Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

Ik ben op zoek naar een leverancier die mij een stuk of 20 contact busjes kan verkopen (zonder absurde verzendkosten of levertijden van een half jaar) van de AT of DEUTSCH compatible type: AT62-201-1631. Farnell levert wel de nickel plated contacten maar niet de gold plated die ik dus moet hebben. Wel DEUTSCH maar geen voorraad

Ik denk dat de DEUTSCH connector busjes deze zijn: 1062-16-0144. Die moeten dus geschikt zijn voor pin diameter van 1.6 mm.
Daar ben ik ook door schade en schande achter gekomen dat er dus verschillen in zitten. Zit nu met 30 stuks busjes die niet passen (te klein).
Wire diameter bij voorkeur: 0.5mm2.

Farnell/RS/Digikey/Mouser: geen voorraad. Gewoon hopeloos dus.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
fred101

Golden Member

Op 25 mei 2021 16:45:02 schreef Arco:
Mmm, messing noten... :9
Dat ziet er wel goed uit, alleen jammer dat er aan de maatomschrijving geen touw is vast te knopen (tekening klopt ook niet.)

Ik zou moeten weten hoe hoog het gladde deel van de moer is (dat zou ideaal zijn als dat ~printdikte zou zijn...)

Als het er niet teveel zijn wil ik voor jou zo'n ding wel afdraaien op PCB dikte

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Arco

Special Member

Dank voor het aanbod, maar 't is voor productie... ;)
Ik heb toch nog wat gevonden: https://nl.aliexpress.com/item/1005002512455365.html?spm=a2g0o.product…

Er staat bij dat ze soldeerbaar zijn, maar aan de foto te zien twijfel ik daaraan (ze glimmen nogal chroom-achtig...)
Zal er maar eens 100 bestellen.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Thevel

Golden Member

Zal er maar eens 100 bestellen.

Ik zie nergens uit hoeveel stuks een partij bestaat...

Arco

Special Member

Er staat "Partij (100 stukken) "
(hoeveel hele erbij zitten staat er niet... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hihi. Die dubbele bodem/grap vertaalt ook gewoon uit het engels.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 26 mei 2021 00:46:29 schreef henri62:
Ik ben op zoek naar een leverancier die mij een stuk of 20 contact busjes kan verkopen (zonder absurde verzendkosten of levertijden van een half jaar) van de AT of DEUTSCH compatible type: AT62-201-1631. Farnell levert wel de nickel plated contacten maar niet de gold plated die ik dus moet hebben.

Heb je al iets gevonden?
Ik heb misschien wel een paar, weet niet of je dit precies bedoelt,
maar is voor 1,6 mm pin en kontakten gold plated.

Twee soorten bevestiging.

Thevel

Golden Member

Mijn collega wil voor renovatie van oude Heatkit apparaten een assortiment oude weerstanden hebben.
Zijn zulke oude weerstanden, nieuw of NOS nog te koop?

fatbeard

Honourable Member

Ik zou alleen de NOS variant wel nameten, die dingen willen nog wel eens verlopen, en soms wel een heeeeeel end...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Herkent iemand deze FET/transistor is een injector driver in een Bosch Ecu.

[Bericht gewijzigd door Paul Welther op vrijdag 28 mei 2021 12:08:31 (13%)

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Thanks, wel grappig op die site verwijzen ze naar een nummer V3040, en dat is weer gangbaar ISL9v3040 die zitten o.a. in een BMW ecu.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Arco

Special Member

Op Ali wel goedkoop te vinden, maar de kwaliteit da's een gok.
https://nl.aliexpress.com/item/4000703822699.html

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 28 mei 2021 09:45:50 schreef Thevel:
[bijlage]Mijn collega wil voor renovatie van oude Heatkit apparaten een assortiment oude weerstanden hebben.
Zijn zulke oude weerstanden, nieuw of NOS nog te koop?

Koolcomposiet, is overal wel te vinden in restpartijen.

Ik heb er nog een stapeltje van 100 Ohm die ik alleen maar gebruik om aan mensen te demonstreren hoe brandgevaarlijk ze zijn.

Arco

Special Member

Ik zou die composiets niet meer gebruiken, ook al staat het nog zo mooi. ('t gaat mij op de eerste plaats om de goede werking)
Beter een moderne variant nemen die daarop lijkt.

(een kapotte Rifa vervang je toch ook niet door een nieuwe Rifa?)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

@Hoeben: Als je er van 100k had, kon je ook demonstreren hoe ver ze verlopen ;-)

Er zijn gloednieuwe koolcomposietweerstanden te koop dacht ik. Zien die er anders uit?

@Arco: er zijn helaas hele volksstammen die dat doen...

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 28 mei 2021 13:24:46 (17%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fatbeard

Honourable Member

Die zien er principieel hetzelfde uit, alleen de body kan een andere kleur hebben (meer materiaalkeuze vandaag de dag).

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Mijn collega wil voor renovatie van oude Heatkit apparaten een assortiment oude weerstanden hebben.
Zijn zulke oude weerstanden, nieuw of NOS nog te koop?

De weerstand op de foto lijkt me een ongebruikt exemplaar die niet uit een oud apparaat komt.
Zijn de weerstanden die hij nodig heeft (allemaal) hetzelfde?
Dit is namelijk een geperste kool composiet weerstand.
Weerstanden uit oude apparaten kunnen ook koolfilm of metaalfilm exemplaren zijn.
Die hebben allemaal zo hun eigen voordelen en nadelen.

Anoniem

Op 28 mei 2021 13:23:24 schreef Arco:
Ik zou die composiets niet meer gebruiken, ook al staat het nog zo mooi. ('t gaat mij op de eerste plaats om de goede werking)
Beter een moderne variant nemen die daarop lijkt.

(een kapotte Rifa vervang je toch ook niet door een nieuwe Rifa?)

Bij restauratie, iets heel anders dan reparatie is de authenticiteit vaak belangrijk.
Een old-timer auto die opgelapt is met polyesterplamuur verliest veel van zn waarde.

Stof tot nadenken: die oude apparaten zijn toch maar mooi 70 jaar oud geworden met die archislechte componenten en nog steeds gewild,.

Veel moderne apparaten met prima weerstanden en condensatoren liggen al na 10 jaar of eerder op de schroothoop.

Een old-timer auto die opgelapt is met polyesterplamuur verliest veel van zn waarde.

Moet je ook met lood / tin doen, deden veel autofabrikanten tijdens de productie destijds al.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Sine

Moderator

Alsof je dat verschil ziet onder de laklaag?

Anyhoo, we dwalen af geloof ik.

Bestaan er dan geen weerstanden die eruit zien als "oude" maar gewoon moderne varianten zijn? Retro look is volgens nog steeds wel in.

maartenbakker

Golden Member

Mogelijk sommige composietweerstanden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

Op 28 mei 2021 17:09:27 schreef grotedikken:
[...]

Stof tot nadenken: die oude apparaten zijn toch maar mooi 70 jaar oud geworden met die archislechte componenten en nog steeds gewild,.

Composietweerstanden halen vaak die 70 jaar nog wel, behoudens soms de wat hogere waardes. Als het meezit in elk geval. Veel papiercondensatoren niet, RIFA's zeker niet. Het slechte zit hem ook in de onvoorspelbaarheid van de levensduur. Op zo'n RIFA staat dat hij 56 dagen meegaat onder zware klimaatcondities. Bij de meeste andere componenten slaan de ontwerpers daar niet zoveel acht op, maar bij dat type condensator is dat ongeveer de enige zekerheid die je krijgt. Hij kan na 57 dagen in principe stuk zijn. In de praktijk meestal 5 tot 35 jaar. 35 jaar zou soort van acceptabel kunnen zijn volgens jouw redenatie maar 5 jaar is nog steeds krap.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit topic is gesloten