Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Of de Enable niet aangesloten?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

:o De fout was nog véél dommer: de uitgangsspanning stond op minimum ingesteld... |:(

En zoals een goede boostconverter betaamt doet-ie dan nix: Uout=Uin-Vf.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
fatbeard

Honourable Member

Nu dat alles weer werkt maar eens aan het opruimen geslagen en dan kom ik een niet-gemarkeerd ESD zakje tegen met wat van deze krummels erin:

Mijn grote weetboek op het werk is editie 2014, maar daar staat-ie in als een XC6116E023MR (Voltage detector) en ik weet 99.998% zeker dat dat het NIET is.
Een andere poging (alleen CE) levert een 74AHCT1G08GW op wat heel goed zou kunnen, maar de officiële datasheet van die 74AHCT1G08GW rept niet over de laatste letter...
Wie oh wie schaft helderheid?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Dat systeem met streepjes boven en onder de letters wordt volgens mij alleen door IR (International Rectifier) gebruikt,
Geeft wel/niet loodvrij enz. aan.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Er zijn wel meerdere fabrikanten die zo'n systeem gebruiken, al doen sommigen er wat geheimzinnig over.
Voorlopig beste match: de SN74LVC1G08DCK van Texas, maar ook dat is niet 100% zeker.

Helder inzicht: het zijn er maar 5 4, dus ik steek er geen tijd meer in.
Wie ze hebben wil stuurt me maar een privé email, geen kosten.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Dit noemen ze een "texture smoother":
https://www.aliexpress.com/item/32967300597.html?spm=a2g0s.12269583.0.…

Met acht diodes maken ze iets waardoor kennelijk bepaalde ongewenste effecten in je 3D print gereduceerd worden. Wat zou het schema zijn? Waarom werkt het?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Klinkt als een turbo-encabulator :+
Op de Nederlandse site staat deze onbegrijpelijke woordenbrij: Tl-Soepeler V1.0 Nieuwe Kit Filter Stepper Eliminator Textuur Gladder Addon Module Stabilizer Diode Board Voor Stepper Driver Motor

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
fred101

Golden Member

Als je die FSETGAMSDB combineert met een flux-capacitor kun je terug in tijd printen. Zo kun je zelf alle onderdelen printen die je nodig hebt om zelf een 3D printer te bouwen als je nog geen 3D printer hebt.

De site is toch duidelijk over wat het is:

Zoals we allemaal weten, er zal resulteren subharmonic oscillatie tijdens afdrukken door gebruik

Verschillende stepper drivers, zoals A4988 DRV8825 Stappenmotor Driver.

Dus, hier is een apparaat om dit probleem, elimineren trillingen strepen effectief.

Vooral op A4988 DRV8825 Stappenmotor Driver als we getest.

[Bericht gewijzigd door fred101 op maandag 28 september 2020 10:31:55 (48%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Ik heb hier een kapotte thermistor, maar ik kom er eerlijk gezegd niet uit wat een vervanger zou zijn.

Als ik zoek op internet kom ik zowel een SCK-404 in dit datasheet tegen, en ook de SCK-224. Maar welke moet ik hebben? Dan kan ik op zoek waar een vervangende te koop is.

Mocht het nog van belang zijn, de 230V fase wordt afgezekerd door een 10A zekering.

maartenbakker

Golden Member

Zo te zien is het de SCK404 en niet de SCK404224 ofzo. Dat laatste zal wel een datumcode zijn. Dat kun je checken aan de hand van de rest van het apparaat.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dankjewel, nu je het over datumcodes hebt lijkt me dat eigenlijk wel mogelijk en verklaarbaar.

Kwa gebruikelijke waardes is "224" iets van 22 met 4 nullen. 22 is een waarde uit de E3 reeks, dus een HEEL gebruikelijke waarde. 404 zou iets zijn als 40 met vier nullen. Dat is een veel minder gebruikelijke waarde. 39 komt als voorvoegsel nog voor in E12 denk ik uit m'n hoofd, maar dan moet 40 iets van E96 zijn: een waarde die misschien wel gemaakt wordt, maar zeker niet in grote getalen gebruikelijk is. Dus ik zou de 224 als waarde zien en 404 als 20x4 <week 04> productiedatum.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Simpeler: zie datasheet boven. (404 = 40 Ohm bij 25 graden, max stroom 4A)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dan nog is 22 ohm bij 4A gebruikelijker dan 40 ohm bij 4A. Lijkt me, ook al maken ze ze alletwee.

Maar de 40 Ohm bij 4A zou 2x meer vermogen moeten aankunnen en zou dan fysiek groter kunnen zijn. Kan je het daar niet aan zien? Datasheet bekeken. Ze zijn even groot en het verschil is veel minder dan een factor twee. Denkfoutje. Sorry.

[Bericht gewijzigd door rew op vrijdag 2 oktober 2020 11:00:25 (20%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Wie weet welk component de marking ND3| heeft:

https://www.uploadarchief.net/files/download/nd31.jpg

Is 3 pins en groter dan de SOT23 1G er naast (dat is een BC847)

Ik verwacht dat het nog onder SOT23 valt: Ik heb ook diverse SOT23 componenten die iets verschillende body-maten hebben. Dubbelcheck de afstanden tussen de pins.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Die '1G' zal een SOT323 zijn (BC847 is er in SOT23 en SOT323, beide met zelfde marking)

Die met 'ND' marking zou bijv. een BF841 kunnen zijn...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb een sot23 naast de 1G gehouden en de 1G heeft de zelfde maat.
1G doormeten is gelijk aan een BC547 (wat natuurlijk klopt).

De Nd heeft dezelfde footprint als de sot23.
Meet duidelijk anders door dan een npn of pnp transistor.
Ik zal morgen eens vergelijken met een n fet en p fet.

In het datasheet van de BF841 wat ik vond, stond dat de markering "NDp" zou zijn. Ik denk dat ze daar een echte "kleine letter p" bedoelen en niet "productiedatum bijvoorbeeld 3I".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Onbekende DC motor, vermoedelijk ooit uit cassettedeck of videorecorder gesloopt.

Het zou in elk geval fijn zijn de nominale spanning van 't ding te kennen.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik zou er 6V op zetten en luisteren. Draait ie te snel was het 3V (voor batterij dingen misschien) draait ie te langzaam zal het wel 12 moeten zijn.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Op 6 oktober 2020 21:08:01 schreef Kapee:
...
De Nd heeft dezelfde footprint als de sot23.
Meet duidelijk anders door dan een npn of pnp transistor.
...

Ik vond in een SOT23 of soortgelijke behuizing ook nog
op ND
2BZX84C5V6 (Diotec), dual zenerdiode
2SC2412KGP-Q (Chenmko Enterprise), NPN transistor
KRC104S (Korea Electronics), resistor equipped NPN transistor
MIC1815-10U (Micrel), 2.88V reset generator

op Nd
BD49L52G (Rohm), 5.2V reset generator
op nD
BU46L244G (Rohm), 2.4V reset generator
op D3
AP8821C-33 (Anwell Semiconductor), 3.3V reset generator
AZ23C3V3-V (Vishay), dual zenerdiode
BCW33 (Rohm), NPN transistor
BL8062CB3.... (Shanghai Belling), LDO regulators
EC95808C33B1N (E-CMOS Corporation), 3.3V reset generator
ELM89331B (ELM Technology Corporation),3,3V LDO regulator
ELM9733NBB (ELM Technology Corporation), 3.3V reset generator
KV1735R (Toko America), FM afstemdiode
MMBZ5228B (PanJIT Semiconductor), 3.9V zenerdiode
R3111N332A (Ricoh), 3.3V reset generator
R3130N43EC (Ricoh), 4.3V reset generator
RT9809-18CV (Richtek Technology), 1.8V reset generator

en op D3I
CCZ23C9V1 (Silicon-Based Technology), dual zenerdiode

Geen entries op ND3 of ND3I

Dat zal dus echt reverse engineering moeten worden...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Het kan een SOT346 (SC-59) zijn, die is iets groter als de SOT23.
Tevens zitten de aansluitingen bij de SOT346 in de bovenhelft, bij SOT23 zitten ze in de onderhelft. (klopt met de foto)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Dan komen er ook nog bij:
op D3
TC54VC3302ECB (Microchip), 3.3V reset generator
en op ND
2SD1306-D (Renesas), NPN transistor

:7

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Iemand een idee wat dit voor component is? De smd condensator was ontploft,(nu een grijze elco'tje) na het vermoedelijk overlijden van de bijbehorende halfgeleider.

Codering, voor zover leesbaar:
GN
L117
33
GK1V1607

Komt uit een circulatiepomp van een Miele Vaatwasser, met lekkage...
Op de foto, boven in het midden de halfgeleider

gr Antonia

Dit topic is gesloten