In oostende kun je terecht bij Gobin <www.gobin-electronics.be>
Waarschijnlijk hebben ze dat op stock liggen.

Op 19 mei 2020 23:41:16 schreef Gij Kieken:
In oostende kun je terecht bij Gobin <www.gobin-electronics.be>
Waarschijnlijk hebben ze dat op stock liggen.

;)

Het is al eerder gevraagd, wat staat er op het IC?

Op 20 mei 2020 10:38:21 schreef Thevel:
[bijlage]
Het is al eerder gevraagd, wat staat er op het IC?

Effe over hoofd gezien.

10..
LNK364PN
88344M

Het lijkt alsof er een klein scheurtje in het IC zit.
Meet eens met een Ohm-meter op pootje 5 en 7, mogelijk meet je daar sluiting.

De weerstand is 33 Ohm. En hij is fusible.

Die condensator is 15 mm, daarmee de weerstand rond 12 mm? Dan kom ik uit op deze weerstanden:

Vishay AC01CS of AC03CS, meet anders de lengte even.
http://www.vishay.com/docs/28909/acxxcs.pdf
Ik kan zo niet zien of hij nog tegen bepaalde surgespanningen moet kunnen.

Bourns FW10A of FW20A series
https://www.bourns.com/docs/Product-Datasheets/FW.pdf

Eventueel de Vitrohm POS200 serie, alhoewel die niet echt fusible is, is hij wel veilig
https://www.vitrohm.com/content/files/vitrohm_series_pos_-_201708.pdf

Er is ook nog panasonic etc.

Verder lijkt er inderdaad een scheur in je IC te zitten, vervangen dus. Dit verklaart waarom je weerstand eraan ging. Waarom zie ik geen tekst op je IC? Ligt het aan de belichting of is het er afgeschuurd? Weet anders iemand anders hier welk IC dit is?

[Bericht gewijzigd door Hoeben op (17%)]

Alweer net zoals ik dacht dus.
Doe jezelf een plezier en bestel gelijk een koelblokje mee voor dit ic.
Een ding hebben ze allemaal wel gemeen; na een kwartier kun je er een eitje op bakken, die dingen worden overal loeiheet!
Als je machine dan opwarmt stijgt de temperatuur van dit ic nog meer.

In de datascheet kunnen ze tegen hoge temperaturen blijven werken, maar dat die grote hitte nefast is op den duur mag wel duidelijk zijn.

Ik had het hier natuurlijk niet over het senseo syndroom, dat is iets totaal anders, hier niet van toepassing.
Yep een LNK ic, net zoals in mijn wasmachine die het nu overigens nog altijd doet na herstelling.

Op 20 mei 2020 11:56:11 schreef CrossFireX:
Alweer net zoals ik dacht dus.
Doe jezelf een plezier en bestel gelijk een koelblokje mee voor dit ic.
Een ding hebben ze allemaal wel gemeen; na een kwartier kun je er een eitje op bakken, die dingen worden overal loeiheet!
Als je machine dan opwarmt stijgt de temperatuur van dit ic nog meer.

In de datascheet kunnen ze tegen hoge temperaturen blijven werken, maar dat die grote hitte nefast is op den duur mag wel duidelijk zijn.

Ik had het hier natuurlijk niet over het senseo syndroom, dat is iets totaal anders, hier niet van toepassing.
Yep een LNK ic, net zoals in mijn wasmachine die het nu overigens nog altijd doet na herstelling.

Is geen scheur hoor, maar lijkt een spatje doorzichtige lijm.
Ik merk nu wel op dat dat ene beentje (van de 7) die alleen staat wat donkerder is dan de andere.

Wat betreft het hitteprobleem: hij stond aan omdat hij geprogrammeerd was, had hem uitgedaan om opnieuw te programmeren en toen was er het verbrande geurtje. Wordt dat ding warm als hij onder spanning zonder dat hij draait ook?