Defecte Tektronix 2445

Ik heb een defecte Tektronix 2445

Deze wilde ik als vervanger van mijn 2225 gebruiken, maar zo valt dat niet mee ;-)

Service manual staat gelukkig online, als ik rond kijk op het internet kom ik veelal op voedingsproblemen. (oa Rifa's maar ik heb nog geen rook)

Ik heb geen ervaring met reparatie van scopes, kan iemand mij de goede richting op sturen?

-
fred101

Golden Member

Open maken en goed kijken naar vreemde dingen. Dan manual bestuderen. Eerst voeding onder handen nemen. Daarna manual volgen. Geen makkelijke scoop om mee te beginnen.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

waarschijnlijk worden de traces en tekst verticaal -op en neer- gesmeerd door een rimpel op de voeding.

rbeckers

Overleden

Let wel op bij de reparatie. Dit i.v.m. de hoge spanningen en de complexiteit van deze scoop.

Bij het begin beginnen.
Voedingen controleren meestal kom je hier al een afwijking tegen.

Meten=Weten. Weet wat je meet.

Al aan de focus knop gedraaid ?

Guus@Sint-Michielsgestel

Op 22 december 2021 12:55:32 schreef Waters:
Al aan de focus knop gedraaid ?

Uiteraard. Daarmee kan ik het alleen erger maken. Als hij even aanstaat wordt het iets beter, maar niet voldoende.

Voeding zal de eerste stap worden om te bekijken.

-

Fout in het focuseer circuit, met de knop kan het slechter, over tijd iets beter.

Guus@Sint-Michielsgestel

Op 22 december 2021 15:10:01 schreef Ganzz:
[...]

Uiteraard. Daarmee kan ik het alleen erger maken. Als hij even aanstaat wordt het iets beter, maar niet voldoende.

Voeding zal de eerste stap worden om te bekijken.

Wat heb je er voor ingangssignaal op staan en welke TB en Gain instellingen..
Uit een stilstaande foto is weinig te destilleren.

Op 22 december 2021 19:00:51 schreef buzzy:
[...]Wat heb je er voor ingangssignaal op staan en welke TB en Gain instellingen..
Uit een stilstaande foto is weinig te destilleren.