Digitale Mini Disk copie naar PC ?

Op 30 september 2020 22:43:29 schreef fatbeard:
't was ff zoeken...

Ik gebruik een MZ-NH700.
Via de USB aansluiting kun je gewoon de bestanden downloaden (een directory HMDHIFI en HI-MD.IND), als ik me goed herinner heb je ze echt allemaal nodig (het is een soort database).

Die moet dan geconverteerd worden naar de individuele tracks, dat ZOU moeten kunnen met SonicStage.
Ik heb een ander programma gebruikt maar weet alleen niet meer welk, mogelijk was dat QHiMDTransfer.

Met zoeken op HMA conversie moet wel wat te vinden zijn, maar doodleuk de audio output gebruiken zoals al door meerderen is voorgesteld is ook een (veel makkelijker) optie.

Leuk model zeg mooi. Ik vond dit https://softadvice.informer.com/Convert_Hma_Files_To_Mp3.htmlen dat zal vermoedelijk niet werken met Windows 10 ? lijkt van wel.

Maar met " Audacity " en een extra DLL bestandje dan kan je ook wave omzetten in MP 3 werkt net zo makkelijk. En je kan knippen , geluid omhoog halen hoge tonen er in stoppen enz te veel op om te noemen. Heel goed spul met veel extra's. De moeite waard om eens mee te gaan spelen zou ik zeggen ?

[Bericht gewijzigd door Herman - Belgie op 1 oktober 2020 04:10:02 (13%)]

" Niemand is volmaakt. Wij maken allemaal fouten, omdat we mensen zijn geen machines " Herman

Op 30 september 2020 09:56:32 schreef wtt:
Was het niet zo dat die kopieëerbeveiliging de eerste digitale kopie (van een origineel dus) toeliet en de daarop volgenden blokkeerde? Je kon met MD immers ook CD's digitaal kopieëren. Aangezien TS eigen opnamen wil kopieëren, zou dit moeten gaan. Er zijn voldoende interne en externe geluidskaarten op de markt met toslink ingangen. Hardware zou dus ook geen probleem moeten zijn.

Edit: Nu ik erover nadenk... Ik heb ook wel radio-opnamen gemaakt met MD. En daar heb ik later CD's van gebrand. Ik ben er vrij zeker van dat dit digitaal van MD naar PC is gegaan. Dat was juist zo leuk met die optische kabeltjes;-)

Ja klopt 1 op 1 copy digitaal werkte wel ook met een cd. Maar van de 2 copy een 3 de maken dat ging niet. Maar als je een kraak kastje kocht dan kon dat weer wel digitaal , analoog copies maken das nooit het probleem geweest dan kon je net zoveel doen als je wilde ten koste van de kwaliteit natuurlijk.

PS Zo een optische kabeltje heb ik wel , heb er eens een test mee gedaan en via een klein plastic buisje die er net over paste , zodat de beide licht bundels elkaar wel goed konden zien lukte dat perfect.

De vraag is kan je zo een optische kabeltje niet gaan omzetten naar een usb ingang ? dat zou aardig zijn.

[Bericht gewijzigd door Herman - Belgie op 1 oktober 2020 04:41:57 (13%)]

" Niemand is volmaakt. Wij maken allemaal fouten, omdat we mensen zijn geen machines " Herman
fatbeard

Honourable Member

ff zeuren:

[...] PS Ik ga hier niet iedereen apart gaan beantwoorden , want dan staat het hier bom vol met berichten [...]

en vervolgens komen er dan zes antwoorden op individuele berichten ... :P
Je kunt ook meerdere reacties op meerdere berichten in één bericht vatten.
ff zeuren

Muziek en geluid is niet echt mijn ding, die MD speler (eigenlijk: de voeding) heb ik gerepareerd voor een artieste die hem niet meer terug wilde.
Er zaten drie bespeelde diskjes bij met eigen opnamen die ik voor haar heb overgezet op CD, vandaar mijn inbreng.

Op 30 september 2020 23:44:00 schreef maus0611:
[...]
De software Sonicstage weigert alles te kopieren wat niet al op de PC bestaat, oftewel wat je niet zelf via de PC op een MD hebt gezet weigert hij...
[...]

Dat downloaden van de HMA files heb ik gewoon met de verkenner gedaan: Windows(XP!!) herkende het als een Mass Storage Device.
Alleen de omzetting van HMA naar wat anders kan wat tricky zijn...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op oude pc's (tot en met XP) ging het met een portable speler via USB prima met SonicStage, op nieuwere pc's (lees: OS) werkt dit niet meer.
Ik had geen zin om alles één voor één analoog of "gewoon" digitaal te dubben naar Audacity.

Op 1 oktober 2020 03:13:13 schreef Herman - Belgie:
[...]

Je kan wel 1 op 1 een digitale copy maken hoor met MD , dat heb ik trouwens al eens gedaan maar van de 2 de digitale copy een 3 de digitale copy maken gaat dan weer niet , maar een ex kennis die had een doosje gekocht waarmee je zoveel digitale copy kon maken als je zelf wilde. (Lees men andere bijdrage daar staat het ook in)

Voor TS niet zo belangrijk, maar misschien interessant om te weten:

Als je een digitale kopie maakt via SPDIF van één minidiscrecorder naar een andere, dan gaat de kwaliteit van het signaal ook achteruit.
Er wordt immers telkens gedecodeerd van ATRAC en terug gecodeerd naar ATRAC.

Om een verliesvrije kopie te maken heb je minidiscrecorders nodig die een in- en uitgang hebben voor de ruwe data.

Op 30 september 2020 21:28:38 schreef Arco:
[...]
Niet allemaal hoor...
RNI was er ook in FM stereo...

FM wel, in beperkt gebied rond Den Haag, maar geen stereo hoor....

Fm stereo is sowieso geen HiFi!

Max audio Freq word afgekapt op 15 Khz...
Omdat ze daarboven een 19 kHz piloottoon moeten meesturen.

Maar goed ..MG audio signalen kwamen vroeger tot max 4,5 Khz..

Ik zie tegenwoordig legale ! MG zenders die veel breder zitten te moduleren.. tot 3x breder!

Op 1 oktober 2020 10:31:58 schreef fatbeard:
ff zeuren:
[...]en vervolgens komen er dan zes antwoorden op individuele berichten ... :P
ff zeuren

Muziek en geluid is niet echt mijn ding, die MD speler (eigenlijk: de voeding) heb ik gerepareerd voor een artieste die hem niet meer terug wilde.
Er zaten drie bespeelde diskjes bij met eigen opnamen die ik voor haar heb overgezet op CD, vandaar mijn inbreng.

[...]
Dat downloaden van de HMA files heb ik gewoon met de verkenner gedaan: Windows(XP!!) herkende het als een Mass Storage Device.

Doe maar gewoon normaal dan doe je al gek genoeg , last van een kort lontje zullen maar zeggen zeker ? tis nooit goed of dit is fout of dat is fout tis altijd wat.

Op 2 oktober 2020 04:51:06 schreef Ron-nl:

Ik zie tegenwoordig legale ! MG zenders die veel breder zitten te moduleren.. tot 3x breder!

Radio Caroline deed dit ook hoor in de jaren 80 , en eigenlijk daarvoor ook al en RNI. Veronica deed dat niet die deden het netjes , alleen niet zo netjes als je een ander boot ik de fik wil steken.

maartenbakker

Special Member

Op 2 oktober 2020 06:03:20 schreef Herman - Belgie:
[...]

Doe maar gewoon normaal dan doe je al gek genoeg , last van een kort lontje zullen maar zeggen zeker ? tis nooit goed of dit is fout of dat is fout tis altijd wat.

Geen kort lontje hoor, maar gewoon een forumregel om het overzichtelijk te houden.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 2 oktober 2020 06:03:20 schreef Herman - Belgie:
[...]

Doe maar gewoon normaal dan doe je al gek genoeg , .

staan Sandra en Andres ook op een minidsik? (met de song: als het om de liefde gaat). bovenstaande tekst lijkt zo ongeveer wel geleend uit dat nummer :-) https://www.youtube.com/watch?v=6OiROaI0FF0

Man, wees toch voorzichtig met dat soort links! Ik had er bijna op geklikt. :?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 2 oktober 2020 13:15:59 schreef flipflop:

maakt nochtans deel uit van "Hollands Glorie" patrimonium :-)

Ja ik ben ook breder, Paradijs 1467 Utrecht.

zou dit niet met een MO drive kunnen ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? http://www.ledverlichting-ledverlichting.nl

Oh dat heb ik nooit getest... Draai geen XP meer.

Op 1 oktober 2020 11:48:04 schreef Twan1983:
Op oude pc's (tot en met XP) ging het met een portable speler via USB prima met SonicStage, op nieuwere pc's (lees: OS) werkt dit niet meer.
Ik had geen zin om alles één voor één analoog of "gewoon" digitaal te dubben naar Audacity.

Ik heb Sonicstage nog draaien op W10 :) Er zijn 'gekaapte' versies, geschikt gemaakt voor moderne besturingssystemen. Werkt prima :D

Op 2 oktober 2020 11:57:46 schreef kris van damme:
[...]

staan Sandra en Andres ook op een minidsik? (met de song: als het om de liefde gaat). bovenstaande tekst lijkt zo ongeveer wel geleend uit dat nummer :-) https://www.youtube.com/watch?v=6OiROaI0FF0

NIE NEUTE, NIE PLEUJE. Haha

Frederick E. Terman

Honourable Member

Bekend misverstand, hebben we het ook op CO al vaak over gehad.
Toegestane bandbreedte hangt van de vergunning af. Lees anders dit nog even:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1945895#1945895

--

Op 2 oktober 2020 06:06:00 schreef Herman - Belgie:
Veronica deed dat niet die deden het netjes , alleen niet zo netjes als je een ander boot ik de fik wil steken.

Veronica is een geval apart natuurlijk; de onkunde daar was legendarisch.
Zo moduleerden ze 's avonds ook een tijdje met maar 10% in de hoop dan minder storing te veroorzaken... zonder ooit te bedenken dat ze dan net zo goed, en een stuk voordeliger, het zendvermogen zélf konden verminderen.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 1 oktober 2020 12:22:05 schreef X3:
[...]
Voor TS niet zo belangrijk, maar misschien interessant om te weten:

Als je een digitale kopie maakt via SPDIF van één minidiscrecorder naar een andere, dan gaat de kwaliteit van het signaal ook achteruit.
Er wordt immers telkens gedecodeerd van ATRAC en terug gecodeerd naar ATRAC.

Om een verliesvrije kopie te maken heb je minidiscrecorders nodig die een in- en uitgang hebben voor de ruwe data.

Ja had ik ook ondervonden en vond dat wel raar (vreemd ?) dat ondanks het digitale de kwaliteit er flink op achteruit ging , nooit begrepen. Je zou desnoods gewoon analoge copies kunnen maken en wat als die beter zouden zijn ? weet ik niet nooit vergeleken of een test gedaan.

ff zeuren:
[...]en vervolgens komen er dan zes antwoorden op individuele berichten ... :P
ff zeuren

[...]

niet zeuren het maakt het leven alleen moeilijker vooral als het komt van zo iemand als jij das veel erger.

Op 1 oktober 2020 20:18:27 schreef pararuud:
[...]

FM wel, in beperkt gebied rond Den Haag, maar geen stereo hoor....

Was zelfs tot in Groningen te ontvangen mits een FM beam op het dak van een Flat 15 hoog (" Hans Knot " heeft zo kunnen luisteren) vul zijn naam maar eens in .... pas op voor de waslijst :)ps is een kennis van me.

Op 3 oktober 2020 22:13:28 schreef Frederick E. Terman:
[...]Bekend misverstand, hebben we het ook op CO al vaak over gehad.
Toegestane bandbreedte hangt van de vergunning af. Lees anders dit nog even:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1945895#1945895

--
[...]Veronica is een geval apart natuurlijk; de onkunde daar was legendarisch.
Zo moduleerden ze 's avonds ook een tijdje met maar 10% in de hoop dan minder storing te veroorzaken... zonder ooit te bedenken dat ze dan net zo goed, en een stuk voordeliger, het zendvermogen zélf konden verminderen.

Ik zou wijlen Jose Van Groningen toch niet zomaar een onkundige persoon noemen alhoewel ik hem nooit ontmoet heb. De ontvangst hier in het Gentse was wel aardig met wat fading staat me bij. En ik ken verhalen van toen in in die tijd in Den Haag (op vakantie kwam men zussen woonden daar een tijdje) hoorde ik verhalen dat Veronica in dat grote huis waar ik verbleef ook wel te horen was op de gitaar versterker of dit verhaal al dan niet waar is ? kan ik niet staven.

Ik heb ook nog geruchten en verhalen gelezen dat je RNI kon horen als je de hoorn van de haak nam van je telefoon , of je stereo versterker aan zette ? maw in Den Haag had je dus niet echt een echte radio nodig :) ik kan geen van deze verhalen staven en heb beide station wel gehoord op een radio maar niet op een andere wijze. Ik had zelfs een radio meegenomen in men bagage en eentje op 220 V (type huis radio) jammer dat die niet meer leeft RIP.

Op 2 oktober 2020 13:15:59 schreef flipflop:

Als je ziet dat het youtube is valt dat best mee , andere vreemde en niet gekende url link ? ja dan zou ik eerder passen gewoon goed kijken wat de naam is van die link is de boodschap. Dan is er ook niet zo veel aan de hand ... of anders links op blok zetten geen gevaar dan ? ook saai

Als ik een url link hier neer zet dat ben ik er 100 % zeker van die die betrouwbaar en zeker veilig want als dat niet het geval is dan zal ik ook niet eens doen. Het is en kan dan ook niet de bedoeling zijn om andere forum leden in gevaar te brengen dat is iets waar ik niet aan me doe. Als ik het niet zeker weet ? dan plaats ik het ook niet simpel toch of niet ?

[Bericht gewijzigd door Herman - Belgie op 9 oktober 2020 00:49:15 (28%)]

knip

[...]Veronica is een geval apart natuurlijk; de onkunde daar was legendarisch.
Zo moduleerden ze 's avonds ook een tijdje met maar 10% in de hoop dan minder storing te veroorzaken... zonder ooit te bedenken dat ze dan net zo goed, en een stuk voordeliger, het zendvermogen zélf konden verminderen.[/quote]

Ik zou wel eens heel erg willen weten , hoe het komt dat je dit weet ? ben erg nieuwsgierig.