Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

Ik ben op zoek naar een hele kleine FO of een setje solid state relais (3 fase) om een actuator heen en weer te kunnen sturen. 2 relais zie ik niet zitten ivm met de slijtage van de contacten. Het gaat maar om een vermogen van 90W wat ik moet schakelen.

Heeft iemand een idee voor een elegante oplossing?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Thevel

Golden Member

Op 23 januari 2021 21:05:14 schreef Arco:
Nee, net andersom... ;) (een scoop probe op een dp10013)

Ik heb ook een dp10013 en ik ken het probleem.
Ik heb in een klein kunststof kastje aan beide kanten 2 female bussen geplaatst.
Nu kunnen er 'normale' male banaanstekers in.

Ik kan er ook een BNC adapter induwen waar ik een probe op kan aansluiten.

Arco

Special Member

Ik had eerst het idee om direct een BNC op de DP10013 te zetten, maar die kan niet eenvoudig open. (schroeven zitten achter de frontfolie... :( )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Vind je het het kleine kastje geen goed idee?

Arco

Special Member

Ja, ik zal eens kijken om zoiets in elkaar te steken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Ik schreef eerder dat ik ook een Micsig DP10013 had maar ik heb een Micsig DP20003 (die kan meten tot 5600V) maar die heeft hetzelfde probleem.
Best wel tevreden met die differential probe!

Op 23 januari 2021 23:42:25 schreef Thevel:
[...]Ik heb ook een dp10013 en ik ken het probleem.
Ik heb in een klein kunststof kastje aan beide kanten 2 female bussen geplaatst.
Nu kunnen er 'normale' male banaanstekers in.

[bijlage]
[bijlage]
[bijlage]Ik kan er ook een BNC adapter induwen waar ik een probe op kan aansluiten.

Welk type doosje is dit?

-
Hubie

Special Member

Ben opzoek naar een kleine X-Y scope om permanent aan mijn panoramaontvanger te hangen.
Vroeger had ik daar zo'n Japanse X-Y CRT 20cm monitor voor uit de dump.
Dat moet 'nowadays'toch een stuk kleiner kunnen?
Even bij Ali gesnuffeld,het goedkoopste alternatief wat ik tegenkwam is dit:https://www.aliexpress.com/i/4000229381487.html
Een complete miniscope er aanhangen vind ik dan weer overkill.
Kan het ook goedkoper c.q.simpeler?
Edit\Een LCD of oled schermpje die het gras en de paaltjes laat zien.
Niet meer dan dat.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

-effe- een kickje, is wat ondergesneewd.

Op 23 januari 2021 23:27:08 schreef henri62:
Ik ben op zoek naar een hele kleine FO of een setje solid state relais (3 fase) om een actuator heen en weer te kunnen sturen. 2 relais zie ik niet zitten ivm met de slijtage van de contacten. Het gaat maar om een vermogen van 90W wat ik moet schakelen.

Heeft iemand een idee voor een elegante oplossing?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Als er een FO is lijkt het handiger die ook voor de richting te gebruiken ?

Nee ik heb nog niets maar moet dit nog gaan maken. Ik heb wel eens ooit hele kleine FO-tjes gezien van een of ander Japans merk maar geen idee welke het waren. Uiteraard kan ik die dan gebruiken voor het omschakelen.
Dus vandaar de vraag of iemand een idee heeft?

[Bericht gewijzigd door henri62 op zondag 24 januari 2021 12:12:44 (12%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 24 januari 2021 00:42:05 schreef Arco:
Ja, ik zal eens kijken om zoiets in elkaar te steken...

Die dingen bestaan gewoon

Gr.F_S

https://de.farnell.com/staubli/67-9536-21/adapter-bnc-stecker-2-4mm-sk…

Alleen als je in het datablat kijkt tot 1000V

Arco

Special Member

Die ziet er inderdaad goed uit...
Heb intussen zelf wat in elkaar gedraaid. Donorbehuizing is een oude RJ45 splitter...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hubie

Special Member

Op 24 januari 2021 12:05:45 schreef Thevel:
[...]Ik zie maar één ingang, hoe wil je hem dan in X-Y modus gaan gebruiken?

Psies. ;-) Zodoende Vandaar kwam ik uit op die duurdere X-Y miniscoop. ;-)

RAAF12

Golden Member

Ik hier ook zo'n ding liggen ben bang dat je dat in de soft moet doen. Als het al kan. Die MPU heeft wel twee A-D converters. Eentje gebruiken ze voor de Y input van de scope.
@Hubie

Ja, dan houd het op. Ik zie mezelf ook geen X input er aan vast knopen!

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 24 januari 2021 18:49:52 (22%)

Hubie

Special Member

Ik ben een noob als het over software gaat,nooit verder gekomen dan wat geklungel in MS/GW Basic,dus dat gaat em ook niet worden. ;-)

Als je even de datasheet bekijkt zie je dat er ook female van zijn.

Gr.F_S

Op 24 januari 2021 23:19:15 schreef F_S:
Als je even de datasheet bekijkt zie je dat er ook female van zijn.
Gr.F_S

Klopt herlemaal
Sorry

Arco

Special Member

Waar vind ik dit soort montagerubbers voor electret kapsels/hoe noemen ze die?
Het leek me een simpel te vinden iets (je ziet ze in bijna elk apparaat waar een electet in zit), maar dat valt zwaar tegen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Zoek maar eens op electret rubber holder.

Gr.F_S

Ik ben op zoek naar onderstaande connector voor een acculader van een fiets. De acculader is van Joycube model SSLC084V42XH. Er zit een draadbreuk in de connector en een nieuwe lader kost tussen de €60 en €70 en dat vind ik zonde van het geld om de hele lader voor zo'n rot plugje op de E-waste hoop te gooien. Het lijkt op een mini Din plug, maar dat is het niet volgens mij. Het ronde metalen deel heeft wel dezelfde 9mm afmeting als van de mini Din. Trouwens een waardeloos ding zo'n kleine connector met een mieters stug en dik snoer er aan. Ik kan niets vinden op Internet over die connector alleen nieuwe laders. Fietsenmaker geeft niet thuis, er zit maar één jaar garantie op de lader zegt hij. De fiets is een E-Energy Future 8, verder een prima fiets opgebouwd uit Bafang onderdelen en eigen merk van de fietsenmaker.

Dit topic is gesloten