Het is al weer een tijdje terug maar wel een echte wounded in action. Ik snijd printplaten en dunne kunststofplaten meestal even een paar keer in met een Stanleymes om ze vervolgens door te breken. De plaat zet ik daarbij met een paar action lijmklemmen goed vast op m’n werkblad zodat er niets kan wegschieten. Veiligheid boven alles toch?
Toen ik weer eens bezig was een printplaatje in te snijden schoot deze ineens met geweld van tafel, het gebeurde erg vlug dus ik had geen idee wat er precies gebeurd was tot ik naar m’n broek keek, daar zag ik een een gat, helaas vertoonde m’n been ook een gat van het zelfde formaat, de snee was niet lang maar vooral erg diep, de hele lengte van het blad was er in gegaan. Dus door naar de huisarts.
Terug van de huisarts maar eens gekeken wat er nu precies was gebeurd. Wat bleek, van één van de twee gebruikte lijmklemmen was het kunststof gebroken. Daardoor schoot de print aan één zijde los en verloor ik de controle over het mes. Lijmklemmen met kunststof delen gebruik ik dus niet meer voor dit soort zaken.