Op 17 oktober 2021 20:33:08 schreef Fantomaz:
Hallo mensen,
Ik was bij mensen die naar verluid de douche niet konden gebruiken ivm gevaar voor elektrocutie.
Ben ik weer de enige die dit een raar verhaal vindt?
Enkele posts later wordt dit een studentenwoning waar zn zoon mag douchen, maar dit afgeraden wordt omdat het gevaarlijk zou zijn.
De eigenaar blijkt dan weer in Amerika te wonen en men durft de 'verhuurder' er niet op aan te spreken.
Riekt behoorlijk naar kraakpand. Maar doet verder niet terzake.
De eerste vraag die je je moet stellen is: waarom wordt een niet geaarde plafondlamp als gevaarlijk bestempeld door de 'huurders' ?
Ik denk dat weinig studenten zich over zoiets verborgens zorgen maken.
Mogelijk is de situatie zo erg dat het opvalt, of is er al een voorval gebeurd.
Verder blijkt uit de vragen van Fantomaz dat hij zelfs de meest elementaire kennis niet heeft om een dergelijke onveilige toestand te gaan in orde brengen.
Op 17 oktober 2021 21:35:56 schreef Fantomaz:
[...]
Wat bedoel je met vereffening? I
Wat is een CAP? Kun je daar wat meer over vertellen?
Ik wil niet neerbuigend doen, maar ik vind dit genoeg redenen om je daar verre van te houden. Je hebt er gewoon geen verstand van.
Was het bij jezelf thuuis geweest is dat een andere situatie maar om als niet-deskundige te gaan rammelen aan iemand anders installatie zonder toestemming van de eigenaar is onverantwoord.
Als het echt enkel om die plafondlamp gaat is het simpel.
Kun je hem aanraken als je onder de douche staat?
Zoniet vraag dan eens waarom men zich er zorgen over maakt.
Vermoedelijk is het een oudere woning en is geen aarddraad meegetrokken naar de lampaansluiting.
In dat geval kun je de veiligheid verbeteren door de armatuur te vervangen door een geschikte waterbestendige kunststof armatuur.
Verder zou ik niet gaan en als het nodig is iemand inschakelen met vakkennis.
Water, elektriciteit en bloterik zijn de meest gevaarlijke combinatie. Daar improviseer je niet.