Miele vaatwasser aanvoer/afvoer storing G641sc plus

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een account geopend omdat ik in de huidige posts nog niet tot een oplossing ben gekomen, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Ik ben geen ervaren vaatwassermonteur/elektrotechnicus maar ben aardig handig repareer vaker dingen in en rondom het huis. Onze vaatwasser is al enige tijd stuk en inmiddels heb ik eindelijk de tijd gevonden om 'm eens goed open te schroeven. Ik probeer de stappen zo volledig mogelijk uit te leggen.

Wat er aan vooraf ging
Enkele dagen voordat de vaatwasser stuk ging maakte deze tijdens het draaien een tikken geluid, alsof er iets vastzat in een motor oid. Dit bleek later een koffieboon in de afvoerpomp te zijn (punt 8), toen dacht ik het probleem gevonden te hebben maar helaas.

De storing
1. De vaatwasser start zoals normaal;
2. Er wordt water afgepompt;
3. Nieuw water wordt de kabine ingepompt via de inlaat aan de zijkant;
4. Na ongeveer 5 minuten begint het lampje water toevoer/afvoer te knipperen en stopt de vaatwasser;
5. Er staat nu een laagje koud water in de vaatwasser.

Bij opnieuw starten wordt deze laag water weggepompt zoals bij punt 2 en herhaalt het probleem zich zoals beschreven.

Wat ik heb geprobeerd
6. De afvoerslang doorgeblazen + alle slangen onder de vaatwasser, ik hoor geborrel en hoef niet hard te blazen;
7. De aanvoer van water in de wasmachine gecontroleerd door de deur geopend te houden tijdens het draaien (met een theelepeltje het contact "gesloten"). Dit ziet er allemaal normaal uit in mijn onervaren ogen;
8. De afvoerbak leeggemaakt en obstakels verwijdert, hier kwam ik een koffieboon tegen in de schoepen afvoerpomp, verder niets opvallends;
9. De afvoerpomp gecontroleerd door de vlotterschakelaar handmatig omhoog te duwen, deze pompt zolang ik de schakelaar activeer.