosje tegen met losse chippies erin, vandaar.

In datzelfde doosje zit ook deze (SO-8):

Het is naar alle waarschijnlijkheid een dubbele opamp: TSH72, TS72 of TL072, maar welke?
ST is niet bepaald gul met informatie over marking codes...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

mwah! in dit datasheet(blz34) staat dat de marking code 72C hoort te zijn zoals hier te zien. Het was de eerste die ik probeerde, dus misschien is het datasheet van de andere net zo duidelijk (met dezelfde marking.).

Update: De TS72 kan ik even niet vinden en op de TL072 van ST zou 072C moeten staan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Wel lam liederig van ST om niet het hele nummer erop te zetten, op de SO8 package is ruimte genoeg.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
fatbeard

Honourable Member

_/-\o_ Dank!

Duidelijk gevalletje cafeïnedeficientie (had er finaal overheen gelezen)...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

@henri: Ik denk dat ze een "in house" standaard hebben om bijvoorbeeld de chipnaam en toevoegingen d'r op te zetten, maar het voorvoegsel niet(*). Zo kan je een LM1117-APV33 als 1117APV33 markeren. En DAT is toch echt wel lang genoeg (te lang) voor op een SO8. (de LM1117 bestaat echt, het tussenvoegsel voor de 33 heb ik verzonnen).

@fatbeard... <click> <zet koffie aan>

(*) Dat kan ook nog een marketing reden hebben. Zo is er de LM4817 waar ST een variant van heeft: de TS4871. (ook SO8, ook opamp). Als je daar 4871 op zet kunnen mensen denken dat het een originele LM is terwijl dat niet het geval is. (in mijn toepassing werkt de LM niet, de TS- wel, dus ik vind het geen aanprijzing maar goed. :-) Nog geen tijd gehad om uit te zoeken waarom precies. )

[Bericht gewijzigd door rew op vrijdag 15 mei 2020 14:16:11 (35%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Op 15 mei 2020 08:12:09 schreef rew:
Ik herken 51 wel als een voorvoegsel voor DRAM. Maar dan uit de commodore 64 tijd. een veel recenter datasheet

Ik deed het onderste nummer af als iets 'in house' maar het kan inderdaad gewoon het typenummer zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik zie nu het "245" deel in het typenummer. Dat wordt vaak gebruikt als: "heeft een 8bit parallelle poort".

Laatst posttte iemand ergens (niet hier volgens mij) een plaatje van een zwik heel raar langerekte chips. Mijn instinct zei me: Dat zullen wel "bus buffers" zijn ('245) en dan de 32-bit variant: vier keer zoveel bitjes. En zowaar de 32 en de 245 kwamen alletwee duidelijk terug in het typenummer.... wat "515" dan als voorvoegsel zou moeten betekenen: ik weet het niet.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Het is trouwens een SOJ-28 behuizing. Werden ook veel voor high speed SRAMS gebruikt (als cache).

@rew: Ik had het over die TL072 chip, dat kan er makkelijk op.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Thevel

Golden Member

Oeps, foutje....

[Bericht gewijzigd door Thevel op zondag 17 mei 2020 00:01:56 (97%)

Bij postnl zijn ze behoorlijk aan het prutsen. Ik had een zending uit Rusland (rond 3 april verzonden), was in een paar dagen bij de douane, en heeft tot afgelopen dinsdag bij hun gelegen.

Nu is het ook een oops geworden. Ik reageerde op Thevel zijn lange levertijden uit verweg. Zal het effe in het chineese shops topic zetten.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Tidak Ada

Golden Member

@Thevel:
Volgens mij heb je je in het topic vergist ;) :+
Gebeurt mij ook wel eens O-) :o

idem als hierboven 8)7

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 17 mei 2020 00:05:23 (13%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
Thevel

Golden Member

Ik antwoordde in het " Chinese shops .. en hun rariteiten" topic en het verzenden duurde een tijdje.
Later zag ik dat het antwoordt in dit topic geplaatst was.
Vreemd....

Op 16 mei 2020 22:10:07 schreef henri62:
Het is trouwens een SOJ-28 behuizing. Werden ook veel voor high speed SRAMS gebruikt (als cache).

Ah, SOJ, ja! (precies onder deze hoek is het slecht te zien dat ie SOJ is). RAMchips in die behuizing zijn wel gebruikelijk ja. Als ik op SOJ28 en SRAM google dan vind ik direct de IS61LV256AL 32kx8 SRAM chip. Die 61 versus hier de 51 blijft in mijn ogen hinten naar "ram". En als ik op dram soj28 google... dan vind ik onderandere: HM514800AJ7: de 51 wordt wel gebruikt als voorvoegsel voor DRAM. Vaak staat er dan achter hoeveel kbit of mbit hij bevat (een macht van 2 dus) en de databus breedte, ook een macht van 2. Maar die zie ik dan niet duidelijk in het "245" deel....

@rew: Ik had het over die TL072 chip, dat kan er makkelijk op.

Ja. Maar als ze standaard het TL deel weglaten omdat het soms niet past. dan is het logisch om het hier ook te doen. Zo'n beslissing: "wat zetten we er op?" is niet iets wat voor ieder chipje individueel genomeen wordt. De eerste paar keer wordt er over nagedacht en dan wordt er een company-policy opgesteld die toegepast wordt totdat er problemen ontstaan.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik denk eerlijk gezegd dat het ook wel eens een ASIC zou kunnen zijn.

Misschien dat 1604 de datum is (2016 april) en de onderste regel de klant zijn identificatie code met V01 als versie 1?
En bovenste regel de ASIC core/technologie/fabrikant of zo?
Kwam in automotive en telecom devices nogal eens voor.

@fatbeard: Enig idee waar dat ding vandaan komt?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
fatbeard

Honourable Member

Is inderdaad een SOJ28 behuizing, hàd ik erbij kunnen zeggen. Sorry.
Maar voor hetzelfde geld is het d'een-of-andere controller, of nog iets anders exotisch/custom...

Wie ze hebben wil ('t zijn er 4) stuurt maar een mailtje, doe ik ze voor nop op de post. Doe ik er ook nog die enkele KM68V4002BLT-15 bij uit hetzelfde doosje, dan is dat ook weer leeg.

edit:
Lang over nagedacht. Kwam dacht ik uit zo'n ver(r)assingspakket...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ik las die 1604 idd ook als productiedatum. Maar kan dat wel? Heb je dat "verrassingspakket" niet al veel langer? (Ik gok maar wat: Ik zou niet binnen 4 jaar al beslissen: al die tijd niets mee gedaan nu moet het maar eens weg. Daar heb /ik/ veel meer tijd voor nodig).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

't Is meer zoiets als: ik heb in die 2 jaar niet kunnen achterhalen wat het is, laat staan wat ik er mee kan (los van de vraag óf ik er ook nog iets mee ga doen).
Nuttigheid is dan voor mij gedaald tot onder nul.

Maar als jij ze bij jou wilt laten stofhappen: ook goed, ik stuur ze wel op. Maar dan niet na 4 jaar dezelfde vraag posten in deel 25... >:)
Aan het eind van de week gaan ze gewoon de vuilnisbak in.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Dit topic is gesloten