Philips Senseo

Op welke spanning moet het ledje werken?
Lijkt me ook wel leuk idee namelijk om rode te
vervangen voor blauwe.

Groetjes.

Op 4 januari 2005 13:47:27 schreef WeirdManiac:
Op welke spanning moet het ledje werken?
Lijkt me ook wel leuk idee namelijk om rode te
vervangen voor blauwe.

Groetjes.

3.8 volt maar je kan hem zo vervangen je hoeft de weerstand voro de led niet aan te passen

Op 3 januari 2005 22:45:58 schreef Freddy:
Een echte "die hard" koffieliefhebber denkt wel twee keer na voordat hij een koffiezetmachine in een of andere vorm in huis haald.

Koffie zetten doe je zo:
1. Zet en ketel water op het vuur,
2. Doe grove maling koffie in een pot, of nog beter: maal zelf.
3. Als het water kookt dit in de pot (met de koffie) gieten.
4. Goed schudden en een tijdje laten staan.
5. Opdrinken.

Ik wilde dit eigenlijk al vanaf het begin af aan zeggen, maar dacht dat dat weer te zeikerig over zou komen. Ik stel voor om een Senseo-de-wereld-uit-partij te gaan beginnen. Vervolgens heel douwe-egberts elimineren en de koffiemarkt voor de zapatistas!

Maar goed, waar het om gaat:
LANG LEVE DE OPSCHENKMETHODE!!!!

Van die italiaanse koffiemethode heb ik eens hartkloppingen gekregen na 10 tasjes... (voelt niet zo fijn aan) En het is ook geen goed idee om het te proberen neutraliseren met alcohol...

[Bericht gewijzigd door Evil Aedolon op dinsdag 4 januari 2005 14:39:04

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

Ik heb ook een Senseo. Deze:

http://www.expresschemist.co.uk/pics/products/8067/0/philipssenseo.jpg

ik vind één ding vervelend:
De waterlijn in het doorzichtig water reservoir is niet duidelijk. Hoe kan ik dat met LEDS oplossen ?
Dit is een nuttige moding.

[Bericht gewijzigd door elektron_ op donderdag 20 januari 2005 21:29:43

beetje gek

wie heeft hem niet, laat hem door de tank schijnen zeg maar van binnenuit, dus boren met die hap en achter de tank een ledje plaatsen.

mzzzzzzl

prima idee! boor een gaatje onder in je reservoir en plaats daar die led in. Om er zeker van te zijn dat ie er goed in past bij voorkeur het gat een milimeter of 3 te groot boren. En als je het echt goed wilt doen, sluit je die led aan op 230V! Heb je ook nog een lekker veel licht :)

of overdrijf ik nu...

KT88

Overleden

Op 20 januari 2005 22:29:24 schreef Termelator:
http://www.xs4all.nl/~rjwj/mirror/senseo.html

ik blijf hem mooi vinden :-)

LOL!!! Lag echt onder de tafel hier. ;-);-);-)

Zie het al helemaal voor me..."GRRR waar vind ik dat IP adres nou toch? En die poort zit ook niet zoals op het plaatje!"

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Even een atwoord over de microcontroller in de Senseo

in de eerste serie 7800 zit een PIC micro en de nieuwe versie, de eerste series daarvan zit deze ook nog.. In de huidige senseo's zit echter een Holtek microcontroller.

More questions about Senseo?...

Op 4 januari 2005 14:37:44 schreef Evil Aedolon:
Van die italiaanse koffiemethode heb ik eens hartkloppingen gekregen na 10 tasjes... (voelt niet zo fijn aan) En het is ook geen goed idee om het te proberen neutraliseren met alcohol...

Zeker weten?
Lijkt mij wel een goed idee als er op het werk naast de koffie-automaat ook een biertap komt :P

En echte koffie is trouwens ook veel lekkerder dan die slappe zooi. Nou ben ik niet zo'n grote koffiedrinker, maar als het sterk is, en veel sacharose bevat ben ik tevreden.

Free the whales!

Op 21 januari 2005 17:14:26 schreef Emiel kosse:
Even een atwoord over de microcontroller in de Senseo

in de eerste serie 7800 zit een PIC micro en de nieuwe versie, de eerste series daarvan zit deze ook nog.. In de huidige senseo's zit echter een Holtek microcontroller.

More questions about Senseo?...

Ja het is meschien een stomme vraag maar onze leerkracht daagt ons uit om da prog da in de senseo zit de vinden.
Dank Bij voorbaat.

voor hobby elektronica projecten => http://ymoona.com/wiki

Op 4 januari 2005 14:37:44 schreef Evil Aedolon:
Van die italiaanse koffiemethode heb ik eens hartkloppingen gekregen na 10 tasjes... (voelt niet zo fijn aan) En het is ook geen goed idee om het te proberen neutraliseren met alcohol...

Perculator-koffie noemen ze dat geloofk.
Wij hier noemen het "kijk-koffie"want het is alleen al geweldig om te zie hoe het werkt!! Wij doen regelmatig "koffie-kijk-avondjes" houden! ;-)

elmowww

Golden Member

Op 2 mei 2005 15:09:12 schreef IvoBelet:
[...]

Ja het is meschien een stomme vraag maar onze leerkracht daagt ons uit om da prog da in de senseo zit de vinden.
Dank Bij voorbaat.

De Senseo 7810, de rode, limited version.
Heb je daar de service manual van? En informatie over de gebruikte inputs? En dat is dus die holtek microcontroller? of zit daar nog een PIC in? is er een ICSP aanwezig? en blijven er nog IO`s over?

Zo, hoop dat ik hier je antwoordbereidheid mee kan verzadigen ;)

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Op 2 mei 2005 16:30:31 schreef elmowww:
[...]

De Senseo 7810, de rode, limited version.
Heb je daar de service manual van? En informatie over de gebruikte inputs? En dat is dus die holtek microcontroller? of zit daar nog een PIC in? is er een ICSP aanwezig? en blijven er nog IO`s over?

Zo, hoop dat ik hier je antwoordbereidheid mee kan verzadigen ;)

Daar zit inderdaad de Holtek micro in.. het zal nog niet meevallen om hier zelf voor een schoolprojectje even software voor te schrijven.

Je moet rekening houden met de nuldoorgangen van de sinus en op de juiste momenten de triac voor element en motor activeren en natuurlijk ook weer op het juiste moment uischakelen.. Ook moet je de watertemp in de boiler meten, enzo..
Het kan allemaal wel.. vraag is alleen of het rendabel is..

Ga je er toch mee door zou ik haast adviseren om een oude 7800 of een vroege 7810 te pakken waar nog een PICmicro in zit en hier een IC-voetje in solderen om vervolgens met een 16f628 oid verder te gaan...

elmowww

Golden Member

Op 2 mei 2005 18:58:38 schreef Emiel kosse:
[...]

Daar zit inderdaad de Holtek micro in.. het zal nog niet meevallen om hier zelf voor een schoolprojectje even software voor te schrijven.

Je moet rekening houden met de nuldoorgangen van de sinus en op de juiste momenten de triac voor element en motor activeren en natuurlijk ook weer op het juiste moment uischakelen.. Ook moet je de watertemp in de boiler meten, enzo..
Het kan allemaal wel.. vraag is alleen of het rendabel is..

Ga je er toch mee door zou ik haast adviseren om een oude 7800 of een vroege 7810 te pakken waar nog een PICmicro in zit en hier een IC-voetje in solderen om vervolgens met een 16f628 oid verder te gaan...

En heb je toevallig de servicemanual? Ik wil van alle apparaten die ik hier voor mezelf/bedrijf heb de servicemanuals hebben voor het geval dat. Ik kan het natuurlijk niet veroorloven om mijn senseo op te sturen als ie kapot gaat en zo 2 weken niet te kunnen werken op normaal tempo :P

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Op 8 mei 2005 14:27:19 schreef elmowww:
[...]

En heb je toevallig de servicemanual? Ik wil van alle apparaten die ik hier voor mezelf/bedrijf heb de servicemanuals hebben voor het geval dat. Ik kan het natuurlijk niet veroorloven om mijn senseo op te sturen als ie kapot gaat en zo 2 weken niet te kunnen werken op normaal tempo :P

hier:
http://www.freewebs.com/elekstynus/witgoed/hd78001.pdf
maar daar zit wel geen elektrisch schema bij en ik denk niet dat ze dat gaan vrijgeven.

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--
elmowww

Golden Member

Op 8 mei 2005 14:36:24 schreef Stynus:
[...]
hier:
http://www.freewebs.com/elekstynus/witgoed/hd78001.pdf
maar daar zit wel geen elektrisch schema bij en ik denk niet dat ze dat gaan vrijgeven.

Ik bedoelde de 7810 serie. Die zchijnt hardwarematig ook behoorlijk vernader te zijn... toch?

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
elmowww

Golden Member

Op 8 mei 2005 16:35:07 schreef mark m:
ik hb hem wel, maar kan hem er niet op zetten. email?

mark

Als je em kan mailen, erg graag :) email staat hieronder ;) ([at] vervangen door zo`n aap met een staartje)

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Beste forumleden,

Allereerst ben ik onder de indruk van jullie termologie. Op het gebied van electronica ben ik een leek. Ben blij dat ik een lampje kan vervangen in de schemerlamp.

Nu heb ik de volgende vraag:
Is het uberhaupt technisch gezien mogelijk om een senseoapparaat te maken die op 12 of 24 volt gelijkstroom werkt? Denk hierbij voor gebruik door vrachtwagenchauffeurs in de cabine of in de camper.

Ik ben benieuwd naar uw reacties!

Groeten,

Ferry

elmowww

Golden Member

Het zou in principe met heel veel werk mogelijk zijn. Je moet eigenlijk alles opnieuw maken, en er een stikkertje met "senseo" op plakken.

Denk aan: electronica vernieuwen, verwarming opnieuw wikkelen, kabels 100x dikker enz enz

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling