Ik ben op zoek naar een piezo transducer die in torsie-mode werkt. Het plaatje dient ruwweg 1 bij 3cm te zijn (exacte maat kan ik opmeten).
Hij moet flink wat kracht kunnen leveren.
Standaard heen en weer, of op en neer transducers vind je wel, maar weet iemand waar ik een plaatje als deze kan krijgen?
Ik heb al een mailtje naar Murata gestuurd. Kent iemand nog andere producenten?
Idealiter retailers. Als ik in mijn leven 10 van deze dingen repareer, dan is dat al heel bijzonder.
Het is voor de reparatie van een platensnijder voor lak-platen. De snijkop had een gebroken plaatje, helaas. De vorm en ophanging is helaas zodanig, dat alleen een soortgelijk plaatje een optie is (ik heb al pogingen gedaan met een magnetisch systeem in te bouwen, maar dat werkt gewoon niet...)
De naaldophanging laat alleen torsie toe. De naald maakt dus een 'zwaaiende' beweging, maar omdat die een fractie van een graad is, lijkt dat voldoende op de gangbare rechtlijnige beweging.
Een laatste noodgreep zou zijn, dat ik er twee zeer smalle lange transducers in standaard op-neer mode in monteer, die in tegenfase aangestuurd worden zodat het kleine hefboompje intern ook weer rotatie krijgt. Als iemand voor transducers van 0,7 bij 3cm een retailer weet, hoor ik dat ook graag.