Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

Thevel

Golden Member

Koop deze.
Tussen de draad zet je een polyfuse. :)

Die had ik al gezien, zelfs een kennis van me app-te me met het filmpje.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Thevel

Golden Member

Is het kopen van een lege DIN rail behuizing geen idee.
Je kunt er zelf een polyfuse in plaatsen.

PE1PAB

Golden Member

Wie weet hoe de ontbrekend steker heet?
En mogelijk waar het te koop is voor een particulier?
Het is een verloop van een veiligheids-banaan-steker naar normaal banaan.
Heb reeds gezocht op het wijde web, maar ontbreekt me blijkbaar aan de juiste zoektermen.

Fred

Al een mailtje naar Fluke gestuurd?

Bij veel bedrijven waar ik kom hebben ze dat randje gewoon eraf gesneden.

Ik doe dat niet, heb gewone en deze snoeren en hou dat zo.

Ik kan ze ook nergens vinden.
Mag ik vragen waarvoor je ze nodig hebt? Welke banaansocket accepteert nou geen protected pluggen?

fatbeard

Honourable Member

oude, en veel aansluitklemmen...

[Bericht gewijzigd door fatbeard op maandag 8 februari 2021 22:59:57 (64%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 8 februari 2021 22:59:22 schreef fatbeard:
oude, en veel aansluitklemmen...

Ach ja natuurlijk!
Ik was even in de war want gebruik zelf altijd van die afgeschermde banaanstekkers waarvan het afschermdeel naar achteren schuift als je ze in een socket doet die niet voor afgeschermde pluggen zijn bedoeld.
https://hobbyking.com/en_us/4-0mm-banana-safety-plug-kit-4pc.html

PE1PAB

Golden Member

Neen, geen mailtje naar Fluke gestuurd, nooit aan gedacht.
Hoewel dat eigenlijk wel logisch zou zijn, meteen naar de bron.
Probeer dat dus alsnog.
Ga zeker even naar alternatieven kijken, die zullen prijstechnisch waarschijnlijk beter scoren.

En wat betreft gebruik, ik vind deze set meetsnoeren prettig werken.
Past nu alleen op mijn Fluke, en soms is het prettig om een wijzerinstrument te gebruiken.

Dank allen

Op 9 februari 2021 13:25:25 schreef PE1PAB:
Ga zeker even naar alternatieven kijken, die zullen prijstechnisch waarschijnlijk beter scoren.

Fluke kennende betaal je dan €10 per stuk ofzo :)

fatbeard

Honourable Member

Wij hebben op de zaak enkelrijige 50mil (1.27mm) male SMT headers nodig, in 5 en 3 pins; pinlengte is niet kritisch (tussen 2.5 en 7.5mm). Zoiets als dit dus (plaatje is geleend van Farnell):
https://nl.farnell.com/productimages/standard/en_GB/1099569-40.jpg
Gaat om enkele duizenden (verhouding 2:1) voor productie, dus losse en 40/50 pins deelbaar zijn niet echt een oplossing.
Farnell en consorten hebben alleen losse, de grote makers (Samtec, Oupiin, e-tec en Harwin) kunnen pas eind april leveren en dat is te laat...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 6 februari 2021 17:45:12 schreef Peter_dtn:
Weet iemand waar ik een doorverbinding stripje kan kopen voor een HP voeding. Het stripje maakt verbinding tussen de output en de sense ingang. Er zijn er 2 nodig maar ik heb er helaas maar 1..

Dank !

[bijlage]

Een paperclip werkt ook prima!

@fatbeard Al bij TE gekeken? AMPMOD of MOD II headers.
Zoiets
https://www.te.com/usa-en/product-1241150-5.html

De prijs is natuurlijk bizar (is wel gold plated), maar met het nummer kom je misschien verder bij distributeurs.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat is in ieder geval factoren goedkoper als op de TE site!
In china is het nog veel goedkoper. Maar ja, dan heb je het nog niet hier.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Hugo Welther

Moderator

Op 8 februari 2021 21:43:53 schreef PE1PAB:
[bijlage]
Wie weet hoe de ontbrekend steker heet?
En mogelijk waar het te koop is voor een particulier?
Het is een verloop van een veiligheids-banaan-steker naar normaal banaan.
Heb reeds gezocht op het wijde web, maar ontbreekt me blijkbaar aan de juiste zoektermen.

Fred

Deze?
https://i.ebayimg.com/images/g/vpQAAOSwMOxdA13Z/s-l64.jpg
eBay: male to male 4mm banana

https://www.ebay.com/itm/No-Wires-4MM-Male-to-4MM-Male-Bullet-Banana-P…

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
fatbeard

Honourable Member

@henri62:
Dat zijn 100mil headers (gelet op de prijs van massief goud), die gaan niet passen.

@Arco:
Klopt, maar die liggen los in een doos: niet echt niet handig voor serieproduktie van 2000 printen met 2 stuks 5p en één 3p.
Bovendien hebben ze maar 2 dozen van 500 stuks 5p (3p niet bekeken)...
Zoals ik al zei: Farnell en consorten hebben ze alleen los (en niet in de aantallen die we nodig hebben), we zoeken eigenlijk de tape and reel (of tube) uitvoering.

AliE heeft wel verschillende aanbieders van lange strips (40 of 50p), ik heb ze alleen niet gevonden in 3 of 5p.
Die kunnen er met een week of twee zijn, maar dan moet je ze eerst nog in stukjes knippen en zit je alsnog met losse connectortjes op een hoop...

[edit]
We zullen geduld moeten hebben, vrees ik.
Of iemand moet nog een heldere ingeving hebben...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
bprosman

Golden Member

Weet iemand waar ik een kast kan krijgen , ca 300mm x 300mm, iets als deze maar minder diep ? De meeste die ik kan vinden zijn te diep (100mm of meer).
Mag ook (slagvaste) kunststof zijn :

https://www.automation24.nl/e-box-rittal-kx-1555-000-300-x-300-x-120?p…&

Overigens zijn deze Rittal kasten wel heel prettig geprijst.

[Bericht gewijzigd door bprosman op vrijdag 12 februari 2021 08:42:40 (10%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 8 februari 2021 21:43:53 schreef PE1PAB:
[bijlage]
Wie weet hoe de ontbrekend steker heet?
En mogelijk waar het te koop is voor een particulier?
Het is een verloop van een veiligheids-banaan-steker naar normaal banaan.
Heb reeds gezocht op het wijde web, maar ontbreekt me blijkbaar aan de juiste zoektermen.

Fred

Staubli heeft deze in zijn assortiment. Bij Conrad verkopen ze ook veel van Staubli. Staubli is best prijzig maar oerdegelijk. Wij hebben deze in gebruik.

https://www.staubli.com/nl-be/connectors/test-and-measurement/products…

[attachment=3]

Tidak Ada

Golden Member

Weet iemand ergens messing hamerslag of 'stuco' blik van 0,4-0,6mm te krijgen?
Ik moet een stuk hebben van 350×45mm hebben.
't is voor het Edge Lit klokje.

Voorbeelden, helaas alleen in aluminium:

Hamerslag

Stuco (heeft mijn voorkeur)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 13 februari 2021 15:05:18 (28%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik zoek nog een spotgoedkope asklem voor in de bankschroef, zo'n soort ding:

Zoiets moet je toch wel op Ebay of AliExpress kunnen vinden voor €5? Ik zoek een metalen uitvoering.

Tidak Ada

Golden Member

Moet die speciaal verticaal zijn?

Als het horizontaal ook kan, vind je HIER waarschijnlijk wel wat tussen.

Het enige probleem is dat de magneten wel eens loslaten doordat de lijm uit is gedroogd. Ik zou er ook liever neodymium magneten in zien.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Weet iemand waar ik een kast kan krijgen , ca 300mm x 300mm, iets als deze maar minder diep ? De meeste die ik kan vinden zijn te diep (100mm of meer).

100mm is al heeel erg plat voor dit soort kasten, nog platter zul je niet (gauw) vinden...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten