Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
dus leek mij dat meterkastverlichting wel een goed idee.
maar ik wil dus weten hoe die overschakeld.
of ik doe t met een relais, maar ik heb geen idee welk/wat.
heb maar 1 keer met relais gewerkt dat was in de schemerschakelaar van velleman.
EDIT: hebben relais ook iets van een typenr ofzo? of moet ik dan gewoon vragen om een relais dat met zoveelzoveel omschakeld?.
ik ga ff tekenen hoe ik het met een relais wou doen, dan wil ik graag jullie mening horen, en welk relais ik moet nemen.
en ik wil weten hoe die meterkastverlichting aan te passen.
dan kan ik kiezen voor het beste alternatief.
kunnen jullie me helpen?
(ja want ik heb al aardig wat hulp gehad, bedankt alvast<maar ik heb vrees ik meer nodig)
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op ]
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
iets in deze richting zt ik te denken:
220 ohm both___ LED
.|___|-->|-.
| |
.-------o ___ LED'--------------.
| ||___|-->|- |
| .-. |
.--------------o ( X ) 1500uF |
| | '-' |
| | | +[/ |
| | + | '--[|---. |
| .---o-->|--o-------)----. [\ | |
| | | | | | |
| | '--|<-------)--)---' o----o-------|
| | | | | | |
| .-. | | o-------- |
| ( G )fietsdynamo | | | | zoiets dacht ik.
| '-' | | | |
| | | | | excuses voor onduidelijk tekenwerk
| '----.->|-------' | | |
| | | | zet het zelf duidelijker neer
| '-|<----------o---' | in dat geval
| | en als dat dan klopt zeg ik het wel
| | | alvast bedankt
| ------. | |
| / | | |
o------o o _ ---)------' |
| |( | |
| |( | |
| |(__. | + | |
| | '---------||-------------'
| | |
'------------'
2x1,2V serie
(created by AACircuit v1.28.5 beta 02/06/05 www.tech-chat.de)
Lucky Luke
ik doe denk ik die meterkastverlivhting. heeft iemand enig idee hoe ik die niet op de beltrafo (8V) maar op mn fietsdynamo kan laten werken? (0-9V)
en zo dat ie overschakeld als mn dynamo onder de 4,8V komt?
EDIT: en waar zet ik mn voorlicht? paralel aan die LED's?
trekt die transistor dat?
of word dat een eenmalige verwarming?
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op ]
Lucky Luke
moet ik gewoon een zwaardere transistor nemen en maakt het verder niet uit?
en dan mn voorlamp paralel met de led's?
of moet er nog wat meer veranderd worden?
Er heeft zo eens iets in elektuur gestaan, misschien kan iemand dat eens opsnorren? Jaren '90 denk ik.
Lucky Luke
The Force
May The Force be with you...
Lucky Luke
heeft iemand dat elektuurschema?
als is het nu met dat zomerweer niet meer zo dringend (ik fiets nu niet meer in het donker) het zou wel gaaf zijn voor volgende winter...
maar ik vrees dat ik me nu vooral op het (voorberieden van) mijn plintmod moet gaan storten.
Lucky Luke
klein is fijn
Moderator
Op 5 april 2005 13:17:43 schreef Lucky luke:
kan iemand me mischien voor de volgende winter aan dat elektuurschema kunnen helpen?
Tijd genoeg dus.
* klein is fijn zal vanavond eens kijken in de verzameling elektuurs op de electroclub...
Lucky Luke
Op 5 april 2005 13:52:17 schreef klein is fijn:
[...]* klein is fijn zal vanavond eens kijken in de verzameling elektuurs op de electroclub...
daar is ik dan zeer dankbaar voor, weet klein is fijn het zo tegen november hier te posten? of houd klien is fijn dan winterslaap? 
klein is fijn
Moderator
Klein is fijn houd dan een winterslaap, ik zal eens kijken of ik iets vanavond kan vinden, dan mail ik het morgen wel.