pm3262 defect onderdeel v103.r2

Oke bedankt
Ga ermee aan de slag

Meten=Weten. Weet wat je meet.
Tidak Ada

Golden Member

Op 8 november 2021 00:04:59 schreef RAAF12:
Let ook op de voltage rating van de SMD weerstanden, sommige zijn maar 50V. Bij Farnell kan je kiezen uit diverse spanningen. Die BF422 is een video tor die op hogere spanning werkt. Maar het schema geeft uitsluitsel over de spanning die over de weerstanden staat.

Had ik al gezegd, met de aanwijzing om meerdere in serie te zetten.

Een gewone ¼W koolweerstand kan tegenwoordig ook maar 150V aan ;(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
RAAF12

Golden Member

Ah, dat heb ik even gemist. Waarom SMD? Mijn voorkeur zou zijn iets in de originele staat terug te brengen. Alle onderdelen zijn voorradig.

Ik wil ze allebei maken smd en classic

Meten=Weten. Weet wat je meet.
Tidak Ada

Golden Member

@RAAF21:
Omdat die V103-R2 niet meer verkrijgbaar is. SMD is praktischer in verband met de ruimte, zeker in mijn PM3264

Mij gaat het om een 'spare'.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hierbij alvast een voorbeeld hoe het gaat worden.
Het is NOG NIET KLAAR.
Graag wil ik weten wat jullie ervan vinden.
Tips en andere verbeteringen.

Oja de classic versie wil ik ook die afmetingen geven
(ongeveer 5mmx24mm =afmeting buisje).

Meten=Weten. Weet wat je meet.

Ik ben even "lost" wat je nu precies probeert na te maken? Dat buisje V103.r2 of iets/meer anders?

Zou je ook het schematje willen posten van de vervangings schakeling? Dat is voor de lezers die deze post volgen wel zo handig. Niet dat ik zo'n scope heb maar het is een tip om het topic wat handiger te kunnen volgen.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Tidak Ada

Golden Member

Ha pe,

Dat begint te lijken, maar ik ben bang dat je tb weinig ruimte tussen de componenten en met name de weerstanden en condensatoren aanhoudt in verband met de spanning. Heb je ook gelet op de maximale bedrijfsspanning per component en of die? met de praktijk overeen komt?
Zoals Henri62 al zegt, geef ook even een schemaatje.

@Henri62:
Het gaat om een solid-state replacement voor dat buisje, zoals in dit draadje is getekend. Dat kan dan gebruikt worden om 'versleten buisjes te vervangen.

Groet, T.A.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hier alvast het vervangingsschema voor de v103.r2 .
De weerstanden hebben een maximale spanning van 75volt.
Dit is voor de smd print.

Meten=Weten. Weet wat je meet.
Meten=Weten. Weet wat je meet.
Meten=Weten. Weet wat je meet.

Ah dus in het service manual stond al een soort vervanger?

Je kunt het printje ook dubbelzijdig maken, dan kun je alles kleiner maken.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
rob040

Golden Member

Op 11 november 2021 21:03:50 schreef pe:
Hier alvast het vervangingsschema voor de v103.r2 .
De weerstanden hebben een maximale spanning van 75volt.
Dit is voor de smd print.

Op dit schema zitten anode en kathode verwisseld t.o.v. het schema uit de SM...

Het printje is dubbelzijdig.
Idd de anode en kathode zijn omgedraaid.
Heb al een en ander gewijzigd, zal het vanavond posten.
Het printje is nu 5,5mm bij 30 mm

[Bericht gewijzigd door pe op vrijdag 12 november 2021 07:59:05 (12%)

Meten=Weten. Weet wat je meet.

Hierbij het goede schema (anode/cathode wissel).
Nieuwe print.
Ik hoor het wel van jullie.
Morgen heb ik de classic print klaar.

Meten=Weten. Weet wat je meet.
Meten=Weten. Weet wat je meet.
Meten=Weten. Weet wat je meet.
Tidak Ada

Golden Member

Die true-hole heb je mooi klein gekregen! Allen heb je in de breedte wel iets gesmokkeld met de maten van die torren die buiten de print uitsteken ;)

Als je een en ander bij de Chinees laat maken voor algemeen gebruik, moet je die deelprintjes wel ergens met koperbaantjes aan elkaar verbinden, anders moet je voor ieder sub-printje apart betalen.
Die baantjes kun je dan bij het verdelen doorsnijden (gewoon een trucje, dus ;)).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

idd dat is een goede truc thx.
Ik heb het zo klein mogelijk proberen te maken.
En hoop dat er hier velen gebruik van gaan maken.
Ik wil ook nog een printje maken voor het bekende netfilter achterop.

Meten=Weten. Weet wat je meet.
rob040

Golden Member

Op 14 november 2021 22:44:14 schreef Tidak Ada:
Die true-hole heb je mooi klein gekregen! Allen heb je in de breedte wel iets gesmokkeld met de maten van die torren die buiten de print uitsteken ;)

Maar er is ruimte om de torren te laten verspringen t.o.v. elkaar...

Ja idd .
De onderste tor kan nog naar links.
:)

Meten=Weten. Weet wat je meet.
Tidak Ada

Golden Member

Maar dan wordt hij langer en zal slechter op locatie passen (reden, waarom ik meer aan SMD denk).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
rob040

Golden Member

Op 15 november 2021 13:28:15 schreef Tidak Ada:
Maar dan wordt hij langer en zal slechter op locatie passen (reden, waarom ik meer aan SMD denk).

Nee, inderdaad de onderste tor wat naar links en dan kan dat binnen de bestaande afmetingen.

maartenbakker

Golden Member

En als het kleiner moet kun je de SMD's misschien ook nog een maatje kleiner nemen ;-)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Tidak Ada

Golden Member

Op 15 november 2021 13:41:54 schreef maartenbakker:
En als het kleiner moet kun je de SMD's misschien ook nog een maatje kleiner nemen ;-)

Als dat verenigbaar is met de aanwezige spanning....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †