Onwetendheid?

Op 24 juni 2021 16:48:16 schreef grotedikken:
[...]
Van zodra je iets vies ruikt spring dan uit die draaimolen. Voor je het weet ben je gestikt ;-)

Gij zijt een olijke kwapoets. ;)

High met Henk

Special Member

Wel degelijk:

Heb het meermalen bij ons op de bootjes gehad afgl. Jaar.

Accomodatie of machinekamer niet meer toegankelijk vanwege de lucht dan.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 24 juni 2021 13:26:14 schreef HVinduction:
Ik studeer zelf Chemie en het H2S ontstaat uit het zwavelzuur (ontleding) en heeft de geur van rotte eieren.

't is eerder omgekeerd. rotte eieren ruiken naar H²S, omdat er nu eenmaal H²S inzit.

Op 24 juni 2021 13:26:14 schreef HVinduction:
De exacte giftige werking van H2S is niet bekend maar waarschijnlijk heeft het interactie met zwavelbruggen van enzymen.

dat staat zo al jaren op wiki,
toch is de kans groot dat het net hetzelfde doet als CO en HCN. zuurstoftransport via de hemoglobine onmogelijk maken.

Op 25 juni 2021 00:40:46 schreef kris van damme:
toch is de kans groot dat het net hetzelfde doet als CO en HCN. zuurstoftransport via de hemoglobine onmogelijk maken.

Ik zie:

The human body produces small amounts of H
2S and uses it as a signaling molecule.[11]

Ik denk dat het daar misgaat.

De normale functie is dan iets als: "Je hijgt te veel, ga maar wat rustiger ademhalen". En als je dan van buiten 100x de in zo'n situatie gebruikelijke dosis krijgt dan overruled dat dus het normale: "altijd blijven ademhalen".

Mijn voorbeeld van dat het met "regulering ademhalen" te maken heeft is puur een voorbeeld. Ik heb geen enkele hint dat het daar ook daadwerkelijk mee te maken heeft, anders dan dat het gevolg: "je gaat dood" hetzelfde is. De kern is: Het maakt niet zo veel uit WAT het reguleert, maar wat er ook gereguleert wordt, als je de regeling compleet de hoek in stuurt door externe toediening, dan gaat het al snel fout.