Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 7

Dit topic is gesloten

Een dichtbijfoto gaat je weinig helpen vrees ik. De uitbloeding is er reeds af. Urethan 71 lijkt me volgens de specs het beste. Klopt dat?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Arco

Special Member

Ik gebruik meestal CPL van Electrolube, da's indien nodig met IPA weer op te lossen. (urethaan niet)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hopelijk heeft hier iemand een 'aha' momentje, voor een project gebruik ik enkele Servo motoren (iHSV57-30 serie). De aansturing heeft een header met spring loaded contacten om kabels in te prikken. Ik ben nu naarstig op zoek naar welk type header dit is en of hier ook direct PCB female varianten voor bestaan.

Bijgevoegd een fototje van de aansluiting. Het gaat om de groene headers met het oranje blokje bij elke aansluiting dat je indrukt om de kabel erin te kunnen klemmen. Pitch is 2,54mm. Het liefst wil ik het juiste type header erop gebruiken ipv een losse 2.54mm pin header die ik erin frut (in het ergste geval print ik daar met de 3d printer een matchende vorm omheen).

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!

Schot in de roos! Hartelijk dank, na even zoeken op de website ben ik erachter dat dit inderdaad Phoenixcontact FKC connectoren betreffen! :-)

Zegt die AVR: Dat Pic je toch niet?!

Ben op zoek naar 3x Ultra-Fast-Recovery Rectifier Diodes

  • D5 RN3Z
  • D6 RN2Z
  • D4 FMB26L

Waar kan ik deze of vervangende dioden het handigst kopen? Op Digikey.nl gekeken maar best ingewikkeld.

Arco

Special Member

De RN2/3Z kun je vervangen door een standaard fast diode als de UF5407...
De FMB26 door een zware vergelijkbare Schottky diode.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Wie weet waar ik de volgende IGBT kan krijgen of een equivalent hiervan? SGL160N60UFD. Helaas zijn deze "ontploft" nadat een losgeraakt onderdeel sluiting maakte in de smps. Ik heb al aardig lopen zoeken maar ik kan hier geen 1 op 1 vervanger voor vinden, iemand een idee?

Ik ben op zoek naar de 3N25100.
Een betrouwbaar adres kan ik niet vinden alleen Ali en Ebay en dat vertrouw ik niet. Het mag zeker geen neponderdeel zijn

buckfast_beekeeper

Golden Member

Farnell volgens deze datasheet zijn beide equivalent. Voor de T220 versie bij mouser deze.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
maartenbakker

Golden Member

Sterker nog, ze zijn niet equivalent, maar 3N25100 is de marking code voor de IPB17N25S3-100 èn IPP17N25S3-100 dus afhankelijk van de behuizing kies je een van die types.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ah, OK dankjewel! Dan ga ik de fetjes bij Mouser bestellen

fatbeard

Honourable Member

Vanmorgen deed de verlichting (LED-buis) boven het aanrecht het niet meer.
Na alle andere oorzaken te hebben uitgesloten het ding toch maar even opengemaakt en even geroken: onmiskenbaar ontsnapte zwarte rook.

De (zo te zien step-up) controller was geexplodeerd...

Het merendeel van het dakraam heb ik teruggevonden en ik kom op het type OB5628JP uit, maar heb geen idee of, en waar dat te koop is...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

ik zou verwachten dat dit een gelijkgerichte-230V voedingscontroller is. Deze met een geintegreerde stroom-terugkoppeling. Niet: "step up". Gewoon omdat ie een pootje mist.

[Bericht gewijzigd door rew op dinsdag 26 oktober 2021 10:13:45 (11%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

't Is in ieder geval een IC van On-Bright Electronics: https://www.on-bright.com/en/index/about/index.shtml

Omschrijving: https://www.on-bright.com/en/index/product/detail/cid/78/id/232.shtml

[Bericht gewijzigd door Arco op dinsdag 26 oktober 2021 10:31:31 (29%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
flash2b

Special Member

Check mijn link 2 reacties hierboven, daar zijn ze verkrijgbaar dus het antwoord is gegeven.

fatbeard

Honourable Member

Waarvoor dank!

Voor de belangstellenden: dit is het 'schema' van een 18W LED TL-vervanger.

Er is ruimte op het printje voor een bleeder over die 6u8, maar die zit er dus niet op. Wèl 105° elko's...
Er bleek één van de 48 secties LEDs te zijn doorgebrand, of dat de oorzaak van de geëxplodeerde driver is of het gevolg ervan weet ik nog ff niet.

[Bericht gewijzigd door fatbeard op dinsdag 26 oktober 2021 14:17:13 (93%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

OK. Step down dus en idd op de (gelijkgerichte) 230V.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik ben opzoek naar een low cost BMS voor een Lithium accu van 21,6v/5Ah. Ik wil hooguit 5A uit de accu trekken.

[Bericht gewijzigd door necessaryevil op zaterdag 30 oktober 2021 01:26:02 (71%)

Aliexpress, zoeken op "6s bms". Je zal veel exemplaren vinden die dan meer stroom kunnen, maar dat is niet erg.

[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 30 oktober 2021 04:00:43 (56%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 30 oktober 2021 03:59:49 schreef rew:
Aliexpress, zoeken op "6s bms". Je zal veel exemplaren vinden die dan meer stroom kunnen, maar dat is niet erg.

Het probleem is dat ik er (te)veel vind op Aliexpress, maar niet weet of ze veilig zijn!

Sparky wist in een ander topic een aantal m.i. prima uitziende BMSen te linken. Ik geloof dat het daar om 7S exemplaren gaat, jij hebt 6S nodig. Zelfde merk zoeken. (soms in de advertentie 6S aanvinken soms een ander artikel in dezelfde winkel) .

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Voor de herstelling van een professionele Soehnle weegschaal ben ik op zoek naar HY3102 ADC ic. Iemand die weet waar ze te bestellen zijn? Of als er een alternatief mogelijk is?

Dit topic is gesloten