Nou Grote Dikken...
Ben ik weer de enige die dit een raar verhaal vindt?
Enkele posts later wordt dit een studentenwoning waar zn zoon mag douchen, maar dit afgeraden wordt omdat het gevaarlijk zou zijn.
De eigenaar blijkt dan weer in Amerika te wonen en men durft de 'verhuurder' er niet op aan te spreken.
Riekt behoorlijk naar kraakpand. Maar doet verder niet terzake.
De eerste vraag die je je moet stellen is: waarom wordt een niet geaarde plafondlamp als gevaarlijk bestempeld door de 'huurders' ?
Ik denk dat weinig studenten zich over zoiets verborgens zorgen maken.
Mogelijk is de situatie zo erg dat het opvalt, of is er al een voorval gebeurd.
Verder blijkt uit de vragen van Fantomaz dat hij zelfs de meest elementaire kennis niet heeft om een dergelijke onveilige toestand te gaan in orde brengen.
Hierzo ergens tussendoor de vooringenomen conclusies die je zelf betitelde naam "notoire onzinverkoper" redelijk waar maakt.
Ik leg je uit dat mijn zoon intrek heeft genomen in een woning waarvan de reeds woonachtige bewoners aangeven dat het elektrotechnisch een "probleem" zou hebben. Op verzoek wil ik daar best naar kijken.
Ik vind dat in geheel niet raar.
Dat de eigenaar in de VS woont ook niet. Er is iemand die de zaken behartigt en daar moet ik zaken mee doen, tot op het punt dat er kosten mee gemoeid zijn. Ook weer niet vreemd.
Het enige vreemde eraan is de storingsomschrijving.
Ik probeer deze te doorgronden en op waarheidsgehalte te schatten.
Om hem er dan maar niet te laten wonen zou me als vader gerust stellen, maar dan kan hij de studie niet meer doen, of hij zou verzuipen in de reistijd tussen campus en woonadres. JE weet hoe de woningmarkt in elkaar steekt, neem ik aan.
Dus kun je niet te hard schoppen. Dan ben je wellicht je kamer kwijt.
Alle ergernissen ten aanzien van je negatieve houding terzijde, zat ik nog even te denken nav wat ik zelf in mijn woning heb gehad:
Ik kreeg destijds vaak schokken van mijn tegelzaagmachine. Water en Elektriciteit en zo...
Mijn groepenkast was toen niet geaard. Dat was volledig mijn eigen schuld want daar was ik niet aan toe gekomen.
Stel nu dat de wasmachine en alle andere apparatuur wel een aardaansluiting hebben, maar dat er geen verbinding met de aardpen is, oid?
Dan kan een (het dat niet zwerfspanning?) niet wegkomen en dan zijn weg vinden via de waterleiding, de douchebak naar het riool oid waar hij zich aard.
Wat ik dan wel vreemd vind, is dat het in de badkuip niet gebeurt.
De douchebak is overigens van kunststof en de badkuip volgens mij ook...
Het kan een incident zijn geweest dat iemand een optater heeft gekregen tijdens het douchen, wat voor altijd doorgonst, maar wat net zo goed in de badkuip had kunnen gebeuren.
Ik zal me nog even inlezen in de tips en het nodige controleren.
Hulp is welkom. Als iemand zich geroepen voelt omdat hij kunde van zaken heeft en in de buurt woont, houd ik me aanbevolen. Uiteraard hoeft dat niet gratis.