Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 10

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Ik houd het nog steeds op een rf/microwave power indicator.
Ergns, dip in mijn krochten, moet ik een klystron hebben met een vergelijkbare connector.

Ik ben trouwens ooit ergens iets dergelijks tegengekomen, maar waar....?

Kan 'Google immages' niet helpen?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 21 juli 2022 22:48:37 (24%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
McAwesome

Golden Member

Op 21 juli 2022 22:45:51 schreef Tidak Ada:
Kan 'Google immages' niet helpen?

Heb ik al een paar dagen geleden geprobeerd en in combinatie met diverse zoektermen maar geen resultaat :'(

Tidak Ada

Golden Member

Op 22 juli 2022 00:37:56 schreef McAwesome:
[...]

Heb ik al een paar dagen geleden geprobeerd en in combinatie met diverse zoektermen maar geen resultaat :'(

ook met alleen de foto als ‘zoekopdracht’ ?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Kan iemand gokken wat het typenummer de zespoter is?

(de microscoop heeft de onderste twee weerstanden van 1.2 Ohm een beetje afgeknipt van de foto. Sorry!).

Het is een CC driver, 10-30V in. Hij is afgesteld op 165mA ongeveer. Rechts gewoon een bruggelijkrichter dat het niet uitmaakt hoe om je hem aansluit....

Op de achterkant zat nog een spoeltje maar die is NSFW. (en heb ik geen foto van gemaakt). Spoeltje was 150uH denk ik. (het deel wat er nog is staat 51 op).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

AMC1735 tsop ?

https://dmohankumar.wordpress.com/2015/08/15/led-driver-cc-chip-design…

sorry verkeerd gekeken. 8)7

Ff verder kijken.

PT4115

https://www.ebay.co.uk/itm/232352291119

[Bericht gewijzigd door daandc op donderdag 28 juli 2022 21:01:14 (23%)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ja, ik begin ook te denken dat het een PT4115 zou kunnen zijn. De specs komen overeen met wat er op het lampje staat waar het uitkomt.

Ik vind ze nogal aan de prijzige kant op ebay. Ik denk dat ik ze
goedkoper zou kunnen krijgen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Dave013

Golden Member

Bij foto 1
Kan iemand mij vertellen welk merk condensators dit is?
Als ik volgens de kleurcode kijk zoals bij de vlag condensatoren dan zou 33nF 400v moeten zijn (Or, Or, Or, Wi, Ge)
Maar kijk ik bij de andere 33nF dan is het (Or, Or, Or, Wi, Zw)
Wat dus eindelijk niet kan…
De condensatoren hebben een beetje weg van mosterdjes…
Hopelijk kan iemand meer duidelijkheid hierover geven?

Bij foto 2:
Die blauwe condensator lijkt me van Philips, heb er een hele zak van, heb ze verder nog nooit gezien, en kan er ook helemaal niets over vinden…
Heb alleen 0.15uF 400v.
Ze hebben een beetje de looks van een vlag condensator, misschien is het een test versie geweest ofzo?

Kent iemand die bruine condensator?
Aan het logo te zien is het van Mitsubishi, en aan de kleur en matriqwl te zien lijkt het een keramische, maar lijkt toch meer op een folie condensator…

En dan de laatste condensator heb ik ook een hele rits, en ik vraag me af waarvoor deze dient?
Omdat er 16khz op staat lijkt het wel een filter cap voor een luidspreker ofzo?

Ik hoop dat iemand van de oude garde hierover wat duidelijkheid kan geven

Alvast bedankt!

3=Cornell dubilier luidspreker spul inderdaad. Is bipolair.
Is dat logo op die bruine niet van mitsubishi?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Nee, Matsushita... ;)
Zijn plaatje 1 deze?:

[Bericht gewijzigd door Arco op zondag 31 juli 2022 18:05:32 (49%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Zou nummer 3 geen booster condensator kunnen zijn?
2.2n , 1500 volt en ruim 15625 hertz.

Dirk.

Dave013

Golden Member

Op 31 juli 2022 17:44:58 schreef Arco:
Nee, Matsushita... ;)
Zijn plaatje 1 deze?:

[bijlage]

Lijkt me niet, als ik naar die 2 van 33nF kijk dan heeft de dunne versie op het einde een zwarte band en de dikkere een gele band op het eind.

Plus bij die datasheet staat 50v geel groen en 25, 16v paars.
Aan de dikte van de draad te zien kunnen ze redelijk wat stroom verdragen, zou bij zeggen dat het een soort zijn, maar dan van een andere fabrikant ofzo

RAAF12

Golden Member

Op 31 juli 2022 17:29:18 schreef Dave013:
[bijlage]
En dan de laatste condensator heb ik ook een hele rits, en ik vraag me af waarvoor deze dient?
Omdat er 16khz op staat lijkt het wel een filter cap voor een luidspreker ofzo?

Lijkt mij een papier/oliecondensator, gezien de ringen, hebben ze glasdoorvoer bij de aansluitingen? Gelijk qua uiterlijk
https://shopozz.ru/items/224747633460-vtg-cornell-dubilier-capacitor-0…

Dat soort condensators zijn erg gewild in audiokringen en bij gitaar toonregelingen.

Bij 16kHz en die spanning zal de condensator nog goed blijven werken. Daarboven nemen de verliezen toe en wordt die te warm.

Dave013

Golden Member

Op 31 juli 2022 19:24:00 schreef RAAF12:
[...]

Lijkt mij een papier/oliecondensator, gezien de ringen, hebben ze glasdoorvoer bij de aansluitingen? Gelijk qua uiterlijk
https://shopozz.ru/items/224747633460-vtg-cornell-dubilier-capacitor-0…

Dat soort condensators zijn erg gewild in audiokringen en bij gitaar toonregelingen.

Bij 16kHz en die spanning zal de condensator nog goed blijven werken. Daarboven nemen de verliezen toe en wordt die te warm.

Lijkt er wel op ja…
Pio’s zou zeker kunnen ja..
Ik dacht in de eerste blik dat het elco’s waren, en zo zien ze erg iig wel uit, maar niet polair
Zo ziet ie er van de zijkant uit

Ze zijn tamelijk groot 4cm x 1.3cm

Deze zaten er ook nog bij

maartenbakker

Golden Member

Op 31 juli 2022 19:11:46 schreef Dave013:
[...]
Lijkt me niet, als ik naar die 2 van 33nF kijk dan heeft de dunne versie op het einde een zwarte band en de dikkere een gele band op het eind.

Plus bij die datasheet staat 50v geel groen en 25, 16v paars.
Aan de dikte van de draad te zien kunnen ze redelijk wat stroom verdragen, zou bij zeggen dat het een soort zijn, maar dan van een andere fabrikant ofzo

Die van Arco's datasheet zijn eigenlijk juist van de andere fabrikant ;) 2020 zijn door Philips uit Japan geimporteerde condensatoren; bovendien is de 2020 561 reeks ceramisch en veel dunner. Die van jou zijn bij mijn weten gewoon Philips mosterd C's. Die zijn geloof ik ook wel eens met kleurcodes geleverd geweest. Misschien niet eens onder de Philipsnaam, maar door bijvoorbeeld Valvo, RTC, Mullard, Miniwatt, MBLE of Bianchi.

Verder zijn de Dublier condensatoren met 16kHz opdruk inderdaad geïmpregneerde papieren boostercondensatoren. Ik zou erg terughoudend zijn met het gebruik op plaatsen waar lekstroom een probleem kan zijn, zoals als boostercondensator. In een audiofiele guitaar zullen ze het nog prima doen.

Van je allerlaatste foto zijn de 1e en 3e ook van dat type zo te zien, de andere zijn soortgelijke papiercondensatoren maar dan van Philips. O.a. uit de C101 reeks, die tot ergens halverwege de jaren '60 onder die naam bestond. Mogelijk later nog ergens in de 2222 reeks uitgebracht.

Het bruine condensatortje in het midden van de 2e foto is inderdaad Matsushita, geen Mitsubishi. Gewoon een foliecondensator.

Het blauwe condensatortje links op die foto, lijkt niet op bekende Philipstypes. Het is alleen dat er Holland op staat en dat de opdruk in een Philipslettertje is dat je dat wel zou gaan denken. Een proeftype voor radiale MKT (vlag of oranje) of KT (mosterd) types is minder waarschijnlijk. De kleur zou eventueel nog op polystyreen kunnen wijzen, maar ik denk eigenlijk eerder aan 'gewone' folietypes in opdracht van een andere fabrikant, omdat de opdruk HOLLAND 111 geen gewone productiecode van Philips is. Staat er op de andere kant niets?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dave013

Golden Member

Hoi Maarten, volgens mij gaat niemand jou voorbij als het om philips kennis gaat _/-\o_
Mijn eerste gedachten waren ook mosterdjes, wist alleen niet dat er ook versies waren met banden/ringen, lijkt me geen philips want dan hadden ze waarschijnlijk wel de kleurcodes aan gehouden als bij vlag condensator
Maar de laatste ring is toch best belangrijk eigenlijk..
Is zwart nu 125, of 160 volt of meer en is geel 160 of 400v?

Ja die blauwe philips lijkt wel op proefdruk omdat er echt helemaal niks over te vinden is, en op de achterzijde staat helaas ook niet vermeld…
Kwa structuur heeft ie het meeste weg van een vlag condensator eigenlijk…

Maar misschien die tang erin om er meer over te weten komen haha

Ow dat die andere pio’s van philips zijn wist ik niet..
Had er eigenlijk nog niet naar gezocht.
Altijd leuk audiofiele condensators hahaha

Dave013

Golden Member

Weet iemand wat de welke voltages gerelateerd aan de ringkleuren zijn van dit type condensator?
Het zijn dus waarschijnlijk gewoon mosterdjes…
De eerste 4 banden komen overeen met vlag condensatoren, alleen met de laatst band wordt het een mysterie, de meeste eindigen met zwart, alleen komt deze niet voor in de tabel voor vlagcondensators…
De 33nF heb ik in 2 versies waarbij de dikste (dus een hoger voltage) eindigt met een gele band.
[=0]

RAAF12

Golden Member

Als het Philips polyester condensators zijn is het of 160V of 400V DC. De grotere modellen zijn 400V.
Gids uit 1971 (klikken voor groter)

Dave013

Golden Member

Bedankt voor je datasheet Raaf, maar hoe weet je nu dat deze gerelateerd zijn aan deze condensators?
Ik denk wel dat het polyester is… De buitenzijde is wel van de zelfde stof als die mosterdjes iig.
Heb net ook ff op het catalogus gezocht op google, maar er duiken alleen foto’s op van mosterdjes…
Google lens vind ook niet echt iets relevants…
Maar ik denk persoonlijk dat die gele ring 400v is, als ik een 33nF 400v mosterdje vergelijk kwa diameter met deze dan is met een gele ring waarschijnlijk 400v en met een zwarte ring 125 of 160v

RAAF12

Golden Member

Dat zou goed kunnen. Die Philips condensators uit de gids zijn de mosterdkleurige modellen. Polyester was de opvolger van de destijds veel gebruikte papiercondensator.

Dave013

Golden Member

Of gewoon maar mijn dc power supply opzetten en kijken wanneer ze gaan roken hahaha

RAAF12

Golden Member

Je kan ze qua grootte vergelijken met de Philips types. Evt kan je de maten opzoeken in de documentatie. Dit soort condensators stamt uit de late 'buizentijd', halverwege de jaren zestig vorige eeuw. Ja destructief testen kan ook een 160V exemplaar kan je op de 230V AC zetten, bijv. Maar wat heb je er aan?

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op vrijdag 5 augustus 2022 01:25:23 (21%)

Dave013

Golden Member

Op 5 augustus 2022 01:23:48 schreef RAAF12:
Je kan ze qua grootte vergelijken met de Philips types. Evt kan je de maten opzoeken in de documentatie. Dit soort condensators stamt uit de late 'buizentijd', halverwege de jaren zestig vorige eeuw. Ja destructief testen kan ook een 160V exemplaar kan je op de 230V AC zetten, bijv. Maar wat heb je er aan?

Ik dacht dat je ze met DC moest testen…
Maar ik heb een regelbare DC voeding van Philips (PM1531) 0-500v 300mA en danhet voltage opdraaien totdat ze beginnen te roken om zo te testen of de stelling klopt?

RAAF12

Golden Member

Of ze gaan roken hoort meer bij weerstanden en halfgeleiders, vermoedelijk hoor je een tik als de spanning wordt opgedraaid over de condensator heen, probeer maar.....

Dave013

Golden Member

Op 5 augustus 2022 01:56:34 schreef RAAF12:
Of ze gaan roken hoort meer bij weerstanden en halfgeleiders, vermoedelijk hoor je een tik als de spanning wordt opgedraaid over de condensator heen, probeer maar.....

Ik durf het eerlijk gezegd niet te vertellen, nog nooit gedaan iig haha, maar goed dat is iets voor het weekend,
Moet morgen om 07:00 opstaan…k

Dit topic is gesloten