Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 6

Dit topic is gesloten

Ik heb zelf eens zo'n zelfde led gekocht van 50W waarin de led driver geïntegreerd zat. Je kan er dus meteen 230vac op zetten en koste iets van 2 of 3 euro. Ik dacht zelf dat het nep was maar met het testen bleek het inderdaad 50w te zijn. Je hebt ze ook in de 100w variant dus misschien is dat een optie om het te testen? Voor dat geld zou ik het altijd overwegen.

https://www.ebay.com/itm/LED-Chip-10W-30W-50W-100W-Integrated-Smart-IC…

$1.99 Voor een 100W led? Dat is wel heel erg weinig en te mooi om waar te zijn.
De 50W cool white is $1.79
Die kan ik er ook in zetten en de drivers eruit slopen. Altijd het proberen waard.

Nu: De leds zijn besteld, tzt als ze binnen komen post ik mijn bevindingen.

[Bericht gewijzigd door henri62 op dinsdag 2 juni 2020 18:38:31 (17%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Nou de leds zijn nu al binnen (8 stuks besteld)! Tuut-tuut dat is snel.

Nu nog een van de bakken verbouwen en kijken hoe ze het doen.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 11 juni 2020 18:58:07 schreef henri62:
Nou de leds zijn nu al binnen (8 stuks besteld)! Tuut-tuut dat is snel.

Nu nog een van de bakken verbouwen en kijken hoe ze het doen.

Dat is inderdaad snel. Heb 1 keer gehad dat het binnen 5 dagen binnen was, maar meestal duurt het toch snel 3a 4 weken.

Ben benieuwd of de wattage die je besteld hebt overeenkomt. Had je de 50W besteld of de 100W?

De 50W cool-white versie, op de verpakking stond een verkeerd nummer, de 30W.
Dus ik moet nog even controleren wat de F4054 is die ze precies gestuurd hebben.
Er zijn diverse fotos te vinden maar van de meeste klopt er niks van de nummers.

[Bericht gewijzigd door henri62 op vrijdag 12 juni 2020 09:34:31 (21%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Ja die foto's kloppen bijna nooit helaas.

Net even een losse 50W led gepakt en getest. Deze kwam op 60W uit en ziet er zo uit
https://photos.app.goo.gl/2T1HUn6HVSGaYYMR6

Kan niet in het uploadarchief van deze site dus daarom maar die link.

In de COB led die ik heb zitten wel meer losse leds in dan die jij hebt, maar dat wil nog niet veel zeggen.

Hoe heb je het vermogen gemeten?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 12 juni 2020 08:46:39 schreef henri62:
Hoe heb je het vermogen gemeten?

Dat heb ik met een vermogens meter gedaan.
Ik het getest met mijn zelfgemaakte testkast waar ook en vermogen meter in.
Daarnaast heb ook 2 losse vermogens meters gebruikt.
Die gaven wel 2 watt hoger aan.

Zulke losse meters zijn dat:
https://www.bol.com/nl/p/energiemeter-verbruiksmeter-energiekostenmete…

Ik heb wel een los kWh metertje. Ik kan er eentje inbouwen op het koelblok en het ding gewoon een half uur laten branden en zo meten.

P.S.: Het lijkt erop dat op al die leds F4054 staat, alleen zitten er op de grotere meer componenten in het converter deel.

-edit-
Op de email bevestiging staat toch echt dit:

LED Chip 10W 30W 50W 100W Integrated Smart IC Driver 220V Full Spectrum/white [220V,50W Cool White]

Als het echt de 30W versie is zou de sticker op de envelop wel kloppen, maar daar staat een ander F40.. nummer op.

[Bericht gewijzigd door henri62 op vrijdag 12 juni 2020 10:53:35 (12%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Heb nog even zitten kijken naar die leds.
Als je naar mijn led kijkt zie je 5 led drivers zitten en 1 gelijkrichter voor wat een 50w led zou moeten zijn.
Dus per led driver 10w

henri62 bij jou zitten er maar 3 led drivers op en 1 gelijk richter.
Dus ik denk toch dat je de 30W versie hebt gekregen.
Misschien geeft die led wel genoeg licht waarvoor je het wil gebruiken.

Op 12 juni 2020 09:35:39 schreef henri62:

-edit-
Op de email bevestiging staat toch echt dit:

LED Chip 10W 30W 50W 100W Integrated Smart IC Driver 220V Full Spectrum/white [220V,50W Cool White]

Als het echt de 30W versie is zou de sticker op de envelop wel kloppen, maar daar staat een ander F40.. nummer op.

Bij mij staat 6040-f2525. Dus dacht laat ik dat effe nameten, want soms zijn dat maten.
Dit klopt inderdaad. 6040 staat voor 60mm bij 40mm en zo groot is de hele led.
F2525 staat voor 25mm bij 25mm en dat is de grootte van het gele gedeelte van de led.
Het zegt dus alleen wat over de maten.

Weet niet of het 100% hier hoort, maar ik zoek wel een vervangend onderdeel en waar kan ik het te pakken krijgen.

Ik zoek voor een ATTiny een display net zoiets als Futaba white 128 x 128 pixels vierkant 1-1,5" ((ELW1101AAR).

https://nl.mouser.com/datasheet/2/921/Futaba-04-14-2020-ELW1101AAR_B_S…

De Futaba is alleen iets van €22 de stuk. Heb er 9 nodig n.l. Ben al op de ebay's en Ome Ali aan het kijken geweest maar weinig resultaat. Wel met de mogelijkheid van een compatibel lib for de ATTiny.

Iemand hier al eens mee gespeeld met de ATTiny en een 128x128 pixel display? Het display hoef niet super snel te zijn, als het maar in max 2 seconden is opgebouwd. Wel of geen touch maakt niet zo uit.

De ATTiny's moeten nog bepaald worden kwa inhoud, I2C, RS485 en Flash etc. en waarschijnlijk SPI voor de display.

I.i.g. bedankt.

Wil je echt een attiny? Een 128x128 display gaat over 2kbyte aan display data. Kan je niet veel beter een atmega nemen (of nog iets groters).

Een STM32F030 is goedkoper dan een attiny, heeft veel meer geheugen en is verkrijgbaar in vergelijkbare fysieke formfactor (20 pins 030F, vs 14 pins tiny44, maar ook 48 pins 030C vs 32 pins tiny48).

Op ebay zoekend op 128128 krijg ik hits van onder de 4 euro. 128x128 levert iets "zuiverdere" resultaten op (minder hits op 128x64 enzo).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 14 juni 2020 08:26:13 schreef rew:
Wil je echt een attiny? Een 128x128 display gaat over 2kbyte aan display data. Kan je niet veel beter een atmega nemen (of nog iets groters).

Een STM32F030 is goedkoper dan een attiny, heeft veel meer geheugen en is verkrijgbaar in vergelijkbare fysieke formfactor (20 pins 030F, vs 14 pins tiny44, maar ook 48 pins 030C vs 32 pins tiny48).

Op ebay zoekend op 128128 krijg ik hits van onder de 4 euro. 128x128 levert iets "zuiverdere" resultaten op (minder hits op 128x64 enzo).

Bedankt rew.

Ik heb deze nu gevonden.

2 leds, 2 schakelaars en een rotary encoder komen erbij.

Ik heb totaal geen ervaring met je genoemde STM32F030. Zal eens kijken, alvast bedankt. Weet je toevallig een site waar de STM32F030 besproken wordt welke geprogrammeerd wordt op een Mac? Met G & DDG, meer advertenties dan nuttige dingen.

Nou ik heb 2 leds in een van de ledbakken gemonteerd. Inderdaad zijn het de verkeerde, dus toch 30W.
Nu begint de ellende om dit bij de leverancier opgelost te krijgen.

Nog een tip: Soldeer de draden VOOR montage vast omdat het een aluminium carrier is die je never nooit genoeg heet kunt stoken.

-edit-
Op de interet site staat de 50W uitvoering met de 4 duidelijke componenten in het driver deel maar toch is die 30W.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 14 juni 2020 17:03:07 (17%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 14 juni 2020 16:53:42 schreef henri62:
Nou ik heb 2 leds in een van de ledbakken gemonteerd. Inderdaad zijn het de verkeerde, dus toch 30W.
Nu begint de ellende om dit bij de leverancier opgelost te krijgen.

Nog een tip: Soldeer de draden VOOR montage vast omdat het een aluminium carrier is die je never nooit genoeg heet kunt stoken.

Wat je zou kunnen doen is zeggen dat je niks hebt gekregen.
Als ik iets verkeerd heb gekregen of kapot is, dan doen ze altijd heel moeilijk om geld terug te geven en meestal krijg je dan niks.
Als je niks zou gekregen hebben dan krijg je wel het geld terug.
Dit is dan wel bij ebay. Bij aliexpress krijg je dat niet voor elkaar omdat daar wel een trackingcode wordt bijgeleverd.

Geven de leds te weinig licht voor het gene waarvoor je het wil gebruiken?

Solderen van die dingen is lastig.
Ik heb ook een speciaal verwarming element die daarvoor geschikt is, maar alleen moet ik daarvoor nog iets maken zodat het veilig gebruikt kan worden.

Het zal wel genoeg licht zijn, maar het klopt niet. Dus wil ik er wel melding van maken.
Maar ik ben nu aan het zoeken hoe ik de verkoper kan contacteren.

-edit-
Er staan 3 foto's bij die dingen, bij de 50W 4 duidelijk zichtbare componenten in de driver (die heb ik) de 30W 3 en bij de 10W 2 componenten. Dat klopt dus ook niet en waarschijnlijk zijn die kleinere ook veel minder vermogen als wat erop staat.

Er is ook nog die ovale van 100W, ik sta er niks van te kijken als die werkelijk "slechts" 50W zijn.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 14 juni 2020 17:18:15 (11%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 14 juni 2020 17:06:29 schreef henri62:
Het zal wel genoeg licht zijn, maar het klopt niet. Dus wil ik er wel melding van maken.
Maar ik ben nu aan het zoeken hoe ik de verkoper kan contacteren.

-edit-
Er staan 3 foto's bij die dingen, bij de 50W 4 duidelijk zichtbare componenten in de driver (die heb ik) de 30W 3 en bij de 10W 2 componenten. Dat klopt dus ook niet en waarschijnlijk zijn die kleinere ook veel minder vermogen als wat erop staat.

Er is ook nog die ovale van 100W, ik sta er niks van te kijken als die werkelijk "slechts" 50W zijn.

Als je verteld bij welke leverancier je het hebt besteld dan kan ik het je zo vertellen. Tenminste als het om aliexpress of ebay gaat.

Zou je link hier willen plaatsen van die advertentie? Ben wel benieuwd wat er allemaal in de staat.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Dit is gewoon een oplichter als ik dat zo zie.
De 30w is een 20w, de 50w een 30w en de 100w is een 50w

Om contact te kunnen opnemen moet je de volgende stappen doen:
1. klik op mijn ebay en kies overzicht
2. ga naar de juiste bestelling en rechts staat meer acties. Hier kun je kiezen "contact op nemen met de verkoper"
3.Kies "Aanvraag om een bestelling te wijzigen"
4.Kies "Ik heb een object ontvangen dat afwijkt van de beschrijving
5. onder instaat in het blauw "neem contact op met de verkoper"

Maar of de verkoper je wil helpen is de vraag.
Als je niet tevreden bent met de oplossing kunt je paypal inschakelen.

Ik heb een uurtje geleden al een email gestuurd via eBay naar de verkoper.

Dat iedere led net een tandje minder is daarvan had ik ook al een vermoeden.

Wel raar dat de prijs nu in een keer hoger is geworden dan wat ik betaald heb.
Het is nog steeds wel zo dat het natuurlijk spotgoedkoop is.

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 14 juni 2020 19:18:27 (12%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Laat ook even weten wat het antwoord is van de verkoper. Ben benieuwd naar reactie.

Bij ebay EN bij paypal is het zo dat je de boel aangetekend terug moet sturen als het niet aan de omschrijving voldoet.

De kosten daarvoor kan je als je het via paypal regelt 1x per maand door paypal laten betalen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 14 juni 2020 19:06:01 schreef #jeffrey#:
Dit is gewoon een oplichter als ik dat zo zie.
De 30w is een 20w, de 50w een 30w en de 100w is een 50w

Een paar posts naar boven ben JIJ degene die de link naar exact dit ebay artikel geeft en zegt dat je ze besteld hebt en de 50W ook echt 50W blijkt te zijn. En nadat henri62 ze besteld heeft zeg je nu ineens dat dit een oplichter betreft?

Ik twijfel er niet aan dat je het goed bedoelt, maar je beweringen zijn in elk geval niet consistent.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 15 juni 2020 07:47:23 schreef Jochem:
[...]Een paar posts naar boven ben JIJ degene die de link naar exact dit ebay artikel geeft en zegt dat je ze besteld hebt en de 50W ook echt 50W blijkt te zijn. En nadat henri62 ze besteld heeft zeg je nu ineens dat dit een oplichter betreft?

Ik twijfel er niet aan dat je het goed bedoelt, maar je beweringen zijn in elk geval niet consistent.

Ik heb gezegd dat ik "eens zo'n zelfde led heb gekocht". Dit is voor mij ook meer dan een jaar geleden.
De link is naar een advertentie die ik op ebay had gevonden en niet waar ik het toen had besteld, omdat ik die link niet terug kon vinden.

Ik hebt er niet neergezet dat dit de link was waar ik het had besteld, maar ook niet dat dit van een andere advertentie was.
Sorry als ik een verkeerd beeld hebt gewekt, want dat is niet mijn bedoeling.

Dit topic is gesloten