Ik was het helemaal zat met dat uitschakelen van analoge radio op de kabel.
Iedereen zijn dure receiver met FM radio in de kliko? Dacht het niet!
En dat zogenaamd perfecte DAB+ werd het ook niet bij mij in de grensstreek.
Nu heb ik mijn eigen 'thuiskabelnetwerk'' gecreeerd door een Arylic V3 mini op mijn favoriete internet radio station te zetten en de uitgang te koppelen aan een oude 12V MP3 car FM transmitter. De antenne uitgang van dit zendertje zet ik op de kabel die naar de radio's gaat op de slaapkamer en de zolder (niet aansluiten op de kabel naar buiten!!). Op de ingestelde frequentie heb ik nu perfecte ontvangst .
De modules die ik gebruikt heb:
Arylic Up2Stream V3 Mini en een oude car MP3 FM zender (deze zijn ook nog steeds nieuw te koop voor een paar euro).
Ik heb helaas geen foto's gemaakt bij het uit elkaar halen van de fm zender, maar je kunt een 5V voedingspunt vinden zodat je de V3 mini en de FM zender met een USB adapter kunt voeden.
De antenneverbinding kon ik in mijn geval makkelijk vinden in de vorm van een draadje dat in de 12V voet doorliep. Dit draadje kun je naar buiten brengen op een F-connector en naar de splitter voeren.
Met het veelzijdige Arylic board kun je ook WiFi en bluetooth streamen en met meerdere boards een Wifi multiroom audio systeem bouwen. Het gekozen audio signaal komt met deze ombouw dan dus ook op al je FM radio's in huis! Cool!
Mijn volgend project wordt dit geheel netjes bouwen met een Adafruit Si4713 RDS FM transmitter en de Arylic samen bouwen, met een goede cable injector die de TV signalen intact laat. Zonder dit ben je het TV signaal kwijt op deze kabel.
p.s. je kunt er ook voor kiezen een FM antenne eraan te bouwen zodat je draadloze FM ontvangst hebt in je hele huis, op eigen risico
Heb ik geprobeerd en werkt ook perfect.