Joszs
Eindelijk mijn site doet het http://home.concepts.nl/~pc106181/Jos/Index.html
Als je het IP adderes niet weet:
Neem Knoppix(Linux op een CD-tje zonder te instaleeren( voor 5 euro of zo op: www.kooplinux.nl)
for ((NAME3 =0;NAME3 <= 255;NAME3++));do for ((NAME2 =0;
NAME2 <= 255;NAME2++));dofor ((NAME = 0;NAME <= 255;NAME++));
do ping -q -c 1 -b -r 10.$NAME2.$NAME.255& > /dev/null;
done; done | dd of=Scan$NAME3.txt ;echo "scanning
Nr:"$NAME3\.\*\.\*.\* done > /dev/stderr;done
dus zonder Enters
Duurt best wel lang denk heb hem met kleine waarden uitgprobeert
Het is dus ook nog wel ff de moeite om de ip adderessen uit te zoekken want sommige series worden allen voor internet gebruikt en andere alleen voor netwerken
genereert zo 255 bestanden met text ik zou proberen te zoeken op 0% paket lost oid
en zou het ook ff in een aparte dir doen:
mkdir Scan
cd Scan
zoeken met grep voor info:
man grep
Sucses
Joszs
[Bericht gewijzigd door Joszs op ]
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Hans,
- Sluit het webcontrolboard via de serieele kabel aan op de PC.
- Op de cd staat een programma "connect.exe"
- Ga naar de tab <Serial> en doe "open"
- Druk op het bord toets T0 en Reset in.
- Laat Reset los maar laat T0 ingedrukt.
- In het programma connect.exe verschijnt nu het setup menu van het bordje, hier kun je ondermeer het IP adress instellen.
- Laat T0 los.
Dit hele verhaal staat ook ergens op de CD.
Joszs,
Voor het scannen van netwerken kun je ook nmap gebruiken.
Heren, bedankt!
ga het vanavond gelijk proberen.
Een zetje in de goede richting is altijd heel prettig.
Hans de Lang
Roland,
het programma connect.exe staat niet op mijn CD, net zo min als een beschrijving. Er is wel een folder ET_WEB51, maar die is leeg. Zou ik een copy van jou kunnen krijgen?
Heb NMAP geinstalleerd en laten scannen op 192.168.*.*. Behalve mijn 2 andere PC's wordt het bordje niet gevonden.
Er zit een "rechte" kabel tussen de switchbox en het bordje.
Heb met de knoppen RESET en PSEN wel verbinding kunnen krijgen via rs232 met FLIP en de atmel kunnen uploaden. Joepie! Nu heb ik een hex file die ik moet converteren naar een asm. Kan dat met bascom?
Voordat dit topic alleen over software gaat. Mijn bedoeling met dit bordje is mijn modelspoorbaan te kunnen besturen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hans de Lang
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Heb met de knoppen RESET en PSEN wel verbinding kunnen krijgen via rs232 met FLIP en de atmel kunnen uploaden. Joepie! Nu heb ik een hex file die ik moet converteren naar een asm. Kan dat met bascom?
Hans,
Hex kun je niet converteren naar asm met bascom.
Dit bordje wordt niet echt ondersteunt door bascom. Weliswaar zou je met de 8051 versie van bascom code kunnen schrijven die op dit bordje werkt, maar dan mis je nog het hele tcp/ip verhaal en het interfacen met de netwerkchip.
Daarnaast heb je uiteindelijk alleen maar 1 vrije 8 bits poort op dit bordje, eventueel zou je de LCD poort ook nog kunnen gebruiken, echter alles moet direct in assembly geprogrameerd worden.
Zoals in mijn engelse reply naar futurlec ook al stond is het bordje op zich goed, maar de documentatie is niet duidelijk en gedeeltelijk niet van toepassing. Omdit bordje te kunnen programmeren zul je je moeten verdiepen in 8051 assembly en het poolse web51 project, iets waar ik op dit moment mee bezig ben.
Het programma en de documentatie staat wel op de cd, volgens mij in de "sharon" directory.
Ik heb contact gehad met de mensen achter de Poolse website en zij weten niets van het futurlec board en kunnen / willen je verder niet helpen.
Een andere bordje dat ik ook van futurlec heb is de volgende:
Deze wordt wel volledig ondersteund in Bascom, en je hebt 3 x 8 bits i/o vrij, mi beter geschikt voor een treinbesturing.
Roland,
helaas komt een folder sharon niet op mijn cd voor.
Ik heb met search naar file's en naar tekst grondig gezocht.
Wij hebben 2 totaal verschillende cd's ben ik bang.
Hans de Lang
Roland van Leusden
Ik mail je de boel van het weekend wel, wanneer heb jij trouwens het hele spul besteld ? Misschien heb je een nieuwere CD, ik had 't bord namelijk al voor dat het op de futurlec website stond ...
Roland,
alvast hartelijk dank! Ik zal je vanavond mijn thuis e-mail doorgeven, want op het werk kunnen geen exe files binnenkomen.
Hans de Lang
In het kader van jullie projectjes heb ik een vraag.
In een ontwerp heb ik een kombinatie van een pic16F877A, een realtek RTL8019AS een Eprom 24C64.
Gezien ik 2 voedingen nodig heb, 5V voor de schakelingen en nog 3V voor een extra module heb ik de 24V eerst naar 9V gebracht met een geschakelde voeding en dan naar de nodige spanningen met de traditionele componenten.
Het fenomeen doet zich nu voor dat de pic blijkbaar wel wilt werken maar zijn communicatie tussen de PIC en de NIC niet. Het wilt wel werken als de voedingspanning zodanig zakt dat er eigenlijk maar 3V meer overblijft.
Zijn er suggesties?
gradtje
Ja... en toen ?
Jaaaaa man !!
Ik heb hem inmiddels ook al gebouwd, hij werkt nog niet helemaal zoals het hoort (de soldeer is nog niet afgekoeld ook
), maar als dit doet wat het beloofd, gaat dit erg leuk worden.
Waanzinnig bedankt voor de link !
More to come...
Op 7 november 2004 14:25:03 schreef Jeroen Boere:
http://www.janw.easynet.be/pic18f452.htmldit kwam ik vorige week tegen
ziet er veel belovend uit
sven
pointers don't kill programs, programmers kill programs
Op 25 november 2004 22:35:21 schreef Danny Dela Ruelle:
In het kader van jullie projectjes heb ik een vraag.
In een ontwerp heb ik een kombinatie van een pic16F877A, een realtek RTL8019AS een Eprom 24C64.
Gezien ik 2 voedingen nodig heb, 5V voor de schakelingen en nog 3V voor een extra module heb ik de 24V eerst naar 9V gebracht met een geschakelde voeding en dan naar de nodige spanningen met de traditionele componenten.
Het fenomeen doet zich nu voor dat de pic blijkbaar wel wilt werken maar zijn communicatie tussen de PIC en de NIC niet. Het wilt wel werken als de voedingspanning zodanig zakt dat er eigenlijk maar 3V meer overblijft.
Zijn er suggesties?
je moet alle logische niveaus opt het zelfde niveau gebruiken. Ofwel dus door je nic & pic op 3V te laten werken, ofwel dmv omzetters
PIC en NIC werken op 5V, die 3V heb ik voor een module nodig en hangt er op dit moment nog niet aan. Ik heb wel nog enige foutjes gevonden ivm ontkoppeling en een lus in de 5V en de massa (weliswaar door de PIC veroorzaakt) maar dat is nu verbeterd. De PIC lijkt wel te werken maar de data tussen PIC en NIC is niet begrijpbaar door de PIC. Bij 3V doet hij het wel, wat vreemd is want de NIC zou eigenlijk niet mogen kunnen werken op 3V. Ik zit nog altijd met het probleem.
Leuke projecten! Mijn vingers jeuken om zoiets ook eens te proberen.
Serieuze vraag uit interesse!!:
Zijn er ook praktische toepassingen bekend van dit soort bordjes of is dit alleen leuk voor hobbyisten? Waarom een microcontroller webserver, er zijn bijvoorbeeld ook al zeer kleine PC bordjes....?
Roland van Leusden
Waarom een microcontroller webserver, er zijn bijvoorbeeld ook al zeer kleine PC bordjes....?
Min plan is om verlichting / alarminstallatie / server
er mee te schakelen.
Zo'n klein PC boardje kost al meer dan het webcontrolboard, en dan moet er nog geheugen / cpu / hd bij. Daarnaast gebruikt het ook nog meer stroom, mijn webcontrolboard gebruikt nog geen 2W. Voor iets dat 24/7 aanstaat is dat wel belangrijk.
Mijn overweging voor een dergelijke webserver t.o.v. een pc webserver was, dat naar mijn idee een pc webserver veel makkelijker het slachtoffer wordt van hackers.
Hans de Lang
Poels Design
Join the party en become famous !Bezoek ook eens : www.lucpoels.nl
Wel eens aan domotica gedacht ?je hele huis besturen op afstandsbediening, lampen, verwaming, zonnescherm
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 7 april 2005 22:03:38 schreef Poels Design:
Wel eens aan domotica gedacht ?je hele huis besturen op afstandsbediening, lampen, verwaming, zonnescherm
Ten eerste:
Van harte 
ten tweede:
dit topic is al 5 maanden dood... dus ik denk niet dat iemand nog wat aan je reactie hebt.
gradtje
Ja... en toen ?
Hmm er is weer leven hier 
Ik heb http://www.janw.easynet.be/pic18f452.html gebouwd en gedebugged.
Jan heeft zelf ook nog wat aanpassingen gedaan en het werkt nu
de aanpassingen zijn op de pagina meegenomen.
Ik kan inmiddels een ledje aan en uit schakelen middels een webpagina.
Stelt natuurlijk niet zoveel voor, maar de basis is er en dat is verreweg het belangrijkst. De rest kan iedere pic-programmeur er wel inbakken.
Jeroen Boere
dan houd ik het topic toch open 
je controller/node draaid nu op 10MBit ?
en je moet de webpagina OP die controller bezoeken om te kunnen sturen ?
gradtje
Ja... en toen ?
Ja een kleine webpagina heeft een aan en uit knopje, klik erop en het ledje gaat aan, cq uit.
Ben nu bezig het ding een I2C geheugen te geven zodat er wat meer data in kan en de webpagina`s niet voor lange programmeertijden gaan zorgen.
Het is gewoon leuk en goedkoop, hoewel de PICNIC ongeveer dezelfde features heeft.
Zeer boeiende site gradtje. Ik heb deze (en de topic) direct in mijn bookmarks gezet. Als mijn contract over een ruime maand is afgelopen wil ik hier wel eens aan beginnen 
Een vraag: ISA slot -> waar heb je deze vandaan? gesloopt van oud moederbord?
Jeroen Boere
Op 7 april 2005 23:27:52 schreef Parcye:
Zeer boeiende site gradtje. Ik heb deze (en de topic) direct in mijn bookmarks gezet. Als mijn contract over een ruime maand is afgelopen wil ik hier wel eens aan beginnenEen vraag: ISA slot -> waar heb je deze vandaan? gesloopt van oud moederbord?
volgens mij heeft conrad die gewoon in zijn ass. zitten 
gradtje
Ja... en toen ?
Op 7 april 2005 23:27:52 schreef Parcye:
Zeer boeiende site gradtje. Ik heb deze (en de topic) direct in mijn bookmarks gezet. Als mijn contract over een ruime maand is afgelopen wil ik hier wel eens aan beginnenEen vraag: ISA slot -> waar heb je deze vandaan? gesloopt van oud moederbord?
Ja van een oud moederbord, wel een hele klus moet ik zeggen, dus als je voor niet teveel geld een ongesoldeerde kunt krijgen zou ik dat doen 
Ter Info; Probleem 5V en 3V is blijkbaar opgelost en zal waarschijnlijk een massaprobleem zijn geweest. Ik heb de print hertekend en er een massalaag bijgelegd (4 lagen printje) en het blijkt nu wel te werken. Voor mij nog moeilijk te vatten omdat ik bij wijze van proef op de originele print al verschillende massadaden had bijgelegd.
Groetjes nog
ymoona
voor hobby elektronica projecten => http://ymoona.com/wiki
microchip heeft ook een ic uitgebracht. voor ethernet naar SPI
ENC28J60
http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&no…
iemand al ervaring mee? en weet iemand hoe ik hier aan kan komen als student zijnde?