Op 31 juli 2022 19:11:46 schreef Dave013:
[...]
Lijkt me niet, als ik naar die 2 van 33nF kijk dan heeft de dunne versie op het einde een zwarte band en de dikkere een gele band op het eind.
Plus bij die datasheet staat 50v geel groen en 25, 16v paars.
Aan de dikte van de draad te zien kunnen ze redelijk wat stroom verdragen, zou bij zeggen dat het een soort zijn, maar dan van een andere fabrikant ofzo
Die van Arco's datasheet zijn eigenlijk juist van de andere fabrikant 2020 zijn door Philips uit Japan geimporteerde condensatoren; bovendien is de 2020 561 reeks ceramisch en veel dunner. Die van jou zijn bij mijn weten gewoon Philips mosterd C's. Die zijn geloof ik ook wel eens met kleurcodes geleverd geweest. Misschien niet eens onder de Philipsnaam, maar door bijvoorbeeld Valvo, RTC, Mullard, Miniwatt, MBLE of Bianchi.
Verder zijn de Dublier condensatoren met 16kHz opdruk inderdaad geïmpregneerde papieren boostercondensatoren. Ik zou erg terughoudend zijn met het gebruik op plaatsen waar lekstroom een probleem kan zijn, zoals als boostercondensator. In een audiofiele guitaar zullen ze het nog prima doen.
Van je allerlaatste foto zijn de 1e en 3e ook van dat type zo te zien, de andere zijn soortgelijke papiercondensatoren maar dan van Philips. O.a. uit de C101 reeks, die tot ergens halverwege de jaren '60 onder die naam bestond. Mogelijk later nog ergens in de 2222 reeks uitgebracht.
Het bruine condensatortje in het midden van de 2e foto is inderdaad Matsushita, geen Mitsubishi. Gewoon een foliecondensator.
Het blauwe condensatortje links op die foto, lijkt niet op bekende Philipstypes. Het is alleen dat er Holland op staat en dat de opdruk in een Philipslettertje is dat je dat wel zou gaan denken. Een proeftype voor radiale MKT (vlag of oranje) of KT (mosterd) types is minder waarschijnlijk. De kleur zou eventueel nog op polystyreen kunnen wijzen, maar ik denk eigenlijk eerder aan 'gewone' folietypes in opdracht van een andere fabrikant, omdat de opdruk HOLLAND 111 geen gewone productiecode van Philips is. Staat er op de andere kant niets?